58 ponys van de slacht gered

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:14

Nee, want jij hebt schijnbaar geen idee hoe dat hier gaat. En dat is prima, maar dan moet niet iedereen roepen (en zeker zo'n krantje niet) dat ze "van de slacht gered zijn" want dat is gewoon niet zo. 28 jarigen zijn zeer welkom als Beistellpferd. Ze hadden nog liever gratis naar een weilandje gegaan waar al een pony staat, dan naar de slacht. Zelfs de veiling heeft dat onderdeel als enige onderstreept, dat ze NIET naar de slacht gaan.

fortimestwo

Re: 58 ponys van de slacht gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:11

Ik woon al jaren in duitsland!! en doe vrijwilligers werk met gehandicapten en paarden in duitsland

weet dus hoe het gaat

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:23

Dan had je dat toch kunnen weten? En zo niet, dan weet je toch dat niet alles waar is wat geschreven wordt? En dat er juist om een "sappig" artikel te schrijven flink overdreven wordt? Da's overal zo.

Ik vind het gewoon erg overdreven hoe er gereageerd wordt, dat degene die de ponies gekocht heeft "een held" zou zijn... dat is gewoon niet zo. Meer niet. Ik weet ook niet of ik al blij ben voor de beesten zelf. Via de veiling zouden ze nu al een nieuw thuis hebben gehad. Nu is het nog steeds onzeker wat er uiteindelijk met ze gaat gebeuren.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:30

Wat fijn dat de paarden kunnen blijven. Hopelijk is deze oplossing blijvend.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:31

Of ze nou naar de slacht waren gegaan of niet, in elk geval een mooi gebaar!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:35

Jawel hoor, vind het ook een mooi gebaar. Maar geen "heldenstatus" waard. En grote titels in koeienletters dat ze "anders naar de slacht zouden zijn gegaan". Want dat is gewoon niet waar.

Annemiek, helaas is er nu nog geen "oplossing". Daar zijn ze nog mee bezig. Ze worden in ieder geval nog niet geveild, omdat deze mevrouw ze allemaal gekocht heeft. Maar nu staan ze op een Pferdehof waarvan de eigenaren nog steeds niet het geld hebben ze te onderhouden. Dus daar gaan ze eerst mee aan de slag. Misschien een doorstart van de Pferdehof met nieuwe eigenaar, of iets anders. Als dit te duur gaat worden, zal die aardige mevrouw ze misschien uiteindelijk toch stukje bij beetje verkopen. Afwachten.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:52

Chapeau voor deze anomieme dame.
Dank u wel.

heel fijn om dit te lezen.

momootje98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:45

ik ben blij dat ze gered zijn, ik bedoel, het zijn er wel 58!