Jockey overleden na val van paard in Normandië

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: Jockey overleden na val van paard in Normandië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:18

Een vreselijk ongeval... Veel sterkte voor de nabestaanden.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:24

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:40

In_Black schreef:
Ik wil al die gastjes niet te eten geven die liever een overleden jockey zien dan een overleden paard hoor, dus zo duf is de opmerking niet.

Op wie doel je dan? Kan je het stukje quoten waarin dat wordt gezegd dan? Dat is gewoon een loze opmerking die geplaatst wordt terwijl dat niemand hier zegt. Men is gewoon nieuwsgierig naar hoe het met de paarden is. Niets mis mee naar mijn mening maar gewoon een normale opmerking!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:47

Het heeft toch geen zin om daarover door te gaan of het nou wel of niet belangrijk is en wie wat gezegd heeft.
Maar er zijn zeker tegenstanders van de rensport die het heel terecht vinden als er dan een jockey dood valt. Je hebt nu eenmaal mensen die zo raar denken.
Maar daar gaat het hier niet om. De vraag hoe het met de paarden is afgelopen is vrij logisch, er was toch sprake van een beste valpartij, maar omdat er verder niks bekend is over paarden die het schot moesten krijgen op de baan, kunnen we aannemen dat ze er goed van af gekomen zijn, zoals heel vaak het geval. De andere drie jockeys zijn trouwens ook gewond geraakt, maar minder ernstig.
Bij deze verongelukte jockey heeft trouwens de familie moeten besluiten de stekkers eruit te trekken.

De link die hierboven ergens gegeven wordt, is een eerbetoon.

HeavensDevil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 05:01

Mmm... al vanaf de dag dat je aan paarden begint breng je je leven in gevaar... Het is idd naar maar als Jockey weet je wat er "kan" gebeuren.. net als met springen eventing enzovoort.. Ik vind dat een paardeleven net zo belangerijk als een mense leven ... ieder wezen is net zo belangerijk als de ander..

Maar in ieder geval wens ik veel sterkte aan de nabestaanden.. en hoop dat er met de paarden niks is overkomen...

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 08:41

Jolliegirl schreef:
En het paard? Ik mis even hoe het daarmee is afgelopen.. ivm de botsing.

Een ongeluk zit me toch in een klein hoekje....
Heftig.

Verder nog niet alles gelezen. Maar de paarden kunnen ook tegen elkaar aanrennen waardoor de jocky zijn evenwicht kan verliezen. Soort kontje tikken. Denk dat als het paard ernstige verwondingen had er wel bij stond

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 08:49

lifeofmarit schreef:
sn0esje schreef:
Mensen zijn nog altijd belangrijker dan een paard.

Ben ik het niet mee eens, maargoed. Sterkte voor de betrokkenen!

Zo voor de mensen die te lui zijn om de 1e pagina door te lezen. Er wordt hier wel degelijk door iemand gezegd dat diegene een paardenleven belangrijker vindt dan een mensenleven.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 09:25

Ik maak dat niet op uit het bericht van Lifeofmarit. Ze kan er immers ook mee bedoelen dat ze een paardenleven net zo belangrijk vind als het leven van de ruiter. Daarmee zegt ze niet automatisch dat ze het paardenleven belangrijker vind dat dat van de ruiter.

Heel veel sterkte voor de nabestaanden van de jockey!

monique82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:39

Veel te jong overleden (jockey en paard)
Sterkte aan alle betrokkenen

HorsePower96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:24

heel veel sterkte

oliviaatje33

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:22

wat erg voor de nabestaande , veel sterkte.

fijn dat de paarden er goed vanaf zijn gekomen!

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:34

tu vas nous manquer Benji, tu resteras pour toujours dans notre coeur, on ne t'oublira jamais <3

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:39

ik was er... 4 paarden gingen over de kop, 2 jockeys stonden meteen recht. 2 niet, waarvan Benji en sylvain bellanger die zijn sleutelbeen brak..

hij bleef tot maandagmorgenin coma (hersendood), tegen de middag hebben we het nieuws vernomen, zijn hart had het begeven :( :(

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:41

Weet jij dan hoe het met de paarden afgelope is.
Want dat vragen enkele hier.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:42

Sundral schreef:
Zo voor de mensen die te lui zijn om de 1e pagina door te lezen. Er wordt hier wel degelijk door iemand gezegd dat diegene een paardenleven belangrijker vindt dan een mensenleven.

En dat mogen die mensen vinden en zeggen. Bovendien trek je uit deze quote een onjuiste conclusie, er staat namelijk niet dat diegene een mensenleven minder belangrijk vindt dat het paardenleven. De discussie begon ermee dat iemand vroeg hoe het met het paard was. Als dat al geinterpreteerd wordt als "paardenleven boven mensenleven", dan weet ik het ook niet meer.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 17:04

wat maakt dat nou uit of er paarden gewond waren.. naar mijn gedacht niets ergs bij de paarden
ik weet enkel dat game of legs (paard van Benji) voorlopig niet meer zal lopen

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:35

In_Black schreef:
Wat een ontspoorde discussie. Wat stelt nou een paardenleven voor in verhouding tot het leven van een hele jonge man. Hij laat verdrietige familieleden na, mogelijk een partner enzovoort. Wat verschrikkelijk voor al deze mensen.

Hmmm, de jockey stierf wel "doing what he wanted and loved to do", hoe triest een overlijden ook is,en vooral voor de nabestaanden, maar dat paard had er niet voor gekozen om vanaf 18 maanden klaargemaakt te worden voor de renbaan.....dus ik vind jouw quote nogal grof over een paardenleven.

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:27

freeride schreef:
In_Black schreef:
Wat een ontspoorde discussie. Wat stelt nou een paardenleven voor in verhouding tot het leven van een hele jonge man. Hij laat verdrietige familieleden na, mogelijk een partner enzovoort. Wat verschrikkelijk voor al deze mensen.

Hmmm, de jockey stierf wel "doing what he wanted and loved to do", hoe triest een overlijden ook is,en vooral voor de nabestaanden, maar dat paard had er niet voor gekozen om vanaf 18 maanden klaargemaakt te worden voor de renbaan.....dus ik vind jouw quote nogal grof over een paardenleven.

een paard denkt niet na.. we gaan hier geen discussie beginnen over hoe de paarden behandeld worden.
Want er kan net hetzelfde gezegd worden over het beroep van de jockey, er wordt te weinig stilgestaan over het feit dat het een hard en uitputtend beroep is.

er sterven dagelijks paarden in elke sport, we moeten stilaan beseffen dat een mensenleven toch belangrijker is, ook op een paardenforum

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:29

lifeofmarit schreef:
sn0esje schreef:
Mensen zijn nog altijd belangrijker dan een paard.

Ben ik het niet mee eens, maargoed. Sterkte voor de betrokkenen!

Als je wat ouder wordt zul je misschien snappen waarom je opmerking totaal de plank misslaat...

En laten we nou ophouden met wie er belangrijker is.. paard of mens...

Het is gewoon verschrikkelijk wat er is gebeurd en dan hoeft deze discussie niet langer te duren dan nodig is.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 12:39

Had het trouwens voorkomen kunnen worden? Zie in het artikel namelijk iets over aanscherpen van veiligheidsmaatregelen? En 4 paarden die tegen elkaar aan kwamen? Hopelijk kunnen ze het risico bij dit soort sporten nog meer verlagen...

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:13

Of het te voorkomen was durf ik niet te zegge want heb de ren niet gezien.
Maar deze risico's zijn er nu eenmaal.
Je rent met meerdere paarden in een groep en tja die laten zich niet altijd even goed sturen etc.
Dus tja hoe scherp de regels ook zijn zoiets kan zo goed als niet voorkomen worden.

JaeyJaey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 20:53

Vreselijk dat iemand (zo jong!) hierbij het leven moest laten, veel sterkte aan alle nabestaanden!

HeavensDevil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 03:52

[/quote]
Ben ik het niet mee eens, maargoed. Sterkte voor de betrokkenen![/quote]

[/quote]
Als je wat ouder wordt zul je misschien snappen waarom je opmerking totaal de plank misslaat... .[/quote]

Mmm om komentaar te geven op iemands leeftijd.. en daarvoor de reden waarom haar mening anders is ... is ook wel triest.. Was ze 30 had je dan wel niks gezegt maar geef de schuld maar aan het feit dat ze 15 is... Vind ik vrij belachelijk.. Alsof het nou uitmaakt of ze 15 is of niet dat is haar mening zoals veel andere hier hun mening geven over of "een paard belangerijker is dan een mens" Ieder zijn eigen mening of je dat nou respecteert of niet...

En alweer Sterke voor de nabestaanden..

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 17:53

aj, dat is slecht nieuws, heeeeeeeel veel sterkte,,,,,,,

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 11:59

Akhal_Teke schreef:
In_Black schreef:
Ik vind het ontspoord ja, dat er mensen zijn die vinden dat een paardenleven belangrijker is dan een mensenleven. Het gaat hier niet over auto-ongelukken, hoor.

Wat een duffe opmerking. Het bericht staat op een paardenforum en wordt dus door paardenliefhebbers gelezen. Het is niet meer dan logisch dat men nieuwsgierig is naar de toestand van de paarden.

Tevens wordt er nergens door iemand gesuggereerd dat een mensenleven minder belangrijk zou zijn dan een paardeleven, wat deze opmerking nog ongepaster maakt.

Ik ben het helemaal met je eens. Het is logisch dat paardenliefhebbers om het paard vragen.
Ok het doet meer zielen pijn als er een persoon overlijdt. Maar dat betekend niet dat hun leven belangrijker is dan dat van een paard. Alleen omdat die niet kunnen praten, of andere dingen doen dan wat mensen we'll kunnen! Echt slecht dat mensen denlen dat de mens het belangrijkste is!!!