Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
eenitraM schreef:Nou sorry hoor. Maar ik denk dat ik nog landelijker woon dan jij
Ik zoek dat soort dingen niet op. 5 min over de zandweg en ik ben in een bos waar ik geen auto's e.d. tegenkom. Zo wel? Dan zijn ze er al gewend omdat ik thuis oefen met lopende auto's op de oprit en de traktor van ons.
Zo krijgt de ene ruiter meer met vrachtwagens te maken en een ander met tractoren.
Kuggur schreef:Gewoon geen paarden meer toelaten in het openbare verkeer, probleem opgelost.
Dav schreef:eenitraM schreef:Nou sorry hoor. Maar ik denk dat ik nog landelijker woon dan jij
Ik zoek dat soort dingen niet op. 5 min over de zandweg en ik ben in een bos waar ik geen auto's e.d. tegenkom. Zo wel? Dan zijn ze er al gewend omdat ik thuis oefen met lopende auto's op de oprit en de traktor van ons.
Wie landelijker woont maakt mij niet uitZo krijgt de ene ruiter meer met vrachtwagens te maken en een ander met tractoren.
Ik heb geen tractor dus daar kan ik al niet mee oefenen.
5min stappen....rij ik nog steeds langs een 60km weg waar ze rustig 100km rijden.
Jij kan dan thuis makkelijk oefenen maar dat kan lang niet iedereen.
Huertecilla schreef:chrispy schreef:Elk paard is en blijft een vluchtdier!
´Vluchtdier´ is een ander woord voor gebrek aan kennis, kunde en begrip bij de ruiter die het gebruikt.
je kunt niet weten wat er in het hoofd van een paard omgaat.
.GamblersCup schreef:.
En dat gemekker van "hoe kom ik anders naar het bos?" en "Hoe krijg ik m dan verkeersmak"... tja, neem een trailer. En hoe je je paard verkeersmak krijgt, is je eigen probleem. Daar hebben andere weggebruikers NIETS mee te maken. Sterker nog: de eerste weggebruikers die je tegenkomt omdat jij je pown verkeersmak wil krijgen, lopen groter risico.
mellanion84 schreef:geen paarden in het verkeer, makkelijker gezegd dan gedaan ik sta met mijn verzorgpaardje in het westland en moet een half uur stappen voor ik bij de bak ben, gelukkig via secundaire weggetjes maar ook daar komen we vrachtwagens tegen. Je moet als ruiter voor zn drieen denken, voor jezelf, je paard en de chaufeur.
Maar terug naar het onderwerp! Goed initatief, er mag best wat meer aandacht aan deze groep verkeersgebruikers besteed worden!
eenitraM schreef:Maar helaas heeft niet iedere ruiter en/of verdere weggebruiker een vluchtdier onder controle. Zodoende niet het gevaar opzoeken.
eenitraM schreef:Dus raad ik je aan niet de weg op te gaan
GamblersCup schreef:Pak de trailer.
Huertecilla schreef:Gypsy schreef:Tja, ik ga er simpelweg van uit de je op een veilige manier het verkeer in gaat. Jullie niet?
En daar mag volgens het wegenverkeersreglement elke weggebruiker ook vanuit gaan
). mebianca schreef:Als iedereen rekening houdt met elkaar dan is het probleem opgelost. Ik rij zelf zeer veel langs de weg en wat mij opvalt is dat vooral veel motoren wel rekening houden met paarden en autobestuurders niet. Misschien omdat hun ook kwetsbaarder zijn in het verkeer…of wordt er meer aandacht aan besteed in de rij of theorie lessen? En ook al vertrouw ik mijn paard super veel maar als er een trekker met aanhanger aankomt of iets anders groots ga ik gewoon even in een dam/ oprit wachten. En zodra iemand aan mij en mijn paard denkt laat ik dat ook blijken met een vriendelijk gebaar...maar zo niet laat ik het ook blijken..
Dav schreef:Dus omdat mijn paard kan schrikken van onverwachtse dingen zoals bv vallende kettingen op het asfalt of andere situatie's die je niet zomaar kan trainen zou ik dus niet meer langs de weg mogen![]()
Tuuurlijk.....
SusanH schreef:Ik vind een trailer eigenlijk tot de basisuitrusting van iedere paardeneigenaar horen...maar blijkbaar zien anderen dat anders.