'Dood paard' blijkt springlevend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:09

Na 3 keer regel voor regel te hebben gelezen en door de toevoegingen hier snap ik het geloof ik.
Wat een raar geschreven verhaal.

Volgens mij gaat het hier inderdaad een beetje om zwartmakerij

Miracle_

Re: 'Dood paard' blijkt springlevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:13

Wat een wazig verhaal :') Ik snap er nog steeds geen snars van, ook niet na de uitleg van bokkers die het wel begrijpen. _O-

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:15

Cayenne schreef:
Die reed over de A7 naar Purmerend en zag naar eigen zeggen een paard in de sloot liggen dat voor zijn leven vocht. Op de terugweg, vertelde Astrid, lag het beest levenloos in de sloot.

wat ik dan stiekem toch wel een beetje vreemd vind, is dat wanneer je een paard in een sloot ziet liggen die vecht voor zijn leven, je daar toch wel iets meer mee doet dan op de terugweg kijken of hij toevallig al dood is en daar een mooi verhaal over schrijven?

Of ben ik nou de enige die dat een beetje vreemd vind. Als je geen tijd hebt, kun je op zn minst de brandweer oid bellen toch? (er staat ook niet dat ze dat niet heeft gedaan, dus wie weet, maar dat maak ik er niet uit op)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:17

Persoon a ziet een paard in de sloot, rijdt door, komt er nog een keer langs, concludeert dat paard dood is, rijdt door, maar verspreidt wel het nieuws. Paard is van p, maar staat bij h. H heeft beest halster om gedaan en paard is uit sloot geklommen. P zegt dat paard dus nog leeft en dat a's verhaal niet klopt.

En dat vind ik dus ook Chris_Fire

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:19

Apart verhaal :D

Maar fijn dat het beestje nog leeft. :j

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:22

_O- Beetje vaag geschreven, maar top dat het paardje uit de dood terug is gekomen naar deze levenende wereld :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:30

Afbeelding
plaats des onheils
rode kruisje is de Beemster Ruiters
blauwe kruis is het land waar de paarden van Vlaar op staan.
Duidelijk te zien dat de A7 niet direct naast dat land loopt.
En je dus onmogelijk vanaf de A7 een paard daar in de sloot kan zien.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:31

aaaahh, ik geloof dat ik het begin te snappen :)*

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:32

@ponyparadijs: beetje offtopic sorry, maar ik wil toch eventjes zeggen dat ik verliefd ben op je paard!! wat een plaatje <3

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:41

Cavalia schreef:
@ponyparadijs: beetje offtopic sorry, maar ik wil toch eventjes zeggen dat ik verliefd ben op je paard!! wat een plaatje <3

Sorry off topic reactie Thanks :o Ze is zo gaaf hahahahaha!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:50

Vertaling :)

Er zijn twee versies van het verhaal, de versie van Astrid die beweerd het paard in doodsstrijd in de sloot te hebben gezien, vervolgens de boer heeft gebeld om hem te waarschuwen. Ze kreeg toen de reactie dat ze de zoveelste was die hierover belde. Toen ze later weer terug reed zag ze het paard in de sloot liggen.
Dan is er de versie van de boer en Petra die vertellen dat er wel degelijk actie is ondernomen, het paard uit de sloot is gehaald en er niks mee aan de hand is. Het verhaal van Astrid heeft nogal wat paniek veroorzaakt bij de gebruikers vna de nabij liggende manege die achteraf dus niet nodig bleek te zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:52

Wat een belachelijke vertoning, dit :').

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:56

Het scheelt dat ik er 3 km vanaf woon en de omgeving ken en dus een beetje snap hoe het er uit zou moeten hebben gezien, maar ik vind het verder maar een vaaaaaaaag verhaal :')

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:58

Swift schreef:
Vertaling :)

Er zijn twee versies van het verhaal, de versie van Astrid die beweerd het paard in doodsstrijd in de sloot te hebben gezien, vervolgens de boer heeft gebeld om hem te waarschuwen. Ze kreeg toen de reactie dat ze de zoveelste was die hierover belde. Toen ze later weer terug reed zag ze het paard in de sloot liggen.
Dan is er de versie van de boer en Petra die vertellen dat er wel degelijk actie is ondernomen, het paard uit de sloot is gehaald en er niks mee aan de hand is. Het verhaal van Astrid heeft nogal wat paniek veroorzaakt bij de gebruikers vna de nabij liggende manege die achteraf dus niet nodig bleek te zijn.

Paniek was er absoluut niet hoor! Er was verbazing over het feit dat niemand in de beemster iets wist van een dood paard in de sloot. Paniek was er absoluut niet hoor!

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:58

Aranel schreef:
Nou Astrid zei dat 't peerd dood was, Petra zei van niet en boer Hermen heeft het paard uit de sloot gehaald :+

Zo moeilijk is 'ie toch niet? :))

ooohw... :o? :o?

_O- _O- _O-

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:06

Paniek was er absoluut niet hoor! Er was verbazing over het feit dat niemand in de beemster iets wist van een dood paard in de sloot. Paniek was er absoluut niet hoor![/quote]

Ik weet er verder niks van hoor, woone r niet in de buurt en ken de mensen en de situatie niet, ik heb enkel geprobeerd het stukje iets leesbaarder te maken omdat ik het vrij duidelijk vond. Omdat er stond ''We zijn overdonderd met telefoontjes van mensen die bij ons een paard hebben lopen'' verwacht ik dat dat telefoontjes waren van mensen die zich afvroegen wat er gebeurd was...

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:24

ElineB schreef:
Apart verhaal :D

Maar fijn dat het beestje nog leeft. :j

Idem :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 08:05

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 08:22

Radegonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:03

Op die site van het Noordhollands dagblad staat rechts een bericht "schietgrage bende onthoofd", dat vind ik eerlijk gezegd een stuk leuker _-:(