Enorme run op het sperma van overleden Hickstead

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:57

Hij was natuurlijk een super sportpaard maar als fokhengst zet ik daar toch wat vraagtekens bij.
Ze hebben hem als 3 jarige pas na herkeuring bij het NRPS genomen en dat is denk ik niet voor niets.

Ik zou er alleen bij fokken als ik een echte dikke knuppel als merrie had.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:57

Hij gaf tijdens het interview ook aan dat ze niet heel veel sperma van hem hadden want dat het nog al een zware belasting was voor Hickstead, dus hadden ze gedacht dat na zijn carrière actiever op te pakken.. Hij produceerde ook niet zoveel sperma oid (zoiets begreep ik in ieder geval uit het interview van Eric)

domitjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:48

Pff het is wat. Zoveel geld neerleggen voor een beetje sperma. Hoop wel dat er een nieuw topper uitkomt!

smeetjoew

Re: Enorme run op het sperma van overleden Hickstead

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:12

Dit was te verwachten. Echter wel goed, want ze kunnen nu de beste merries eruit filteren. Hoop dat er nog een aantal atleten uit komen het komende jaar/jaren.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:15

Hickstead veulentje, toch niet heel slecht hoor.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:41

Senja_x schreef:
krankzinnig net of je een Hickstead zomaar ff kan fokken met elke merrie. Ik fok zelf ook maar het vergt nogal wat denkwerk om bij een merrie de juiste hengst te vinden. Totale hysterie van mensen ik geloof er niet in.

Ik vind het ook aardig krankzinnig :') Paard dood en nu willen er opeens hartstikke veel mensen er een nakomeling van!

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:45

is niet krankzinnig maar commercieel gedacht, schaarste maakt gewild. Daarbij weet ik ook niet of je de spermadealer helemaal moet geloven. Misschien wil hij op deze manier wel een markt creeeren
Kijk maar eens naar aanbiedingen op=op dan wil iedereen het hebben

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:48

Ja commercieel is het wel :j Maar toch blijf ik die run best raar vinden!

juliomariner schreef:

Ik ben niet zoals iedereen blijkt wel weer :') Als het mij niet aanstaat dan zal ik nooit iets kopen en als het mij wel aanstaat heb ik het in huis voordat ze er reclame mee gaan maken :o

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:51

Maar van het psychologische pricipe van schaartse maken ze in de handel wel heel veel gebruik.
Of van maximaal 3 per klant, het zal de verkoper echt helemaal worst zijn als een klant er 10 koopt hoor want verkoop is verkoop

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:04

juliomariner schreef:
is niet krankzinnig maar commercieel gedacht, schaarste maakt gewild. Daarbij weet ik ook niet of je de spermadealer helemaal moet geloven. Misschien wil hij op deze manier wel een markt creeeren

Dit heeft Eric gewoon tijdens zijn interview benoemd en ook degene die bij hem zat dat er weinig tot geen sperma aanwezig was want dekken vond Hickstead zwaar werk en dat hadden ze dus meer voor na zijn carriere in gedachten.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:33

Ik snap wel dat mensen een jonge Hickstead willen. Zo'n veulen is al duur voordat ie geboren is. Het zal uiteindelijk natuurlijk afwachten hoe hij het gaat doen in de sport, maar z'n genen heeft ie bij de juiste moeder iig mee!
En dat dat sperma zo duur is, is gewoon een kwestie van vraag en aanbod.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:53

Rianneke schreef:
Senja_x schreef:
krankzinnig net of je een Hickstead zomaar ff kan fokken met elke merrie. Ik fok zelf ook maar het vergt nogal wat denkwerk om bij een merrie de juiste hengst te vinden. Totale hysterie van mensen ik geloof er niet in.

Ik vind het ook aardig krankzinnig :') Paard dood en nu willen er opeens hartstikke veel mensen er een nakomeling van!

Niet krankzinnig... ze hebben het over iets van 50 rietjes?? Dan is het al snel een "run", want 50 rietjes is niets..

En over "de juiste hengst voor de merrie"... hoe verklaar je dan de vele nakomelingen van Krack C, Gribaldi, Jazz e.d.???? Hebben al die fokkers niet nagedacht over de hengst??
(kijk hier maar eens voor de nakomelingen van Jazz... dat zijn er wel ietsjes meer als 50..)

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:58

Ik vraag me af of een aneurysma niet erfelijk is......

pingvinii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:00

heb er misschien geen verstand van,
maar vind het best logisch, zeg nou eerlijk, zou jij niet een nakomeling van Hickstead willen?

simdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:06

Ik zou zeggen. Dek bij de vader van Hickstead (v. Hamlet) Die heeft zich al ruimschoots bewezen o.a. met Hickstead. Ondanks dat hij niet super veel dekt, geeft hij goede bruikbare nakomelingen zowel in de dressuur als in het springen. De weinige nakomelingen die ik van hem tegenkom in de sport lopen vaak op hoog niveau en doen het goed in talentenrubrieken.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:32

fargo schreef:
Dit heeft Eric gewoon tijdens zijn interview benoemd en ook degene die bij hem zat dat er weinig tot geen sperma aanwezig was want dekken vond Hickstead zwaar werk en dat hadden ze dus meer voor na zijn carriere in gedachten.

Niet Eric maar een manager/woordvoerder heeft dit gezegt. Ik heb toch een beetje de indruk dat er een markt wordt gecreeerd. Een blanco check voor het sperma, yea right, dat geloof ik dus niet

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:29

juliomariner schreef:
Een blanco check voor het sperma, yea right, dat geloof ik dus niet

Zou wel lekker binnen lopen zijn 8-)

Angela schreef:
En over "de juiste hengst voor de merrie"... hoe verklaar je dan de vele nakomelingen van Krack C, Gribaldi, Jazz e.d.???? Hebben al die fokkers niet nagedacht over de hengst??

Ik zou het niet weten :') Maar wat ik wel weet is dat niet alle hengsten op alle merries passen. Zowel op exterieur als met karakter niet...

simdijk schreef:
Ik zou zeggen. Dek bij de vader van Hickstead (v. Hamlet) Die heeft zich al ruimschoots bewezen o.a. met Hickstead. Ondanks dat hij niet super veel dekt, geeft hij goede bruikbare nakomelingen zowel in de dressuur als in het springen. De weinige nakomelingen die ik van hem tegenkom in de sport lopen vaak op hoog niveau en doen het goed in talentenrubrieken.

Daar ben ik het helemaal mee eens :j

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:51

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:59

fargo schreef:

Ik meende al dat ik het ergens had gelezen maar het was dus Amerikaanse agent van het sperma Francis Berger die dit naar buiten heeft gebracht, stta op horses
Er zal best vraag zijn naar het sperma maar meer dan 500 aanvragen en fokkers die een blanco cheque willen tekenen doet me toch echt een het opzetten van een hype denken.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 20:17

Peterina schreef:
Als men zo graag het genetisch materiaal van Hickstead willen ... als alternatief voor de 'kleine' man ... je kan altijd zijn volbroer Hickstead II gebruiken. Geboren 2004 en ggk bij Zangersheide.
http://www.pietraijmakers.nl/paarden/hickstead.htm

Of gewoon pap Hamlet :)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:03

elbee schreef:
Ik vraag me af of een aneurysma niet erfelijk is......

Ja dat KAN erfelijk zijn...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:04

simdijk schreef:

Dat zei ik eerder ook al...
Als je een 2e Hickstead wil fokken, moet je niet met Hickstead fokken maar met zijn ouders... Bewezen combinatie :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:48

juliomariner schreef:
fargo schreef:

Ik meende al dat ik het ergens had gelezen maar het was dus Amerikaanse agent van het sperma Francis Berger die dit naar buiten heeft gebracht, stta op horses
Er zal best vraag zijn naar het sperma maar meer dan 500 aanvragen en fokkers die een blanco cheque willen tekenen doet me toch echt een het opzetten van een hype denken.

Tijdens het interview gaven ze aan dat ze juist in VS al bijna geen of geen sperma meer hadden dus dat is geen hype maar gewoon waar. En Headstead zijn dood is wereldwijd zo groots belicht dat 500 geinteresseerden mij zelfs nog als weinig klinkt hoor ;-)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 08:13

Ach zo gaat het toch altijd,als de hengst gestorven is wil ineens iedereen daarmee dekken....

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 08:42

Dit kon je verwachten, dit is heel vaak zo als een toppaard dood gaat.

Ik hoop gewoon dat de mensen die geld voor een rietje betalen een goede merrie hebben en er daardoor minder selectie tijd in op gaat en er mooie en goed hicksteads uitkomen!