Dit jaar opnieuw veel paardenvolk in de Quote 500

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jespri

Re: Dit jaar opnieuw veel paardenvolk in de Quote 500

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:16

Daar heb je helemaal gelijk in sportfokker! _O_

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:30

Jespri schreef:
@horseyfries, mijn vriend heeft ook een eigen zaak, maar wij mogen echt niet alles aftrekken hoor! Wat prive is betaal je gewoon belasting over. Daarbij betalen de mensen met een eigen zaak ook al veel belasting, afhankelijk van de branch. Wij moeten bijvoorbeeld al meer dan de helft afstaan. ;) Ik wil dus niet weten wat hun als zaak aan belasting moeten betalen.

Ik heb ook een eigen bedrijf, dus dat weet ik echt wel. Wat ik echter ook weet is dat alle mensen die op die lijst staan, hun geld niet in de paarden verdient hebben, maar met andere bedrijven, en het hele paardengebeuren is voor hun een leuke hobby die ze gebruiken als giga aftrekpost voor de belasting, onder het motto: ik heb er liever plezier van dan dat de belasting het krijgt. Prima hoor, maar dat kan Jan Modaal nu eenmaal niet, die moet als eindgebruiker over alles BTW betalen, heeft geen aftrekposten en kan meestal niet eens één paard onderhouden, laat staan een hele stoeterij als aftrekpost gebruiken.

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:39

Cryssie schreef:
Is die Wim van der Leegte nog vrijgezel?

Haha dan kan je beter voor Leon Melchior gaan, als je het goed doet en je zet hem even op de tocht heb je binnenkort een leuk ervenisje ;)

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:13

horseyfries schreef:
Jespri schreef:

Ik heb ook een eigen bedrijf, dus dat weet ik echt wel. Wat ik echter ook weet is dat alle mensen die op die lijst staan, hun geld niet in de paarden verdient hebben, maar met andere bedrijven, en het hele paardengebeuren is voor hun een leuke hobby die ze gebruiken als giga aftrekpost voor de belasting, onder het motto: ik heb er liever plezier van dan dat de belasting het krijgt. Prima hoor, maar dat kan Jan Modaal nu eenmaal niet, die moet als eindgebruiker over alles BTW betalen, heeft geen aftrekposten en kan meestal niet eens één paard onderhouden, laat staan een hele stoeterij als aftrekpost gebruiken.

Sorry maar 'een leuke hobby' vind ik een beetje een understatement voor bedrijven als Stoeterij Broere. Dat zijn bedrijven op zichzelf, waar dus ook spullen worden gekocht die mogen worden afgetrokken. Maneges bijvoorbeeld kunnen toch ook bedrijfsmatig inkopen? Waarom zijn stallen die groots opgezet zijn door miljonairs dan ineens geen bedrijf meer maar een hobby? Is een beetje met twee maten meten denk ik.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:22

Je qoute is verkeerd gegaan want ik zei dat niet maar horseyfries. :P

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:23

Sorry ja zie het! Was inderdaad de bedoeling om horseyfries te quoten!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:00

Abacab schreef:
Die mensen verdienen het geld ook doorgaans niet in de paarden. De paarden zijn juist een mooie verliespost om geen belasting te hoeven betalen :D Zo doen mensen met heel veel geld dat :j

wat dacht je van witwassen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:17

Ojajoh schreef:
Abacab schreef:
Die mensen verdienen het geld ook doorgaans niet in de paarden. De paarden zijn juist een mooie verliespost om geen belasting te hoeven betalen :D Zo doen mensen met heel veel geld dat :j

wat dacht je van witwassen :')

Was de belastingdienst maar zo achterlijk.... :')

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:10

ja ja het zijn gewoon allemaal oude grijze slimme broodfokkers,
schatrijk geworden van de paardenhandel,
kom nou toch... 8)7