Jazz wederom beste dressuurpaardenvererver

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Jazz wederom beste dressuurpaardenvererver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:48

Dat kan,
Ik heb een nakomeling van Coctail, ook een vos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:55

Vraag me af of Cocktail meer vossen gegeven heeft....... de looks kunnen ook van Cocktail af komen. Maar dat schijnt ook een heerschap te zijn geweest in zijn tijd :D Mooi paard vond ik dat......

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:59

Als ik de foto van Jazz ziet, lijkt hij op Cocktail.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:03

Cocktail ken ik niet zo, schijnt een geweldig paard geweest te zijn, maar zijn gloriedagen zijn van voor mijn tijd. Kan me hem niet goed voor de geest halen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:07

Yamcha schreef:
Cocktail ken ik niet zo, schijnt een geweldig paard geweest te zijn, maar zijn gloriedagen zijn van voor mijn tijd. Kan me hem niet goed voor de geest halen.

Ik kan geen foto's plaatsen, maar hierbij de site van Anky:

http://www.anky.nl/home?m=29&s=201&u=207
Op Youtube staat ook nog een leuke kur van Anky en Cocktail

lovejw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:23

Eigenaar Jazz x Ulft meld zich! Zeer trots op deze topper, zie een boel van zijn papa erin terug!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:29

Citaat:
De KWPN-erkende Darco voert wederom de lijst met springpaardenverervers aan. Coriana van Klapscheut (mv.Heartbreaker) van Eric Lamaze , Winningmood van de Arenberg (mv.Cassini I) van Luciana Diniz en Wisconsin III (mv.Coriolan) van Sergio Alvarez Moya zijn voor hem de grootverdieners.

Wederom een KWPN-erkende hengst op plaats drie: Quick Star. Verder in de spring-top tien staan de KWPN-erkende Quidam de Revel en Caretino

Wat een klets. :(:)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:40

Electra63 schreef:
Yamcha schreef:

Ik kan geen foto's plaatsen, maar hierbij de site van Anky:

http://www.anky.nl/home?m=29&s=201&u=207
Op Youtube staat ook nog een leuke kur van Anky en Cocktail

Heb het gezien, wát een kwijlpaard....... dood en doodzonde dat hij er niet meer is...... maar 't is wel duidelijk dat Jazz erg op zijn papa lijkt :j

mhgjva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:46

Ik heb, een in het begin wat "lastige" Jazz gereden.....zijn sensibel maar als je je voor ze kan winnen gaan ze voor je door t vuur.....!!!!! Zijn alleen geen allemansvrienden....wel paarden met net dat beetje meer!!!!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:52

Je kunt het ook anders zien :)* aangezien het 's werelds beste dressuurpaardenvererver is...
De meeste nakomelingen zijn de betere paarden voor de betere ruiter/amazone ;)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 21:58

Heb zelf een tweeënhalf jarige hengst van Jazz. Hij is sinds een paar dagen thuis na twee jaar in een hengstengroep te hebben gestaan. Hij is schaapmak en helemaal geen angsthaas.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:02

Het wordt pas echt interessant als je weet hoe groot de merriepoel is waaruit deze presterende paarden komen.
Op 5000 veulens 3 goedpresterende geeft een ander beeld dan uit 100 veulens drie goedpresterende.
Of schop ik nu tegen gevoelige benen?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:10

En om het een beetje te laten gelijken trekken ze gemakshalve z.g.n. andere hengsten van een ander stamboek erbij onder de noemer erkend..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:14

ceasario schreef:
En om het een beetje te laten gelijken trekken ze gemakshalve z.g.n. andere hengsten van een ander stamboek erbij onder de noemer erkend..

Kort samengevat: wat heb je er eigenlijk aan? Hengst met niet noemenswaardige nakomelingen uit heel veel onbekende moeders die met moeite een B-proef halen in één of andere plattelandscompetitie.

Nu serieus:
Wie vindt jij dan wie de beste dressuurpaardenvererver is? En van welk stamboek?

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:18

Kaja schreef:
Je kunt het ook anders zien :)* aangezien het 's werelds beste dressuurpaardenvererver is...
De meeste nakomelingen zijn de betere paarden voor de betere ruiter/amazone ;)

Mooi gesproken katja :D
jazz paarden zijn inderdaad voor de betere ruiters geschikt of amazones
Jazz paarden hebben altijd een eerlijk karakter, je moet er alleen mee om kunnen gaan en dat kan niet iedereen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:20

Senja_x schreef:
Het KWPN erkent ze andere herkennen ze ...............Sorry ik kon het ff niet laten

Jazz is anders op 3 jarige leeftijd gewoon goedgekeurd voor het KWPN. Pas veel later hebben andere stamboeken hem erkend.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:21

Yamcha schreef:

Cocktail was inderdaad geweldig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:22

@ jazzgps: Ik kon toen echt niet rijden, echt niet, maar ik was wel eerlijk en zacht. Maar 't is niet iets vergeleken met hoe ik nu bezig ben, toen was ik met rijden best lomp. Wel eerlijk, dat wel, maar me niet bewust van mijn eigen fouten..... ik gaf alleen het paard niet op de kop voor iets wat ik dacht ik zelf veroorzaakte, ook al wist ik niet hoe. Ik was wel zachtzinnig in de omgang ook, wel consequent, maar ik ben van de: waarom slaan als je ook een duwtje kunt geven.....

Had er geen kind aan, echt niet, heel zoete paarden hoor.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:28

Yamcha schreef:
@ jazzgps: Ik kon toen echt niet rijden, echt niet, maar ik was wel eerlijk en zacht. Maar 't is niet iets vergeleken met hoe ik nu bezig ben, toen was ik met rijden best lomp. Wel eerlijk, dat wel, maar me niet bewust van mijn eigen fouten..... ik gaf alleen het paard niet op de kop voor iets wat ik dacht ik zelf veroorzaakte, ook al wist ik niet hoe. Ik was wel zachtzinnig in de omgang ook, wel consequent, maar ik ben van de: waarom slaan als je ook een duwtje kunt geven.....

Had er geen kind aan, echt niet, heel zoete paarden hoor.

Als je eerlijk bent tegen over een jazz ,is een jazz ook altijd eerlijk toe naar jou
Als je de jazz paarden goed door hebt zijn ze eerder lui :+ dan snel
En de trukendoos van de jazz paarden komt alleen tevoorschijn,als ze niet genoeg. bezig gehouden worden in het werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 22:54

Klopt, ze zijn zoooo lief
<3

Heerlijke paarden.....

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:06

Yamcha schreef:
Klopt, ze zijn zoooo lief
<3

Heerlijke paarden.....

Daar heb je helemaal gelijk in. die van mij is ook een echte knuffel die wil de heele dag aandacht hebben <3
en dat voor een merrie := die van mij heeft ook nooit last van haar hengstigheid of merrie kuren en trapt nooit
Er is wel is aan mij gevraagd of ik op een ruin aan het rond rijden was :')
vroeger was ze echt een draak :o maar hoe ouder ze word hoe fijner ze worden, ik zeg ook altijd tegen haar dat ze met de dag slimmer wordt :P
Laatst bijgewerkt door jazzgps op 01-11-11 23:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:08

Jazz-en moet je vanaf het begin af aan in de hand houden en vertrouwen bij winnen. Als je dat voor elkaar krijgt doen ze alles voor je.

Jazz alive and kicking 2011. Heb zelden zo'n hengst met respect gezien en hij is heel ijdel :D
Mijn merrie is drachtig van hem.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:10

Hij is toch wel erg mooi :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:18

Mosh,
Leuke foto!