Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
daffie1986 schreef:Dus als ik het goed begrijp en de eigenaar besluit om over 5 jaar haar paard te verkopen, krijgt bartels alsog een percentage van de verkoop. Dat hebben ze zelf goed geregeld dan, als eigenaar zou ik dat dus nooit getekend hebben. Als het paard in training staat en dan verkocht wordt vindt ik het niet meer als eerlijk dat de ruiter/amazone/trainer ee percentage krijgt, maar dat dat ook nog geldig is als het paard niet meer bij hun in training staat vindt ik een beetje absurd(vanuit eigenaars standpunt bekeken dan). Vanuit de ruiter kan ik het weer heel goed begrijpen.
Citaat:En van beide partijen vind ik het netjes dit niet in de media te hebben gebracht, wel weer jammer dat de uitslag alsnog naar buiten wordt gebracht.
Vudress schreef:daffie1986 schreef:Dus als ik het goed begrijp en de eigenaar besluit om over 5 jaar haar paard te verkopen, krijgt bartels alsog een percentage van de verkoop. Dat hebben ze zelf goed geregeld dan, als eigenaar zou ik dat dus nooit getekend hebben. Als het paard in training staat en dan verkocht wordt vindt ik het niet meer als eerlijk dat de ruiter/amazone/trainer ee percentage krijgt, maar dat dat ook nog geldig is als het paard niet meer bij hun in training staat vindt ik een beetje absurd(vanuit eigenaars standpunt bekeken dan). Vanuit de ruiter kan ik het weer heel goed begrijpen.

daffie1986 schreef:Zoals ik al aangeef vind ik het vanuit bartels heel goed geregeld, maar als eigenaar ermee instemmen dat je een percentage af zou meoten dragen bij verkoop terwijl het paard al jaren daar niet meer in training zou staan, nee dat zou ik zelf niet doen.
Vudress schreef:Achtjarige goedgekeurde dekhengst die Lichte Tour afgericht is en waarmee de volgende ruiter meteen wegrijdt. Dat wordt een fors bedrag aan commissie wat familie Van Gisbergen moet afrekenen.
Dan nog de kosten voor stalling. In het verleden stonden er prijzen op de website van €800,- p/m, daarbij kwam nog E50,- per keer dat Imke of Tineke op een paard stapt.
48 maanden x €800 = €38.400 aan stallingskosten
48 maanden x €50 x 48 weken, (hij had vast wel eens een weekje vrij) waarin gemiddeld 5 keer gereden wordt = €576.000
Hij moet nog heel wat gaan dekken wil hij dat allemaal gaan terugverdienen...............

Vudress schreef:48 maanden x €50 x 48 weken, (hij had vast wel eens een weekje vrij) waarin gemiddeld 5 keer gereden wordt = €576.000