Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:Eigenaardig genoeg worden niet alle paarden op de weide aangetast: meestal beperkt het zich tot één of hoogstens enkele dieren op de betrokken weide.
deess schreef:iig flink hooi bijvoeren en blad proberen op te ruimen lijkt me..
), maar wel extra op de plek waar het wit zag van de inktzwammen.
Dus sta ik iedere dag braaf alle blad en andere troep uit de paddock te vissen, in de hoop dat mijn pony's idd geen AM, koliek en/of slokdarmverstopping krijgen van al die prut.Tellisto schreef:Weetje zeker dat het AM is geweest, en niet gewoon maandagziekte o.i.d.
Er schijnt geen behandeling mogelijk te zijn.
Cayenne: Ja, dat is ook een appart verhaal, maar mijn paarden zullen geen hap beschimmeld hooi eten.
Misschien is dat toch een ander verhaal: giftige planten of schimmel
Marigold schreef:Nee Tellisto, zo simpel ligt het niet.
AM lijkt perceel gebonden voor te komen, en een eens door AM getroffen perceel blijft gevaarlijk, mogelijk met een interval van steeds een jaar, dus om en om een jaar.
Je hebt gelijk, ik heb me er nog niet heel erg diep in verdiept. Ik lees gewoon de (mischien wat geringe) openingspost en reageer daar op, maar niet stellig en niet met conclusies. Wel met vraagtekens. Het is hier vrij om daar op te reageren. En ik moet zeggen, ik ben blij dat ik mijn vragen stel, ik leer hier een boel. Het schijnt toch niet zo vierkant te zijn als dat de openingspost doet vermoeden. WildWings schreef:Tellisto, ik verbaas me daarom een beetje om jouw stellige reacties met voorbarige conclusies terwijl duidelijk uit je posts blijkt dat je je amper in AM verdiept hebt. Lees je sub eerst eens in voor je roept. Je opmerkingen nu kunnen best nog wel eens kwetsend zijn voor mensen doe hun paard hieraan verloren hebben.
Je hebt gelijk, ik heb me er nog niet heel erg diep in verdiept. Ik lees gewoon de (mischien wat geringe) openingspost en reageer daar op, maar niet stellig en niet met conclusies. Wel met vraagtekens. Het is hier vrij om daar op te reageren. En ik moet zeggen, ik ben blij dat ik mijn vragen stel, ik leer hier een boel. Het schijnt toch niet zo vierkant te zijn als dat de openingspost doet vermoeden. AaronYve schreef:@ marigold, het staat in de tekst:
Eigenaardig genoeg worden niet alle paarden op de weide aangetast: meestal beperkt het zich tot één of hoogstens enkele dieren op de betrokken weide.