Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Senja_x schreef:krankzinnig net of je een Hickstead zomaar ff kan fokken met elke merrie. Ik fok zelf ook maar het vergt nogal wat denkwerk om bij een merrie de juiste hengst te vinden. Totale hysterie van mensen ik geloof er niet in.
Paard dood en nu willen er opeens hartstikke veel mensen er een nakomeling van!
Maar toch blijf ik die run best raar vinden!juliomariner schreef:Kijk maar eens naar aanbiedingen op=op dan wil iedereen het hebben
Als het mij niet aanstaat dan zal ik nooit iets kopen en als het mij wel aanstaat heb ik het in huis voordat ze er reclame mee gaan maken
juliomariner schreef:is niet krankzinnig maar commercieel gedacht, schaarste maakt gewild. Daarbij weet ik ook niet of je de spermadealer helemaal moet geloven. Misschien wil hij op deze manier wel een markt creeeren
Kijk maar eens naar aanbiedingen op=op dan wil iedereen het hebben
Rianneke schreef:Senja_x schreef:krankzinnig net of je een Hickstead zomaar ff kan fokken met elke merrie. Ik fok zelf ook maar het vergt nogal wat denkwerk om bij een merrie de juiste hengst te vinden. Totale hysterie van mensen ik geloof er niet in.
Ik vind het ook aardig krankzinnigPaard dood en nu willen er opeens hartstikke veel mensen er een nakomeling van!
fargo schreef:Dit heeft Eric gewoon tijdens zijn interview benoemd en ook degene die bij hem zat dat er weinig tot geen sperma aanwezig was want dekken vond Hickstead zwaar werk en dat hadden ze dus meer voor na zijn carriere in gedachten.
juliomariner schreef:Een blanco check voor het sperma, yea right, dat geloof ik dus niet
Angela schreef:En over "de juiste hengst voor de merrie"... hoe verklaar je dan de vele nakomelingen van Krack C, Gribaldi, Jazz e.d.???? Hebben al die fokkers niet nagedacht over de hengst??
Maar wat ik wel weet is dat niet alle hengsten op alle merries passen. Zowel op exterieur als met karakter niet... simdijk schreef:Ik zou zeggen. Dek bij de vader van Hickstead (v. Hamlet) Die heeft zich al ruimschoots bewezen o.a. met Hickstead. Ondanks dat hij niet super veel dekt, geeft hij goede bruikbare nakomelingen zowel in de dressuur als in het springen. De weinige nakomelingen die ik van hem tegenkom in de sport lopen vaak op hoog niveau en doen het goed in talentenrubrieken.
fargo schreef:Dit heeft Eric gewoon tijdens zijn interview benoemd en ook degene die bij hem zat dat er weinig tot geen sperma aanwezig was want dekken vond Hickstead zwaar werk en dat hadden ze dus meer voor na zijn carriere in gedachten.
Peterina schreef:Als men zo graag het genetisch materiaal van Hickstead willen ... als alternatief voor de 'kleine' man ... je kan altijd zijn volbroer Hickstead II gebruiken. Geboren 2004 en ggk bij Zangersheide.
http://www.pietraijmakers.nl/paarden/hickstead.htm
simdijk schreef:Ik zou zeggen. Dek bij de vader van Hickstead (v. Hamlet) Die heeft zich al ruimschoots bewezen o.a. met Hickstead. Ondanks dat hij niet super veel dekt, geeft hij goede bruikbare nakomelingen zowel in de dressuur als in het springen. De weinige nakomelingen die ik van hem tegenkom in de sport lopen vaak op hoog niveau en doen het goed in talentenrubrieken.
juliomariner schreef:fargo schreef:Dit heeft Eric gewoon tijdens zijn interview benoemd en ook degene die bij hem zat dat er weinig tot geen sperma aanwezig was want dekken vond Hickstead zwaar werk en dat hadden ze dus meer voor na zijn carriere in gedachten.
Ik meende al dat ik het ergens had gelezen maar het was dus Amerikaanse agent van het sperma Francis Berger die dit naar buiten heeft gebracht, stta op horses
Er zal best vraag zijn naar het sperma maar meer dan 500 aanvragen en fokkers die een blanco cheque willen tekenen doet me toch echt een het opzetten van een hype denken.