Definitief groen licht voor Nationaal Hippisch Centrum

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

roos22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:08

Beste allemaal, ik denk dat heel veel dressuurruiters juist goedkoper uit zijn. Als je gemiddeld twee wedstrijden per maand rijdt, was je in de oude situatie, dus met startkaart en losse coupons ongeveer € 120 kwijt en dan had je ook nog de portokosten voor het versturen van de coupons.

In de nieuwe situatie ben je dan nu in totaal 75,50 kwijt. Dat scheelt nogal. Ik ben er juist blij mee!

Wanda33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:17

@Roos, ik ben het helemaal met je eens. Ik ga elk weekend op wedstrijd dus het scheelt mij ook een smak centen.

En zijn we dan ein-de-lijk van die gedateerde startcoupons af, super toch?! :j /3

Patricia1984

Re: Definitief groen licht voor Nationaal Hippisch Centrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:32

Mij lijkt die gelimiteerde startpas wel wat.... Kan ik volgend jaar misschien eindelijk eens mijn wedstrijddebuut maken en soms een wedstrijdje meepakken. Hoef ik ten minste niet zo'n hele set coupons te bestellen!!!

roos22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:41

Misschien ga ik ook wel een keertje springen met mijn jonge paardje volgend jaar dan. Dan hoef ik niet zo'n hele set springcoupons aan te schaffen. Hij vindt het erg leuk, ik ben alleen zelf meer van de dressuur.... Wie weet ga ik nog schitteren als springamazone _/-\o_

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:46

Hoe doen ze het eigenlijk met de startcoupons? hoe beoordeelt de jury nu je proef? gaat dat ook allemaal via de computer? of hoe gaan ze dat doeN?

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:56

Via het digitale programma (concours 3.5) waar de meeste wedstrijden mee werken kunnen heel gemakkelijke protocollen uitgeprint worden voor de jury.
Dit lijkt me makkelijker voor de wedstrijdorganisaties dan het verzamelen van de coupons en vervolgens op volgorde leggen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:03

lijkt me ook handig als er eens een storing is :S ....
vind het een beetje een apart systeem nog, zal vast over nagedacht zijn, maar als ik hier op kantoor zie hoe vaak computers vastlopen ofzo??
is toch een beetje vreemd, ben je een proef aan het rijden komt de jury uit zijn auto, want de stroom is uitgevallen, of de computer deed raar, verkeerde knopje geduwd alles is weg, of je even wilt wachten want de laptop loopt vast etc.
Lijkt me echt nog wel iets waar wat haken en ogen aan gaan zitten....(voor commentaar(schrijfsters) moeten dus ook nog eens mensen er zitten die snel kunnen typen...)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:09

Ben er hard over aan het nadenken om alles op te zeggen, en dan zie ik het volgend jaar wel weer...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:11

Ik weet niet uit welk deel van het land jij komt. Maar mijn punten worden niet op m'n coupons geschreven hoor. Gewoon op een apart protocol. En dat kan toch gewoon zo blijven. Ik zie niet in waarom er met computers gewerkt zou moeten worden.

Mensen doen echt een beetje hysterisch, nu er iets simpels veranderd. Ik snap echt niet waar mensen zich druk om maken. Aanmelden voor wedstrijden wordt veel makkelijker. Geen gedoe meer met middeleeuwse coupons (met 3 doordruk-laagjes). Ik zie het allemaal wel positief in.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:23

Als ik het goed begrijp betaal je straks 75 euro, per paard, in totaal om te kunnen starten?
Zowel startkaart als coupons worden straks niet meer gebruikt?

Dan is het toch juist in de meeste gevallen goedkoper?
Laatst bijgewerkt door nina88 op 28-10-11 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:24

het maakt mij verder niet uit hoor ;) ik rijd toch geen concours (merrie hoogdrachtig).....
maar vroeg het me gewoon af....
Maar op het moment dat het niet in de computer gedaan wordt, betekent het dat de vereniging er dubbel werk aan heeft, want die moeten achteraf alles nog een keer invoeren...(alle punten)....

En op veel concoursen hier in de buurt wordt er ook gewoon op coupons geschreven, helemaal de selectiewestrijden hier.....

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:37

voor de endurance heb je nooit een een coupon nodig dus dan lijkt het me vreselijk duur. En zou ik zelfs helemaal gaan stoppen denk ik. Dan maar wat recreatie ritten van lange afstanden zelf sprokkelen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:43

Gelukkig is dit bericht incompleet en blijft er net zoals nu ook nog een specifieke endurancestartkaart bestaan. Die wordt 1,5 euro duurder, maar gelukkig geen verplichte allround startpas.

stoer_san

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:02

@djilna enig idee hoe dat voor mendurance gaat worden?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:11

Van wat ik net begreep mag met de endurance- en/of menpas ook mendurance gestart worden.

stoer_san

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:23

Thanks, kon er op de DER site zo ook even niks over vinden namelijk.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:23

Ik vind het eigenlijk wel makkelijk... Geen gedoe meer met coupons opsturen die dan in de post kwijtraken en ze niet terug krijgen asl het concours afgelast wordt. Geen dubbele sets meer voor dressuur/springen en hopelijk makkelijker en sneller registreren van winstpunten (zal een hoop foutbrieven schelen := ). Ook voor de verenigingen handiger dat ze niet meer achter coupons aan hoeven te jagen.

Het wordt alleen wel iets fraudegevoeliger, denk ik... (makkelijker om een ander paard in te schrijven met de startkaart van een ander).

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:28

Stoer-san, nieuws is vers van de pers dus dat is idd nog niet overal gepubliceerd.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:38

Voor mij wordt het zeker goedkoper, ik start zo'n 6 proeven/parcoursen per maand ongeveer, zou ik rond de 115,- zonder postzegels etc zitten eerst en nu dan dus 75,-.

Ik had even uitgerekend, het wordt nu goedkoper als je 27 proeven/parcoursen per jaar start. Dus er vanuit gaand dat je altijd 2 proeven/parcoursen start moet je toch wel zo'n 14 x op pad. Het verschil vind ik dan nogal groot tussen de 4x weg en 14x weg.. Ze hadden beter die gelimiteerde pas op 8x kunnen zetten, dat was fijner geweest voor de weinige starters.

* Ik vraag me wel af of het startgeld omhoog gaat, is daar een limiet voor? (dat is nu 10,- euro per proef toch? blijft dat zo?)

stoer_san

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:34

@ Djilna, hahaha, ik heb al een paar weken zoveel vragen... En ben ik nu ook weer heel (veel te?) snel. Dus dank dat je een en ander hebt gemeld hier! Dan is het wellicht toch een optie om die menpas maar te bestellen, die blijkt trouwens ook goedkoper te zijn dan de startpas voor onder het zadel, 46,50 volgens de tarievenlijst. Was een beetje bang dat ik er dan ook nog een tweede startpas bij moest gaan hebben, maar dat valt dus mee! Ik heb namelijk ook al een WRAN lidmaatschap en startnummer voor de western, en driedubbel betalen voor 1 pony vind ik wat ver gaan...

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:26

Ja zo`n centrum moet toch ergens van betaald worden. Met een half miljoen subsidie kom je er niet. Ik denk niet dat ze alle centjes al binnen hebben, dan maar op deze manier. Blij dat ik mij lidmaatschap bij het KWPN heb opgezegt. Via mij geen HC wat betaald wordt met geld van de leden, en daar komt bij als het pand over tien jaar verdubbelt is krijgen die leden die betaald hebben dan ook een deel van de overwaarde, of verdwijnt dit weer in de te dure manager salarissen. Hoogmoed komt voor de val, let op mijn woorden.

nofrisiansvp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:40

Nou hopen dat ze na die investering van 5 miljoen ledengeld het ook aandurven om in Ermelo op zondag te rijden :+
Of zou de gemeente met een subsidie als voorwaarde hebben gesteld dat er 'zondagsrust'in stand blijft. En maar klootzakken op de Hippiade, alles in één dag :(

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:49

Djilna schreef:
Van wat ik net begreep mag met de endurance- en/of menpas ook mendurance gestart worden.

Als dat zo is, zou dat helemaal geweldig zijn, aangezien we misschien ook de mendurance willen doen. Om nu twee passen aan te schaffen vind ik zonde.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:11

Lijkt me een goede ontwikkeling, wil misschien volgend jaar ook eens beginnen met starten.
Alleen dat je met de gelimiteerde pas slechts 4x mag starten vind ik echt te weinig, daar hadden ze beter max. 8x van kunnen maken. Maar dat zal wel zijn omdat de gelimiteerde starters dan te duur worden?