Jeroen Dubbeldam gaat Utascha SFN uitbrengen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manubres

Re: Jeroen Dubbeldam gaat Utascha SFN uitbrengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:50

Moest wel gelijk aan Anky denken, die het veroordeeld dat goede paarden worden verkocht en zo niet meer behouden blijven voor de nederlandse topsport. Haar broer of zijn het broers?? denken er dus wel anders over!

Ben zelf niet helemaal op de hoogte van de springsport maar heeft Eric van Vleuten niet een aantal weken geleden gezegd te willen stoppen na een val? Misschien dachten de eigenaren om hem voor te zijn? Of was dat een andere ruiter?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:51

Tafje schreef:
Hm idd, dat wisten we nog niet.. op de KNHS site staat ook een artikel. Jammer voor Eric, fijn voor Jeroen. De minder fijne kanten van topsport en het rijden van andermans paarden.

als je voor eigenaren rijdt ja ..maar juist om verkoop etc te vermijden is het SFN opgezet ;)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:52

Heel raar...

Hoop dat ze samen een leuke combinatie gaan vormen en dat Eric een leuk paard terug krijgt :)
snap alleen nog steeds niet waarom Utascha weg moest bij eric..?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:54

Ik ben benieuwd waarom Jeroen Dubbeldam is verkozen boven Eric van der Vleuten.
Het zal toch een reden hebben. Ik neem dat die op dit niveau niet is Eric pesten.

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:57

Die had ik wel zien aankomen....
Het is niet dat ik het Jeroen niet gun, maar de manier waarop het gegaan is verdiend zeker geen schoonheidsprijs...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:34

Mitnait schreef:
Het is niet dat ik het Jeroen niet gun, maar de manier waarop het gegaan is verdiend zeker geen schoonheidsprijs...

Helemaal mijn gedachte.. Beetje lafjes allemaal.
Maar desondanks: Jeroen succes!

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:58

besita schreef:
Tafje schreef:
Hm idd, dat wisten we nog niet.. op de KNHS site staat ook een artikel. Jammer voor Eric, fijn voor Jeroen. De minder fijne kanten van topsport en het rijden van andermans paarden.

als je voor eigenaren rijdt ja ..maar juist om verkoop etc te vermijden is het SFN opgezet ;)

Het SFN is ook een "groep" eigenaren... (en die bepalen dus wie de ruiter is) Eric was niet de eigenaar; dat bedoelde ik ermee ;) Ook t.a.v. Simon, Jeroen was niet de eigenaar.

http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=272&CatID=272&ID=23033&style=0&ppCatID=&zoomstyle=0&men=
Citaat:
Prestaties in de top zijn alleen mogelijk als zonder emotie en op rationele gronden naar het beste wordt gestreefd'', stelde Henk Rottinghuis, voorzitter van de RvC van het SFN in een toelichting. Een besluit zonder aanzien des persoons hoort daar ook bij, hoe hardvochtig dat ook kan lijken.''
Bij de zogenoemde ‘selecteurs’, zeg maar scouts, van het fonds bestond gerede twijfel of Utascha met Van der Vleuten tot optimale prestaties bij de Olympische Spelen van Londen zou komen.
Wel stelt het SFN dat Utascha zich door de zorgvuldige begeleiding van Van der Vleuten heeft ontwikkeld tot een paard van wereldklasse. ,,Er is dan ook begrip voor zijn teleurstelling’’, aldus Rottinghuis.

En dus "bedankt Eric voor alles.. maaruh.. nu de OS eraan komt kiezen we toch voor iemand anders".

Edit; toevoegingen

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:14

Tafje schreef:
Citaat:
Prestaties in de top zijn alleen mogelijk als zonder emotie en op rationele gronden naar het beste wordt gestreefd'', stelde Henk Rottinghuis, voorzitter van de RvC van het SFN in een toelichting. Een besluit zonder aanzien des persoons hoort daar ook bij, hoe hardvochtig dat ook kan lijken.''
Bij de zogenoemde ‘selecteurs’, zeg maar scouts, van het fonds bestond gerede twijfel of Utascha met Van der Vleuten tot optimale prestaties bij de Olympische Spelen van Londen zou komen.
Wel stelt het SFN dat Utascha zich door de zorgvuldige begeleiding van Van der Vleuten heeft ontwikkeld tot een paard van wereldklasse. ,,Er is dan ook begrip voor zijn teleurstelling’’, aldus Rottinghuis.

En dus "bedankt Eric voor alles.. maaruh.. nu de OS eraan komt kiezen we toch voor iemand anders".

Precies mijn gedachte. Bedankt maar... en dat vind ik het meest laffe aan deze beslissing(en) die genomen zijn rondom Utascha en dat Jeroen van tijdelijk ineens de nieuwe ruiter wordt. Al had iedereen dit wel zien aankomen.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:20

Niet bepaald verassend maar ik ben erg benieuwd wat Jeroen uit Utascha kan halen, ik hoop dat ze snel in de ring verschijnen ! :j

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 22:56

Mitnait schreef:

helemaal niets meer aan toe te voegen.

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 02:43

Een typisch gevalletje van zo gaat dat soms in de paarden sport..

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 08:15

besita schreef:
Tafje schreef:

Amen. En ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat dit lekker voelt. Zo'n paard bij een collega wegtrekken. Ik had liever Dubbeldam met Simon naar Londen zien gaan, en Eric met Utascha. Maar goed, wie ben ik.

ikkelies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 08:17

Het blijft sneu voor eric. Snap dat het voor jeroen leuk is zijn toppaard wordt verkocht en hij krijgt meteen een topper terug.
Eric heeft dat dier klaar gemaakt en dan kan jeroen nu met de eer er vandoor.

despnaomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 08:47

ik wens deze combinatie veel succes

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:18

Zo dan word je even keihard genaaid zeg...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:24

Wie van jullie heeft ooit paarden voor een ander gereden? Zo gaat het helaas nu eenmaal. Ik heb diverse paarden voor een ander gereden, sommigen werden gewoon onder m'n kont verkocht, andere keer ging de eigenaar mee verder en soms kreeg je er ook weer een paard bij omdat de eigenaar vond dat jij er beter mee om kon gaan dan de huidige ruiter.
Leuk is het niet. Ik heb op deze manier zeker 33 paarden zadelmak en wedstrijdklaar gemaakt. Slechts een paar heb ik daadwerkelijk uitgebracht, maar de kans om het Z te halen heb ik op deze manier nooit gekregen. Pas met een eigen paard kun je zelf beslissen wat je er mee doet.
Dus dit gebeurt op alle niveaus in de sport. Helaas, maar het kan je ook kansen bieden.
Eigen paard is vaak goud waard. Maar ik kijk dus niet van dit soort dingen op. De verkoop van Simon is in de ogen van de eigenaren gewoon logisch. Het is balen voor de ruiter. En het is ook balen voor een ruiter als je toppaard weggehaald wordt en naar een ander gebracht wordt. Maar de paardenwereld is hard, helaas.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:29

Ja dat gebeurt dagelijks. Maar ik vind het wel een verschil of dat je een paard klaarmaakt voor het Z of voor de Olympische Spelen, met name als dat paard bewust aangekocht is door een stichting die zich hardmaakt voor het behoud van sportpaarden in Nederland. Stichting heeft er kennelijk geen enkele moeite mee om het paard bij de ene ruiter weg te trekken omdat de andere ruiter zijn paard naar.... het buitenland verkocht is. Ik vind het licht ironisch.

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:30

germie schreef:
Wie van jullie heeft ooit paarden voor een ander gereden? Zo gaat het helaas nu eenmaal. Ik heb diverse paarden voor een ander gereden, sommigen werden gewoon onder m'n kont verkocht, andere keer ging de eigenaar mee verder en soms kreeg je er ook weer een paard bij omdat de eigenaar vond dat jij er beter mee om kon gaan dan de huidige ruiter.
Leuk is het niet. Ik heb op deze manier zeker 33 paarden zadelmak en wedstrijdklaar gemaakt. Slechts een paar heb ik daadwerkelijk uitgebracht, maar de kans om het Z te halen heb ik op deze manier nooit gekregen. Pas met een eigen paard kun je zelf beslissen wat je er mee doet.
Dus dit gebeurt op alle niveaus in de sport. Helaas, maar het kan je ook kansen bieden.
Eigen paard is vaak goud waard. Maar ik kijk dus niet van dit soort dingen op. De verkoop van Simon is in de ogen van de eigenaren gewoon logisch. Het is balen voor de ruiter. En het is ook balen voor een ruiter als je toppaard weggehaald wordt en naar een ander gebracht wordt. Maar de paardenwereld is hard, helaas.

Je zegt toch zelf ook al; "Leuk is het niet"? En inderdaad, dit is niet echt een verrassende afloop, ik geloof ook niet dat iemand hier er erg van opkijkt :)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:35

Germie , je vergelijkt appels en peren ;)
net hier is geen sprake van eigenaren zoals het er altijd aan toe gaat in de paardensport ..ik zal nooit een eigenaar de schuld geven dat een paard verkocht wordt ..het is sneu voor de ruiter maar het is niet anders
maar zelfs al zijn SFN de eigenaar van Utascha ..hun doel om een paard bij een ruiter onder te brengen is van een heel andere orde ..je moet er anders eens hun site op na lezen :j ..het gaat net om behoud van paarden voor de nederlandse equipe ..punt

suzieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:47

clarence schreef:
easygoing schreef:
Tja om het heel plat te zeggen vind ik het een naaistreek van zowel SFN als van Dubbeldam.

Tja, het kan natuurlijk zo zijn dat het SFN Dubbeldam heeft gepolst toen ze hoorden dat de van Grunsvens bezig waren met de verkoop van Simon. Het kan ook zo zijn dat Dubbeldam hen heeft benaderd. Dat weten we niet en zullen we waarschijnlijk ook niet te horen krijgen. In ieder geval is er niet netjes gehandeld en is van der Vleuten het slachtoffer.
Als certificaathouder zou ik me dan toch afvragen in hoeverre ik geld wil steken in zo'n club. Gecombineerd met het aankopen van de paarden van de eigen inspecteurs, begin je toch na te denken of het niet een groot spel is om de heren zelf van wat extra zakcentjes te voorzien. Helemaal aangezien het er sterk op lijkt dat ze gewoon paarden kopen die ze niet aan hun eigen klanten kwijt kunnen. Utascha is dan de uitzondering die de regel bevestigt.

En wie de verkoop van Simon zielig vindt voor Dubbeldam: hij zal er allicht enkele tonnen aan hebben verdiend. Ik geloof dat 10% de standaard is. :)

:j

manic schreef:
Ja dat gebeurt dagelijks. Maar ik vind het wel een verschil of dat je een paard klaarmaakt voor het Z of voor de Olympische Spelen, met name als dat paard bewust aangekocht is door een stichting die zich hardmaakt voor het behoud van sportpaarden in Nederland. Stichting heeft er kennelijk geen enkele moeite mee om het paard bij de ene ruiter weg te trekken omdat de andere ruiter zijn paard naar.... het buitenland verkocht is. Ik vind het licht ironisch.

:j

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:55

besita schreef:
net hier is geen sprake van eigenaren zoals het er altijd aan toe gaat in de paardensport ..ik zal nooit een eigenaar de schuld geven dat een paard verkocht wordt ..het is sneu voor de ruiter maar het is niet anders
maar zelfs al zijn SFN de eigenaar van Utascha ..hun doel om een paard bij een ruiter onder te brengen is van een heel andere orde ..je moet er anders eens hun site op na lezen :j ..het gaat net om behoud van paarden voor de nederlandse equipe ..punt

Begrijpend lezen is voor sommige nog steeds moeilijk.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:05

Lida3 schreef:

:?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:10

Ik snap eigenlijk ook niet zo goed wat er kennelijk niet goed begrepen was aan besita haar bericht...

Trouwens, als het al verkeerd geinterpreteerd was is het over het algemeen duidelijker om uit te leggen of te beargumenteren wat er dan volgens jou bedoeld werd, ipv een losse flodder plaatsen.

Beetje rare, goedkope opmerking.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:11

Ik moest ook meteen aan Anky denken,dat ze zei dat veel toppaarden verkocht worden en niet worden behouden voor het Nederlandse team.

Jammer voor van der Vleuten maar zo werkt het nou eenmaal, ben benieuwd naar de prestaties van de nieuwe combinatie! :)

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:30

Lida3 schreef:
besita schreef:

??? Begrijp ik ook niet hoor..

Ik ben het behoorlijk met Besita eens.

Ik heb zo de indruk dat door Utasha bij Dubbeldam te plaatsen, de verkoop van Simon bijna gestimuleerd werd. Wat ik zeer ondankbaar vind tov Simon, alsof hij een afdankertje is. Gelukkig komt hij wel bij Beezie terecht.
Bovendien is niks zeker dat het met Utasha en Dubbeldam goed gaat gaan. Eric had echt wel al bewezen een goede combi te vormen oa door de prestatie in de Nationscup. Die echte grote overwinning was er nog niet, maar had er wel vertrouwen in dat die zou komen.

En het SFN gaat behoorlijk tegen zijn principe in, waarom van 2 topcombinaties, 1 combi maken waar niks zeker is??
Ik heb gewoon iets tegen Dubbeldam, geen idee wat, misschien ligt het aan die arrogantie op zijn gezicht altijd (ofwel kijkt hij gewoon zo), toch niet de meest sympatieke persoon