Familie Bartels wint rechtszaak om Voice *update beginpost*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mosh

Re: Familie Bartels wint rechtszaak om KWPN-dekhengst Voice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:28

Gelukkig is Isabel niet zo'n verkoper ;)

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:20

Goed dat Bartels zo'n mooi contract heeft afgesloten destijds, dat zouden meer ruiters moeten doen!

SWSS_INFO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:06

Jammere foto... verwachte een heel ander soort verhaal..
Maar goed.. ben blij dat het met het paard in kwestie goed gaat!
Zonde als mensen er niet op een nette manier met elkaar uit kunnen komen.

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:07

Ik hoop toch dat Edward Voice mag rijden.
Foto kijk ik ook wat raar tegenaan..

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:32

daffie1986 schreef:
Dus als ik het goed begrijp en de eigenaar besluit om over 5 jaar haar paard te verkopen, krijgt bartels alsog een percentage van de verkoop. Dat hebben ze zelf goed geregeld dan, als eigenaar zou ik dat dus nooit getekend hebben. Als het paard in training staat en dan verkocht wordt vindt ik het niet meer als eerlijk dat de ruiter/amazone/trainer ee percentage krijgt, maar dat dat ook nog geldig is als het paard niet meer bij hun in training staat vindt ik een beetje absurd(vanuit eigenaars standpunt bekeken dan). Vanuit de ruiter kan ik het weer heel goed begrijpen.

Er zijn maar weinig stallen in Nederland waar zo goed wordt afgericht als de Academy Bartels. Daar horen bijzondere voorwaarden voor, niet meer dan terecht overigens.

Citaat:
En van beide partijen vind ik het netjes dit niet in de media te hebben gebracht, wel weer jammer dat de uitslag alsnog naar buiten wordt gebracht.

Rechtszalen zijn over het algemeen vrij toegankelijk en op het internet zijn veel vonnissen na te lezen. Hoeft niet van één der partijen te komen.

AEP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 07:25

Vudress schreef:
Bij Bartels zijn ze gewoon erg goed in paarden een heel degelijke opleiding te geven. Er valt best wel wat te zeggen over de manier waarop Imke haar jonge paarden opleidt. Met rust en vertrouwen, zonder voorbenen die langs oren klapperen.

Amen!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 08:34

Vudress schreef:
daffie1986 schreef:
Dus als ik het goed begrijp en de eigenaar besluit om over 5 jaar haar paard te verkopen, krijgt bartels alsog een percentage van de verkoop. Dat hebben ze zelf goed geregeld dan, als eigenaar zou ik dat dus nooit getekend hebben. Als het paard in training staat en dan verkocht wordt vindt ik het niet meer als eerlijk dat de ruiter/amazone/trainer ee percentage krijgt, maar dat dat ook nog geldig is als het paard niet meer bij hun in training staat vindt ik een beetje absurd(vanuit eigenaars standpunt bekeken dan). Vanuit de ruiter kan ik het weer heel goed begrijpen.

Er zijn maar weinig stallen in Nederland waar zo goed wordt afgericht als de Academy Bartels. Daar horen bijzondere voorwaarden voor, niet meer dan terecht overigens.[quote]

Zoals ik al aangeef vind ik het vanuit bartels heel goed geregeld, maar als eigenaar ermee instemmen dat je een percentage af zou meoten dragen bij verkoop terwijl het paard al jaren daar niet meer in training zou staan, nee dat zou ik zelf niet doen.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 09:09

Waarschijnlijk was er een contract tot Londen. Als dat eenzijdig wordt opengebroken moet daar wat tegenover staan.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 09:21

Zo zie je dat je zelfs na jarenlange samenwerking nog wel eens terug moet vallen op contracten.

Ik kan me zo'n contract wel voorstellen trouwens, als Imke had geweten dat Voice naar Edward zou gaan, had ze zich op een ander paard gericht, zeker als het om de OS in Londen gaat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 11:32

De beginpost is aangevuld met een update :)
De familie Bartels leest duidelijk mee op bokt, leuk! :D

Fitzroy

Re: Familie Bartels wint rechtszaak om Voice *update beginpost*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 11:40

Ik denk dat je Bokt nu teveel eer toe dicht, Cayenne ;)
Het ligt meer voor de hand dat er telefonisch gewoon heel veel vragen zijn gesteld door de hippische pers.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 11:42

Ach, het past in ieder geval wel in het vragenpatroon hier op bokt en ik weet dat ze hier sowieso meelezen :D
We hebben er ook weleens contact over gehad :j

En ik ben het ermee eens dat het netjes is geweest om het uit de pers te houden.
Dat is in vergelijkbare gevallen ook weleens anders geweest waardoor het uitloopt op moddergooien van beide kanten en daar schiet uiteindelijk niemand mee op.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 12:19

daffie1986 schreef:
Zoals ik al aangeef vind ik het vanuit bartels heel goed geregeld, maar als eigenaar ermee instemmen dat je een percentage af zou meoten dragen bij verkoop terwijl het paard al jaren daar niet meer in training zou staan, nee dat zou ik zelf niet doen.

10% van de verkoopwaarde in juni 2010 :)*

Dat lijkt me trouwens een rekbaar begrip

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 12:26

AEP schreef:
Vudress schreef:
Bij Bartels zijn ze gewoon erg goed in paarden een heel degelijke opleiding te geven. Er valt best wel wat te zeggen over de manier waarop Imke haar jonge paarden opleidt. Met rust en vertrouwen, zonder voorbenen die langs oren klapperen.

Amen!

+:)+

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:00

Achtjarige goedgekeurde dekhengst die Lichte Tour afgericht is en waarmee de volgende ruiter meteen wegrijdt. Dat wordt een fors bedrag aan commissie wat familie Van Gisbergen moet afrekenen.

Dan nog de kosten voor stalling. In het verleden stonden er prijzen op de website van €800,- p/m, daarbij kwam nog E50,- per keer dat Imke of Tineke op een paard stapt.

48 maanden x €800 = €38.400 aan stallingskosten
48 maanden x €50 x 48 weken, (hij had vast wel eens een weekje vrij) waarin gemiddeld 5 keer gereden wordt = €576.000

Hij moet nog heel wat gaan dekken wil hij dat allemaal gaan terugverdienen...............

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:03

Vudress schreef:
Achtjarige goedgekeurde dekhengst die Lichte Tour afgericht is en waarmee de volgende ruiter meteen wegrijdt. Dat wordt een fors bedrag aan commissie wat familie Van Gisbergen moet afrekenen.

Dan nog de kosten voor stalling. In het verleden stonden er prijzen op de website van €800,- p/m, daarbij kwam nog E50,- per keer dat Imke of Tineke op een paard stapt.

48 maanden x €800 = €38.400 aan stallingskosten
48 maanden x €50 x 48 weken, (hij had vast wel eens een weekje vrij) waarin gemiddeld 5 keer gereden wordt = €576.000

Hij moet nog heel wat gaan dekken wil hij dat allemaal gaan terugverdienen...............

Je vergeet dat het paard daar tegen een gereduceerd tarief stond. Dat betekend niet dat ze die 48 maanden niks hebben betaald.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:18

Ik heb toch geen idee wat dat gereduceerd tarief inhoud?

Die prijzen stonden op de website. Ik neem aan dat die vastgesteld zijn. Wat de verdere afspraken zijn weet ik natuurlijk niet. Het is slechts een indicatie van de hoogte van het bedrag.

S_Halley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:20

Vudress schreef:
Ik heb toch geen idee wat dat gereduceerd tarief inhoud?

Die prijzen stonden op de website. Ik neem aan dat die vastgesteld zijn. Wat de verdere afspraken zijn weet ik natuurlijk niet. Het is slechts een indicatie van de hoogte van het bedrag.

een slechte indicatie dus.. :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:21

Afgericht betekent juridisch niets als dat niet door wedstrijdresultaten bewezen is, vandaar dat het mij een rekbaar begrip lijkt

henny0210

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:34

blijft toch altijd weer appart dit soort verhalen!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 13:46

Vudress schreef:

In bovenstaand heb je eerst uitgerekend wat het per jaar kost, om het vervolgens maal "48 maanden" te doen, maar eigenlijk reken je dan dus uit wat het kost als Imke dat paard 48 jaar zou trainen. :+
Als je het omrekent, kom je op 12.000 euro per 'jaar' uit.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 14:53

Ik vond het al zo'n bizar bedrag. :o

Nu is het dus 'slechts' €48.000 aan trainingsgeld. :=

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:38

er staat vandaag in het sportpaard een verhaal vanuit de ogen van Isabel. Dat Imke naar haar mening veel te weinig reed. (lees: maar 1 of 2 x per week) ook werd hij te weinig op wedstrijd uitgebracht.

In het contract was opgenomen dat Imke het paard definitief mocht blijven trainen als hij met sportief succes werd uitgebracht (tussen 8 en 10 jaar lichte tour, tussen 10 en 12 jaar grand prix). Omdat dit was afgesproken werd 50% van de kosten betaald. De overige 50% en de zgn 10 % verkoopwaarde bij verkoop zouden moeten worden voldaan mits het paard verkocht zou worden.

Aldus de berichten in het sportpaard

judith15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:41

Ik heb het ook gelezen. Isabel moet nog 44.640,-- bijbetalen over drie jaar en er staat dat ze de helft al betaald heeft. Dat is dus 2 x 44.640,-- voor 3 jaar en dat betekent 89.280,-- : 36= 2.480,-- per maand.
Fijn als daar dan ook nog eens 10% bij verkoop bijkomt, dan wil ik zo'n paard ook wel rijden.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:08

Een behoorlijk gekleurd verhaal. Kijk voor de grap eens naar de verhoudingen van alle betrokkenen in relatie tot het Sportpaard.