Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Air schreef:Dit dier is niet plotseling door neergevallen, dat hadden jullie kunnen lezen in het andere topic.
Meerdere omstanders hebben gezien dat het paard al voordat de toch begon gestressed en bezweet was. Dat is dus absoluut geen paard die zomaar plotseling dood is neergevallen in een stoet.
Ellerhuisje schreef:Misschien zouden "jullie" echte getuigen eens moeten horen. Beide paarden zouden aan het begin van de optocht al erg bezweet zijn geweest... Waarom? Dat heb ik gehoord, weliswaar niet zelf gezien. Als dat zo is, vind ik het goed dat er "werk" van wordt gemaakt. Dieren kunnen niet voor zichzelf opkomen.
randalinpony schreef:Misschien niet de mooiste dood en ook niet de handigste plaats, maar dit paard is wel vrij snel heengegaan in nabijheid van zijn spangenoot en zorgzame eigenaar... vele paarden hebben een heel wat rottiger einde.
cientje4 schreef:kohtje schreef:Kinderen zien tegenwoordig de meest verschrikkelijke dingen op tv. Dit hoort gewoon bij het leven. Had ook een paard van de bereden politie daar kunnen liggen.
Is dat een reden om het in het vervolg niet te kunnen voorkomen?
Ik vind niet dat een kind dit nog eens mee moet maken omdat wij er te makkelijk over denken en het er bij laten zitten, in de hoop dat het volgende jaren goed gaat.
waar haal jij vandaan dat de paarden niet in goede conditie Gioyy schreef:ik ben blij dat het welzijn van sommige paarden is goed wordt onderzocht, allebei de paarden waren hartstikke bezweet, als je mee gaat doen in zo'n stoet moet je voorbereid zijn vind ik.
en je bent niet voorbereid als die paarden zo erg bezweet zijn!
vind je het gek, als dat paard het niet gewend is en geen conditie heeft val je al gauw dood neer.
randalinpony schreef:Kamervragen....ja ik zie een commissie al jarenlang onderzoek doen naar dit voorval.
Nu nog wachten op Europese regelgeving over Sinterklaasintochten en gebruik van paarden daarbij.![]()
Het lijkt me zo dat er wel belangrijkere zaken spelen in dit land maar nee, onze volksvertegenwoordigers buigen zich over een onwel geworden paard.... Doe mij maar een dictatuur, is ook niet alles maar de Partij voor de Dieren zijn we dan wel vanaf.