Achtentwintig verwaarloosde pony's aangetroffen in Elkenrade

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:01

als je wilt helpen kun je contact opnemen met paard in nood,deze stichting zoekt regelmatig opvang adressen,of blijvende plekjes voor paarden/en pony's
juliomariner schreef:
Gooiske schreef:
Wie zoekt dat nieuwe tehuis voor ze.

Ik heb ruimte voor als het moet 2, is wel afhankelijk van geslacht en grote en leeftijd...

Daar zijn een aantal profesionele opvangadressen voor, echter het is geheim wie dat zijn en waar deze liggen. Je kunt nu geen ponys opvangen, er wordt wel naar een nieuwe baas gezocht voor deze dieren maar dat duurt nog even

__Orlando

Re: Achtentwintig verwaarloosde pony's aangetroffen in Elkenrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:10

ik zag het net op het rtl nieuws verschrikkelijk

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:11

Gooiske schreef:
Wie zoekt dat nieuwe tehuis voor ze.

Ik heb ruimte voor als het moet 2, is wel afhankelijk van geslacht en grote en leeftijd...

ze worden vaak ergens na een andere bedrijf gebracht, waar ze eerst komen te staan soms huren ze ergens wat waar ze vaker paarden heen brengen.

het is niet zo dat er een daar heen gaat en daar weer een..

x_Fadigho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:13

dit is nog geen 30min van mijn huis af, wat verschikkelijk.. het is dat ik geen plek heb ervoor
anders had ik echt met alle liefde de beesjes willen helpen. het word steeds erger en komt steeds dichterbij ;(

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:15

Jemig wat erg..! O_O

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:15

keona schreef:
als je wilt helpen kun je contact opnemen met paard in nood,deze stichting zoekt regelmatig opvang adressen,of blijvende plekjes voor paarden/en pony's
juliomariner schreef:

Daar zijn een aantal profesionele opvangadressen voor, echter het is geheim wie dat zijn en waar deze liggen. Je kunt nu geen ponys opvangen, er wordt wel naar een nieuwe baas gezocht voor deze dieren maar dat duurt nog even

er was net op het nieuws dat ze nog plekken zoeken.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:16

Ik heb geen plek er voor, maar voor de gene die dit wel hebben, weet iemand waar je contact op kan nemen met de gene die nu over de paarden gaat? Zodat belangstellende kunnen reageren?

edit: www.paardinnood.nl

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:21

MariekeA schreef:
Nogmaals, je kent de situatie niet en de vrouw niet.
De meeste "verzamelaars" staan nou niet bepaald te springen om hulp.

Een aantal buren heeft echt wel geprobeerd.
Ik vind je reactie tamelijk naief eerlijk gezegd.

Zelfs met de hulp van de DB had deze situatie nooit goed blijven gaan. De locatie was 1 oude bende, waar weinig eer meer te behalen viel.
De paarden zijn veel al van inteelt. De dieren zijn in slechte conditie en gezondheid, zijn praktisch onopgevoed en de eigenaresse heeft geen geld en is stront eigenwijs.

Klinkt een beetje alsof jij der beste vriendin bent?

Maargoed we zullen het zo zien op het nieuws.. dan "kennen" wij de situatie net zo goed als jij!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:46

Wat een leed komt er weer boven water zeg! |(
Ik vind dat bij een 1e waarschuwing de dieren al weg gehaald moeten worden :( .Ik zou me rot schamen als ik waarschuwingen zou krijgen van de dierenbescherming en/of politie. :oo
Daarbij zou ik me ook niet meer in de spiegel kunnen aankijken als ik dieren zoiets aan zou doen.

Verder kan ik me wel in de uitingen van MariekeA vinden :j ,verzamelaars van dieren zijn vaak niet voor rede vatbaar. :n
Uitspraken zoals die van Kohtje klinken mooi maar helaas is dat een Eutopia letterlijk te mooi voor woorden. -O-

Zulke mensen die zoiets zo ver laten komen horen ABSOLUUT geen dieren te houden _-:( ,dat zijn mensen die zelf begeleiding nodig hebben in het leven.Zulke mensen zien niet meer wat ze aan het aanrichten zijn zij het soms bewust of onbewust. >;)

Er wordt te lang rond gefakkeld met waarschuwingen >;) ,mijn idee: Na 1 waarschuwing dieren direkt weg halen en NOOIT MEER een dier mogen houden. :)*
Gelijk een eind aan maken aan zoiets,want ze leren het toch niet! _-:(

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:55

sorry hoor maar al heeft deze vrouw uberhaupt psychische problemen, dan is dat hoor probleem. Dat is nog geen rede om die pony's te verwaarlozen. Ik zeg levenslang verbot op het houden van dieren, celstraf en een goede boete!!!

Eindelijk dat er is ingegrepen.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:00

Wat sneu zeg..
Als je er een een nieuw thuis kan bieden, waar moet je dan zijn?

plutak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:01

Het komt zo op hart van nederland

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:02

Ja, ik ben net te laat om het te melden ;) plutak was me net voor...

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:08

Het klinkt misschien hard, maar ik zou er toch snel voor kiezen om de slechtere dieren een lijdensweg te besparen. Ik heb ze niet gezien, maar stel dat er een pony van 20 bijzit die hoefbevangen is. Hoe lang duurt het voordat die weer goed is? In principe zou ik er voor kiezen om zo'n dier verder lijden (en toekomstig lijden. Hoe vaak gebeurt het immers niet dat zo'n dier weer bevangen raakt) te besparen en in te laten slapen.
Er is al een overschot, waarom eerst alles 'opknappen' en dan weer een nieuwe baas zoeken. Met het risico dat ze weer moeten lijden onder een ziekte of slechte verzorging.
Op een hele dierwaardige manier kan een paard/ pony afscheid nemen van het leven.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:15

Wat sneu zeg, Maar hoe kom je er dan sowieso bij om 28 paarden te houden terwijl je niet eens amper voor je zelf kunt zorgen..
Sommige mensen ;o

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:27

Sommige mensen sporen nu eenmaal niet zuiver! -O-
En zulke mensen horen ook hun leven lang controle te houden zodat ze nooit meer een dier kunnen houden.
Maar zolang Nederland maar "foei" roept en zich dan omdraait tot er letterlijk dood en ellende is,zullen zulke mensen altijd kans houden om zulke praktijken voort te kunnen zetten. ;(

Ik heb ook veel mensen leren kennen die écht geen cent te makken hebben en die ik probeerde te helpen door ze inzicht te geven in hun "zaken",maar helaas die zijn niet te helpen :n .Ze nemen niks aan en willen het ook niet inzien dat ze fout bezig zijn! :(
Met als gevolg; Bij mij werden de dieren gedumpt en toen ik er weeres onaangemeld heen ging zaten er weer doodleuk nieuwe beestjes. -:(-
Dan gaan je handen jeuken hoor!!! _-:(

Zulke figuren kikken volgens mij op ellende en misère,die kun je enkel helpen door héél hard door-en in te grijpen! :(

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:28

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:38

Princeps schreef:
8nnemiek schreef:
Wel heb ik soms het idee dat ze erg snel zijn met laten inslapen.. Als je bv bij die animal cops in de VS ziet hoe snel verwaarloosde dieren weer opknappen met goed voer en verzorging.

Helemaal mee eens...

Ja dat zal soms ook wel zo zijn, maar volgens mij zijn er teveel in beslag genomen paarden.
En in animal cops worden denken ik ook alleen de mooiste dingen uitgezonden.

Maar 28 paardjes, vreselijk.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:42

slimmerik schreef:
Afschuwelijk. Ik zag net hier de beelden : http://www.zie.nl/video/algemeen/28-ver ... fz0befr6fz

Echt heel mager vind ik ze niet. Alleen ontzettend smerig. En afschuwelijk die stalling....

Hoe heeft ze in godsnaam 28 paarden kunnen betalen?

Daar zet je je ergste vijand nog niet bah bah.
Ik vraag me altijd weer af wat iemand drijft om deze (en ook nog zoveel) dieren zo te houden.
Daar is toch geen lol aan.
Als je steeds achterom loopt en die arme beesten hoort hinniken en trappelen door die derrie, dan zou een normaal gezond mens toch een lampje gaan branden????

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:47

En het schijnt dus ook nog eens zo te zijn dat een buurvrouw al een half jaar geleden de DB heeft ingeschakeld die de toestand niet ernstig genoeg vonden? Mag toch hopen dat daar ook een onderzoek naar ingesteld wordt. :oo

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:50

Stichting Paard in Nood doet een oproep en vraagt mensen die een oplossing hebben voor het stallen van de paarden contact op te nemen, via info@paardinnood.nl of telefonisch 06-10641278.

Dit staat op de site van hart van nederland

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:52

Het zijn 2 tot 4 paarden die ingeslapen moeten worden, wegens ernstige kreupelheid!
Dat valt best mee over zo'n groot aantal.
Maar och jee... die beelden waren net op tv, lelijke zweren, gevilterde haren. Nee als je niet zelf inziet dat het fout gaat, dan zit er iets niet goed in je hoofd naar mijn mening.
Gelukkig hebben ze ze gevonden en zijn 26 tot 24 paarden wel gewoon te redden! Met een beetje goede verzorging en voldoende eten, zijn de meeste er zo weer bovenop denk ik.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:55

Hoop dat de mensen die zo''n diertje opvangen zich wel goed beseffen waar ze aan beginnen. Met het op internet vragen naar hulp denk ik dat er heel veel mensen gaan bellen en hulp aan gaan bieden. Of dat zo verstandig is vraag ik me af, er komt erg veel kijken bij het opvangen van zo''n dier.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:57

Letsdunit schreef:
Hoop dat de mensen die zo''n diertje opvangen zich wel goed beseffen waar ze aan beginnen. Met het op internet vragen naar hulp denk ik dat er heel veel mensen gaan bellen en hulp aan gaan bieden. Of dat zo verstandig is vraag ik me af, er komt erg veel kijken bij het opvangen van zo''n dier.

Mee eens :j !

Ik heb wel nog plek voor twee stuks en woon in de buurt. Het liefst zou ik ook meteen hulp aanbieden en twee willen opvangen, maar dat is wel leuk en aardig, maar er komt nog veel meer bij kijken. En dan moet je eerst afwegingen maken, voordat je (overhaast) beslissingen neemt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:00

zag het net op HVN...ik begreep dat ze er afstand van heeft gedaan?
Triest hoor!
De dieren die ik op de beelden zag zagen er niet echt mager uit....ik heb wel erger gezien.
Arme dieren!Hopelijk krijgen ze het nu beter.