Ik kan mij daar zo boos om maken
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik zag het gelukkig gebeuren en heb in sneltreinvaart alles weer weggehaald. Laatst had een buurvrouw appelschillen over het hek gegooid, helaas inclusief het schilmesje! Daarna hebben we een brief rondgestuurd welke aanpassingen wij gingen doen aan de omheining. Door al het bijvoeren hingen de paarden steeds brutaler tegen de omheining en daarom zou er toch weer stroom op komen (door de aangrenzende tuinen van gezinnen met jonge kinderen lieten we de stroom er eerst af). In die brief hebben we meteen gevraagd of ze de paarden niet meer wilden voeren + uitleg over het gevaarlijkste voer (zoals het gemaaide gazongras) en de gevolgen. We hebben daarbij wel heel duidelijk vermeld dat een paard gemakkelijk koliek kan krijgen en dat ze daar vaak dood aan gaan. Had genuanceerder gekund, maar het was in elk geval duidelijk.
Hier ook zo'n lomperik meegemaakt, het hele verhaal uitgelegt, hij leek het te snappen, de volgende dag komt hij echter weer met de vraag "ja maar, mogen ze nu echt niets hebben, want mijn kleinkinderen vinden het zo leuk om te voeren".......sorry, maar hier zakt mijn broek van af. En dan nog boos zijn ook als het echt niet mag. Een extra draadje doet bij ons wonderen, maar het is van de gekke dat het op deze manier moet. Maar blijkbaar heeft niet iedereen gezond verstand
)
.
lotteElb schreef:Jeetje da's ook verschrikkelijk! Ik deed dat vroeger ook, maar tegenwoordig ga ik niet zomaar meer iedereens paarden volstoppen. En als ik al brood oid uitdeel (op de manege, daar mag het) verdeel ik dat onder alle paarden en pony's zodat ze max 2 / 3 sneetjes krijgen.
Weidebloem schreef:ongelooflijk, dat ondanks de borden mensen voer blijven dumpen, zelfs met bordjes. zie het bij mij in de buurt ook, een van de ponytjes die daar staat mag ook geen suiker binnenkrijgen. Er hangen steeds meer bordjes met uitleg. Daar word je toch echt boos van dat mensen het blijven negeren!
.