Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Marjoow schreef:Jolliegirl schreef:Zoals al gezegd werd: Ik denk niet dat het aan de peuk lag....Dit paard had veel eerder uit de intocht verwijderd moeten worden... levensgevaarlijk.
Maar hoe komen ze dan bij de peuk in het bericht? Was je erbij?
Jolliegirl schreef:Marjoow schreef:Maar hoe komen ze dan bij de peuk in het bericht? Was je erbij?
Ik was er zelf niet bij.
Maar mijn vriend wel. En die bevestigd dat dit paard ongelooflijk gestrest was, ongecontroleerd, en zeikensnat.
Peuk, kan de druppel zijn geweest.
Maar hier had eerder ingegrepen moeten worden!
dat maakt het verhaal idd wel even heel anders!! Marjoow schreef:Okeedat maakt het verhaal idd wel even heel anders!!
vuurneon schreef:Ik heb dit paard gezien...
Dr paarden zijn de hele rit al erg onrustig! Dus voor die tijd was het al mis, ik vermoed dat het paard onwel werd... Ik heb hem voor die tijd gezien nog, ook heel onrustig en zeiknat van het zweet....
Moschino schreef:Sigaretenpeuk lijkt me eerlijk gezegd sterk. Ten eerste het is zo klein, het is niet alsof veel mensen dat, zeker in een optocht, gegooid zien worden. Ten tweede moet maar net de brandende kant het paard raken als het gegooid wordt. Ook vraag ik me af of het werkelijk enorm pijnlijk is voor het paard als de sigaret het paard raakt. Het contactmoment is ook maar kort.
Dan schrikken ze echt van álles. Dus dat zou heel goed gebeurd kunnen zijn natuurlijk
Citaat:GRONINGEN - De intocht van Sinterklaas in de stad Groningen is zaterdag overschaduwd door een bizar ongeval met een paard.
Een paard in de stoet van de optocht schrok, waarschijnlijk omdat iemand uit het publiek een sigaret naar het dier gooide, volgens de politie. Het was samen met een ander paard voor een kar met fruit gespannen. Het dier kwam ten val en trok het tweede paard mee, die viel erbovenop. Het betrof paarden die ergens voorin de stoet een wagen met fruit voorttrokken. Sinterklaas en zijn paard Amerigo liepen verderop. Zij bleven ongedeerd.
Meerdere kinderen hebben het drama zien gebeuren. Vlak na het noodlottige ongeval vormden agenten een cordon om het dode dier, om het uit het zicht te onttrekken.
Marjoow schreef:Moschino schreef:Sigaretenpeuk lijkt me eerlijk gezegd sterk. Ten eerste het is zo klein, het is niet alsof veel mensen dat, zeker in een optocht, gegooid zien worden. Ten tweede moet maar net de brandende kant het paard raken als het gegooid wordt. Ook vraag ik me af of het werkelijk enorm pijnlijk is voor het paard als de sigaret het paard raakt. Het contactmoment is ook maar kort.
Maar als het paard op zo'n moment al enorm gestresst is, kan een blaadje al een druppel zijnDan schrikken ze echt van álles. Dus dat zou heel goed gebeurd kunnen zijn natuurlijk
Zoolgangster schreef:Het publiek schijn behoorlijk kwaad te zijn geweest op degene die de peuk gooide. De peukengooier maakte in ieder geval dat hij wegkwam...
Met nerveuze paarden meedoen aan zo'n optocht was zeker niet slim.