s6801881 schreef:Puur uit goed vertrouwen. Tja, dat kan echt niet met een gemiddelde KWPN-er.
Wat een rare opmerking zeg. Of alle KWPN-ers niet te vertrouwen zijn
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sizzle schreef:s6801881 schreef:Puur uit goed vertrouwen. Tja, dat kan echt niet met een gemiddelde KWPN-er.
Waar slaat dat nou weer op![]()
Een KWPNer is ook gewoon een paard en die doet het ook op vetrouwen, moet niet gekker worden hier.........
Dus een gemiddelde KWPNer is een rotbok ?s6801881 schreef:Wel grappig dat ze arabisch volbloed paarden hebben gebruikt. Niet om het een of ander, maar dat zijn ontzettend fijne mensgerichte paarden om mee te werken. Een van de kerels die ik deels zadelmak heb gemaakt, daar kon ik het opstijgen/hangen etc. gewoon oefenen zonder een helper. Puur uit goed vertrouwen. Tja, dat kan echt niet met een gemiddelde KWPN-er. Maar het is natuurlijk wel fair dat beide onderzoeksgroepen uit dit ras bestaan. Het is dus niet een vraag naar de interne validiteit (vergelijkbaarheid van groepen) maar de externe validiteit (generaliseerbaarheid naar andere rassen) waar ik mijn vraagtekens bij heb. Daarnaast ben ik erg benieuwd hoe de "natuurlijke methode" dan exact is gehandhaafd. Maar de resultaten zijn wel bemoedigend!
kwakernoot schreef:s6801881 schreef:Puur uit goed vertrouwen. Tja, dat kan echt niet met een gemiddelde KWPN-er.
Wat een rare opmerking zeg. Of alle KWPN-ers niet te vertrouwen zijn
Miepie77 schreef:s6801881 schreef:Wel grappig dat ze arabisch volbloed paarden hebben gebruikt. Niet om het een of ander, maar dat zijn ontzettend fijne mensgerichte paarden om mee te werken. Een van de kerels die ik deels zadelmak heb gemaakt, daar kon ik het opstijgen/hangen etc. gewoon oefenen zonder een helper. Puur uit goed vertrouwen. Tja, dat kan echt niet met een gemiddelde KWPN-er. Maar het is natuurlijk wel fair dat beide onderzoeksgroepen uit dit ras bestaan. Het is dus niet een vraag naar de interne validiteit (vergelijkbaarheid van groepen) maar de externe validiteit (generaliseerbaarheid naar andere rassen) waar ik mijn vraagtekens bij heb. Daarnaast ben ik erg benieuwd hoe de "natuurlijke methode" dan exact is gehandhaafd. Maar de resultaten zijn wel bemoedigend!
wat een kul, een arabier is zeker lekker rustig uit het onderzoek, niet alle KWPN-ers zijn knettergek hoor en dan juist helpt het door ze de tijd te geven ipv ze te overvallen, ik heb zelf ook een aantal paarden in mijn leven zadelmak gemaakt waaronder KWPN-ers en had het meest mn handen vol aan een Haflinger, wat een onzin, hoe verzin je het
Sizzle schreef:Wat is er natuurlijk aan op een paard zitten![]()
Ik vind het weer een typisch onderzoek waar je van te voren de uitslag al van weet.
De 'natuurlijke' manier is voor mij conventioneel en vanzelfsprekend eerlijk gezegt.
Hoezo is een stapmolen conventioneel, veel proffecionele 'inrijders' hebben niet eens een stapmolen.
Als met al vind ik het weer een hoop geblaat maar weinig wol.
Sizzle schreef:s6801881 schreef:Puur uit goed vertrouwen. Tja, dat kan echt niet met een gemiddelde KWPN-er.
Waar slaat dat nou weer op![]()
Een KWPNer is ook gewoon een paard en die doet het ook op vetrouwen, moet niet gekker worden hier.........
als een paard het niet op vertrouwen doet gaat zoiets niet goed, of het nu een kwpner is, arabier, haflinger of shetlander.
Sizzle schreef:Dat lijkt me ook een wat meer zinvolle vraag Famke. Daarbij komt nog. De langzame groep had een 1 malige grote stress, maar hoe is dat als je elk klein stapje afzonderlijk meet? Heeft de langzame groep dan elke keer een mini-stresje tov een eenmalige grote stress en wat is dan uiteindelijk het effect op het vertrouwen in de ruiter?