Anoeska schreef:Als er iets bijzonders gepresteerd wordt in de paardensport krijgen we de waardering echt wel (anky - sportvrouw, spingers een keer sportteam). Maar dat wij nou fan zijn van de paardensport, wil nog niet zeggen dat alles wat de paardensporters doen ook direct extra bijzonder is.
En Edward Gal in zijn jaar met Toot, waarin hij record na record brak, dat is niets bijzonders blijkbaar? Hij was niet eens genomineerd! Naar mijn inziens, en meerdere andere paardenmensen was dit niet op zijn plaats. En ik denk dat je er moeilijk omheen kan dat het vreemd is dat een ruiter die zo fantastische presteert dat hij dat jaar door de FEI wordt uitgeroepen tot topruiter van de wereld (of iets in die trant), niet eens wordt genomineerd?! Het kan heel goed aan mij liggen, maar ik krijg dan toch hel gevoel dat de nominaties arbitrair zijn en er een duidelijke voorkeur is voor de populaire/meer bekende/meer uitgezonden/bekeken sporten. En dan wel met de kanttekening dat een voorkeur gecombineerd met de arbitraire normen het niet onmogelijk maakt om als schermer, paardensporter of wat bij betreft top curlingteam een nominatie te krijgen, het is alleen een stuk lastiger dan wanneer je een sport doet die al populair is.