Ruiters niet genomineerd voor eretitels Sportgala

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 00:53

Sorry hoor, maar gaat het dan echt aan iedereen voorbij, dat er ook binnen het schermen 2 nominaties zitten.
Sorry, maar als we het dan over een vrij onbekende sport hebben, die helemaal nooit uitgezonden wordt en waar echt niet veel geld in zit!
Ik denk, dat we met zijn allen iets minder op onze pik getrapt moeten voelen.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 02:58

Anoeska schreef:
Als er iets bijzonders gepresteerd wordt in de paardensport krijgen we de waardering echt wel (anky - sportvrouw, spingers een keer sportteam). Maar dat wij nou fan zijn van de paardensport, wil nog niet zeggen dat alles wat de paardensporters doen ook direct extra bijzonder is.

En Edward Gal in zijn jaar met Toot, waarin hij record na record brak, dat is niets bijzonders blijkbaar? Hij was niet eens genomineerd! Naar mijn inziens, en meerdere andere paardenmensen was dit niet op zijn plaats. En ik denk dat je er moeilijk omheen kan dat het vreemd is dat een ruiter die zo fantastische presteert dat hij dat jaar door de FEI wordt uitgeroepen tot topruiter van de wereld (of iets in die trant), niet eens wordt genomineerd?! Het kan heel goed aan mij liggen, maar ik krijg dan toch hel gevoel dat de nominaties arbitrair zijn en er een duidelijke voorkeur is voor de populaire/meer bekende/meer uitgezonden/bekeken sporten. En dan wel met de kanttekening dat een voorkeur gecombineerd met de arbitraire normen het niet onmogelijk maakt om als schermer, paardensporter of wat bij betreft top curlingteam een nominatie te krijgen, het is alleen een stuk lastiger dan wanneer je een sport doet die al populair is.

NatasjavE

Re: Ruiters niet genomineerd voor eretitels Sportgala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 05:55

De records van Edward Gal waren van vorig jaar. Ook geen nominatie toen. Er heeft nog nooit een paardrijdende man de titel gewonnen. Bijna altijd wielrennen, schaatsen of zwemmen..

Tendance

Re: Ruiters niet genomineerd voor eretitels Sportgala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 08:10

Blijft mijn mening, dat het ook de wielrenners, schaatsers en zwemmers zijn, die doorgaans heel goed presteren!
Ondanks dat Edward record na record brak, hebben die andere mensen ook niet stil gezeten.
Let the best man or women win is mijn mening en als dat volgens hen niet Edward of een andere ruiters is, dan zal dat wel zo zijn.
Soms is het ook goed om eens niet altijd de gebeten hond te willen zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:42

Ik vind de nominaties dit jaar terecht. En dat schermer met zijn coach (vader en zoon) genomineerd zijn fantastisch. Ik hoop heel erg dat zij het winnen. Zou goed zijn voor de scherm sport waar bijna niemand (ik ook) iets van af weet.
Negatieve opmerking over Marianne Vos met haar fiets vind ik erg jammer......weet je wel hoe hard en zwaar de wielrenner sport is? Chapeau hoor voor deze vrouw wat zij allemaal doet en wint jaar op jaar in een zeer sterk deelneemster veld. Zij gaat echt regelmatig een beetje dood want dat is inherent aan de spoort en dan toch nog door gaan en iedere keer winnen!
En opmerking van Murphy klopt ook over Jef J. Is niet verstandig om zo te reageren en dat vergeet men niet gauw.