De startpas vanaf 1 januari 2012 definitief een feit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:14

Ik had de coupons al eerder besteld dan juli, heb ze helaas niet kunnen gebruiken nog.

De regels veranderen niet hoor, je moet nog steeds 1 wp in de dressuur hebben voor je mag springen (en van mij mogen ze ervan maken: 1 wp in de klasse L1 :o ).

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:46

Vervangd de startpas de startkaart of blijft dat ook gewoon bestaan?

Danielle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:20

FuegoJoy schreef:
Voor diegene die veel starten en met verschillende paarden is het een stuk goedkoper.

Er staat in de tekst combinatiegebonden, dus dan per paard een pas?

oukje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:26

vur schreef:
Vervangd de startpas de startkaart of blijft dat ook gewoon bestaan?

de startkaart komt dan te vervallen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:39

Danielle14 schreef:
FuegoJoy schreef:
Voor diegene die veel starten en met verschillende paarden is het een stuk goedkoper.

Er staat in de tekst combinatiegebonden, dus dan per paard een pas?

Klopt, per paard een pas.

Bloem24

Re: De startpas vanaf 1 januari 2012 definitief een feit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:45

Goed dat ik het lees, aangezien ik per 1 jan overga naar een andere vereniging.

Maar de startpas word uiterlijk 1 april toegestuurd? Hoe moet ik dan in hemelsnaam starten? :+

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:59

Ben benieuwd. Heb nog dressuurcoupons liggen voor 2,5 wedstrijd :) zat te twijfelen of ik nog een nieuw setje zal bestellen maar doe t maar niet. Er zal toch nog wel een overloop tussen zitten wat betreft papieren coupons?

Ik vind het verschil tussen limiet en geen limiet wel erg weinig tussen zitten... voor 20 euro meer kan je het hele jaar door starten. Ik denk dat vooral bij de fanatieke wedstrijdruiters er een voordeel behaalt wordt. Voor degene die af en toe start zal t duurder worden. Wel vreemd, de KNHS heeft "kleine bak" Z proeven er uit gehaald en er mogen ook niet meer dan zoveel per maand in een bepaalde regio gehouden worden maar vervolgens wel stimuleren om meer wedstrijden te rijden.

Duurder voor het secretariaat geloof ik niet. Bij ons worden de coupons nu geniet aan de protocollen. Dus wat dat betreft zou het alleen maar minder nietjes kosten :D Of wil de KNHS ook een protocol hebben? Ik had verwacht dat het secretariaat alleen nog ergens de punten gaat vullen.

___VV___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:13

Hoe controleert de jury eigenlijk dat de juiste combinatie in de ring is?

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:15

Het iedee is top! MAAR of het goed gaat lopen is bij de KNHS vaak de vraag...
En die tarieven vind ik erg wonderlijk plus dat 4x per jaar starten wel weinig is voor het iedee 'afentoe'
dan zat ik meer aan 10x te denken oid.

maar we zullen het beleven :P

Pendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:38

Mar_Nimbus schreef:
ja en ik start bijvoorbeeld niet zo vaak, maar om nou en gelimiteerde te nemen? dat is maar 4 x
dus ik moet 75,50 betalen en wat nou als ik er maar 2 ker gebruik van maak door omstandigheden?
krijg ik dan geld terug?

Je kunt dan een gelimiteerde kopen en als je toch vaker dan 4 x wilt starten, opwaarderen voor 25 euro. Je bent dan maar een paar euro meer kwijt dan wanneer je direct de gewone had gekocht. Zie de uitleg in het nieuwsbericht.

Pendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:53

miepje17 schreef:
Ik zie als secretariaat wel enigzins behoorlijke kosten aan dus de formulieren die geprint worden..
Ben benieuwd naar de bijeenkomsten die worden georganiseerd. Startcoupons waren wel veel werk maar ik denk dat het uiteindelijk wel een hele overschakeling gaat worden.

Organisaties worden tegemoet gekomen door lagere tarieven voor het organiseren van een wedstrijd. (zie de tarievenlijst) Daar kun je niet veel cartridges van betalen, maar door de digitalisering is er ook minder tijd nodig voor de administratie en dat is tegenwoordig ook wat waard.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:14

Ik wil per janurarie voor eerst gaan starten. Maar de pasjes komen pas vanaf april :s. Hoet moet ik dan gaan starten?

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:25

word voor mij weer duurder dat wedstrijd rijden, ik start ong. 7x per jaar..

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:37

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:27

JoycexLynn12 schreef:

Maar de startpas word uiterlijk 1 april toegestuurd? Hoe moet ik dan in hemelsnaam starten? :+

Ik heb gekeken op de site van knhs en bij het kopje startpas voor leden staat dat de startkaarten die niet opgezegd zijn voor 1 dec. 2011 per eind december de startpas toegestuurd krijgen.

Ik zat zelf ook al te kijken hoe dat zat met de wedstrijden van het begin van het jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:42

lizzy1 schreef:
Ik vind het ook handig als ruiter zijnde, maar ik doe ook het wedstrijdsecretariaat en je moet je voorstellen dat het voor een vereniging veel extra geld kost. Je moet eerst alle protecollen printen en vervolgens op de wedstrijd alle protecollen kopiëren (origineel wil knhs nog steeds ontvangen en een kopie voor de ruiter/amazone).

En die regeling over gelimiteerd starten...ik denk dat je aan het begin van het jaar nog niet kunt zeggen hoe vaak je gaat starten. Stel dat je paard bv. in februari een blessure krijgt waardoor je een half jaar uit de running bent...dan zijn het dure wedstrijdjes.

En gelimiteerd starten, 4x per jaar hihi.

Kopiëren, dat wordt hier op de rv een nieuwe printer aanschaffen nadat we dit jaar al een nieuwe laptop hebben moeten aanschaffen voor het nieuwe concourprogramma

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:45

Marijkjuh schreef:
Citaat:
De startpas wordt uiterlijk 1 april 2012 toegezonden

Dus wat als je je startpas nog niet binnen hebt, maar wel gewoon wilt starten?

Je nieuwe startkaart had je ook nooit op 1 januari al binnen. Is niet zo'n ramp.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:46

Ik vind wat ik lees echt niet goed :n

Ik vind de stap tussen 4x per jaar en obeperkt erg groot...
En ik vond coupons niet onhandig. En hoe ik het zo lees heb ik eigenlijk liever de vertrouwde coupons.
De wedstrijd sport word voor mij weer een stuk duurder (ik start niet elke week) en aangezien de hele wereld duurder word, denk ik dat er meer mensen nu zoiets zullen hebben van 'nou nee...'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:48

Mistymuis schreef:
Maar is het nu ook zo dat je dan geen winstpunt voor de dressuur moet hebben voor je mag springen?

Dat heeft toch niets met een startpas te maken?

Wollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:52

Super dat de KNHS deze stap zet! In deze digitale wereld is dit een hele mooie eerste stap. Dat er eerst nog wat obstakels zijn te nemen en dat er in het begin dingen misgaan zal ongetwijfeld, maar stil blijven staan is een nog grotere fout... Hoop dat de leden de KNHS wat tijd gunnen en deze ontwikkeling omarmen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:54

priamos schreef:
JoycexLynn12 schreef:

Ik heb gekeken op de site van knhs en bij het kopje startpas voor leden staat dat de startkaarten die niet opgezegd zijn voor 1 dec. 2011 per eind december de startpas toegestuurd krijgen.

Ik zat zelf ook al te kijken hoe dat zat met de wedstrijden van het begin van het jaar.

Je zal per 1 januari wel gewoon geregistreerd staan bij de KNHS. Om op te geven en te starten heb je je startpas niet nodig. Je startkaart heb je ook niet nodig voor opgave en het starten. Je hebt hem alleen nodig per controle. Die zullen dan niet uitgevoerd worden tot 1 april?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:58

vonneke schreef:
lizzy1 schreef:
Ik vind het ook handig als ruiter zijnde, maar ik doe ook het wedstrijdsecretariaat en je moet je voorstellen dat het voor een vereniging veel extra geld kost. Je moet eerst alle protecollen printen en vervolgens op de wedstrijd alle protecollen kopiëren (origineel wil knhs nog steeds ontvangen en een kopie voor de ruiter/amazone).

En die regeling over gelimiteerd starten...ik denk dat je aan het begin van het jaar nog niet kunt zeggen hoe vaak je gaat starten. Stel dat je paard bv. in februari een blessure krijgt waardoor je een half jaar uit de running bent...dan zijn het dure wedstrijdjes.

En gelimiteerd starten, 4x per jaar hihi.

Kopiëren, dat wordt hier op de rv een nieuwe printer aanschaffen nadat we dit jaar al een nieuwe laptop hebben moeten aanschaffen voor het nieuwe concourprogramma

Njaa een upgrade is dan 20 euro. Eigenlijk ben je dan 5 euro duurder uit dan als je direct een onbeperkte pas hebt. Maarja, dan moet je alsnog dat er weer uit rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:01

Bij gelimiteerd denk ik zelf meer aan 10x oid.
4x is wel heel weinig.

Ikzelf ga de gewone pas er wel uit krijgen. Maar ken ook mensen die eens per maand gaan. Duur grapje dan

menfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:25

Dat ze vooruit moeten kijken, dat snap ik helemaal, maar de kosten die eraan verbonden zijn, pfff die zijn niet mis.
Ze doen wel makkelijk over de organiserende vereniging drukt op 1 knop en pats, alles is geregeld. De organiserende verenging krijgt gewoon meer werk en in Ermelo krijgen ze minder werk, maar wij gaan daar wel MEER voor betalen!
Neem nu de universele regeling, die was nu 900 euro en dan kreeg je blanco coupons, welke je voor ieder paard kon gebruiken. Nu worden die kosten meer dan 1400 euro, dat is een fikse verhoging. Daarnaast, als je dressuur rijdt met je paard en je ment, moet je dus 2 startpassen hebben, dus 2 keer betalen.
Persoonlijk vind ik dat ze alle disciplines wel op 1 pas moeten zetten, want er zijn toch genoeg mensen die onder het zadel rijden en mennen??
En is er aan ons als leden wat gevraagd? Ik heb gehoord dat er een enquete is geweest, nou, die is mijn deur dan mooi voorbij gevlogen.
We zullen zien hoe het allemaal gaat lopen. Ik ga in ieder geval een brief schrijven naar de KNHS over het feit dat niet alle disciplines op 1 kaart staan, want ik ben 1 van de leden die naast de dressuur en het springen ook ment met hetzelfde paard.
En dan vinden ze het gek dat het ledenaantal afneemt.... dat zal zo op deze manier ook niet gaan toenemen!

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:43

Geld geld geld, dat is het bij de knhs altijd al geweest, kijk maar naar de paardensport krijg je er ook bij of je wilt of niet ;)