Sint kampt met tekort aan goede schimmels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: Sint kampt met tekort aan goede schimmels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:19

Wij hebben een schimmel op stal staan. Loopt al jaren de intocht in /Rotterdam

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:20

Als ik een witte had en als die braaf was mochten ze hem best lenen. Mits ik paardenpiet mag spelen natuurlijk :P

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:21

mijn nog niet echte witte schimmel zou er iig voor zorgen dat we geen langzame optochten meer hebben *\o/*

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 19:22

Mijn jonge man wordt uiteindelijk ook schimmel, zal denk ik wel braaf zijn als hij blijft zoals hij nu is... maar ja denk dat 1.30 een beetje te klein is voor Sint :D

Black_riders

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:00

die van mij vind het geweldig en leeft zich er helemaal naar toe, ook al is het een oude rot in het vak en ja ik zoek er nog een die het zo leuk vind als die van mij.
Heb er inmiddel 8 gehad die alle volgens de eigenaar super mak zouden wezen, ja, ja zeker na een flinke dosis kalmeringsmiddel.
dit is mijn Amerigo
Afbeelding

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:06

Als ik een schimmel had gehad, hadden ze hem wel mogen lenen, mits ik er zelf naast loop als piet ofzo.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:10

Inderdaad Hackie, als paardenpiet of zo. Die loopt er tijdens de officiële intocht toch ook altijd naast?
Verder heb ik helaas alleen een witte shetlandmerrie die niet echt de ideale kinderpony is.
Over tekort gesproken. De C-pony waar ik op leerde rijden heeft ook eens voor Amerigo moeten spelen. Was ook nog eens een schimmel met roze huid (appaloosa) dus leek in de verste verte niet op het echte paard van Sinterklaas. Wel heel braaf.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:24

Toch ziet een bruin paard er ook niet echt uit... Ik snap dat er geen witte voor handen is, maar een bruine vindt ik echt geen smoel :Y)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:35

Ik snap dat wel dat mensen hun paard niet uit gaan lenen, zeker niet voor iets wat zoveel stress bij een paard veroorzaakt. Mijn pown is nu super braaf en ik zou zn vertrouwen echt niet willen beschadigen, of ´verantwoordelijk´ willen zijn voor een ongeluk, dus leen ik hem niet uit. Een kleinschalig hulpsint bezoek bij mensen thuis zou ik me voor kunnen stellen als ik pownlief zelf vast kan houden en de hulpsint kundig genoeg is om gewoon netjes in het zadel te zitten. En alleen als het in de buurt is en er een financiële vergoeding aan vast zit. Dusja, ik snap wel dat er weinig witte paarden zijn die je zo kan lenen en waar je niet (redelijk) voor hoeft te betalen.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:46

Ik heb tot nu toe twee witte paarden gekend die amerigo hebben gespeeld en de een heeft de sint er vakkundig afgebokt :+ en de andere had een sinterklaas die zelf paardreed/paardrijlessen had :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:08

Wat ik weet van de "echte" Amerigo was dat er altijd drie mannen van de bereden politie die altijd met hem werkten omheen liepen als paardenpiet :j

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:18

Manegepaard hier was altijd amerigo voor de optocht in Utrecht, maar de sint moest wel eerst (zonder mijter maar met een cap op en rijkleding aan) een paar lessen volgen :j beest is nu verkocht, er is een nieuwe schimmel maar die is lang niet zo braaf, die loopt voorlopig geen intocht mee :+

Linda_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:26

Een slimme oplossing die bij ons vroeger werd gedaan: de zwarte pieten waren ook de paardenclubmeiden, zodat die een goed oogje in het zeil konden houden rondom het paard. Sint ging later wel met paard en wagen, werd het al veiliger van (voor de sint dan vooral ;-)) Paard moet echt bomproof zijn, maar zonder paard is het toch veel minder leuk... -O-

RozenhofAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:06

Ik heb een strawberru/witte tinker merrie die ze graa zouden willen gebruiken, helaas denk ik dat we dan een echte funniest home video award kunnen krijgen!!!

Ze vroegen of ik een ander braaf paard wist dus ik zeg ja die weet ik wel maar die is zwart met witte sokken, maar doodbraaf!! Nu gaat hij dus door als sinterklaaspaard dat in de schoorsteen heeft gezeten!!!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:13

in het filmpje zijn het ook niet allemaal schimmels.. hoewel ik dan weer niet snap dat men dan een paard kiest dat én geen schimmel is en ook nog eens niet mak.
Wel jammer dat mensen tegenwoordig zo voorzichtig (moeten) zijn.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:16

Zeg, niets ten nadele van bruine paarden he......die van mij is a.s. zaterdag ook sinterklaaspaard! Kan het die kinderen wat schelen wat voor kleur dat paard is, het is toch een hulppaard? De mini gaat ook nog mee, dus ze vinden het vast geweldig!

Vorig jaar is mijn paard bij ons op kantoor Sinterklaaspaard geweest, met een heel verhaal eromheen dat Amerigo buikpijn had en een vriend gestuurd had, ze vonden het fantastisch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:18

Bij mij op stal staat ook een hele lieve grote schimmel :+: de GVR noem ik hem altijd :D

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:34

gut, die filmpjes! :')
ieder jaar komen er wel weer wat voorbij, maar ik blijf ze geweldig vinden.

Geen idee of ik het zou aandurven, mijn paard aan Sinterklaas uitlenen... dan moet ie wel extreem braaf en sinterklaas-proof zijn.
Maar het zou toch jammer zijn als de sint niet meer op een paard aankomt. Is van oudsher toch de reden geweest dat ik bij de optocht wilde kijken!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:35

Ik zou het mischien volgend jaar doen? Het lijkt me wel leuk, maar dan eerst nog wat meer gekkigheid uithalen. (Wat bij mij inhoud: Naar de kermis gaan met paard, door de binnenstad rijden voor een ijsje, tijdens speelkwartier langs een school rijden, allemaal aai aai aaaaaai.) Want ik zit niet te wachten op een stuiterend paard oid. Ik denk dat ze qua karakter wel geschikt is, ze neemt dingen rustig in zich op, als er iets is wat ze eng vind, gaat ze stilstaan. We zijn aan een lang teugeltje over hellegatsplein geweest, zooo'n rust joh. Wat dat betrefd komen we er denk ik wel.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:44

Snap best dat mensen hun paard niet zo snel uitlenen, maar het zou toch jammer zijn als sint-ter-paard zou uitsterven.

Mn zwarte merrie heeft vorig jaar ook voor paard van sinterklaas gespeeld. (Kindjes: "Huh maar het paard van sinterklaas is toch wit?" "jaaaaa maar dit is het veulen van het paard van sinterklaas en die is per ongeluk zwart geworden!" :') )

Thuis oefenen ging allemaal prima, maar zodra de sint er in het dorp op wilde klimmen vond paardlief het niet zo leuk meer en die arme goedheiligman werd zo ongeveer een kopje kleiner gemaakt toen hij probeerde op een hupsend paard te klimmen :+
Uiteindelijk heeft hij er zo'n 300m opgezeten (kortste route) en ben ik er als piet maar verder opgeklommen :')