BWP-boegbeeld Darco de beste springvererver aller tijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:27

Een kennis van mij heeft ook het aangegaan om dit jaar ritjes te bestellen van Darco ... hij had wel ALLE ritjes en 4 cycli nodig om zijn merrie drachtig te krijgen. Sperma kwaliteit heeft veel geleden van het bevroren zijn!

Appelsapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:05

Opa van mijn paard :D

Floris25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:10

Wat ik gehoord heb heb je zeker 3-4 rietjes nodig per inseminatie, dus 9 merries drachtig zal wel niet lukken.

Sky_As

Re: BWP-boegbeeld Darco de beste springvererver aller tijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:34

als de kwaliteit van het sperma goed is, zou je het met 1 rietje moeten redden.
DIe van mij was met 2 rietjes diepvries drachtig.... en ik ken mensen, die het met 1 rietje redden.
Maar als je verder gewoon de kosten zou moeten betalen, heeft het natuurlijk geen zin om losse rietjes te kopen. Dan kun je net zo goed per merrie betalen. Daarom vraag ik mezelf af of het wel zo is dat je bij elk veulen opnieuw die 3000 euro zou moeten betalen. Dan bestelt er toch niemand diepvriesrietjes? Dan gaan ze toch allemaal voor niet drachtig geld terug?
Bij Rousseau is het zo, je krijgt voor 800 euro, 8 rietjes, en je moet zelf zien hoeveel merries je daarmee drachtig krijgt. Je krijgt bij elke merrie gewoon een dekbewijs en papier.

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 15:57

Ik ben nooit zo'n echte fan geweest van Darco, maar ik zag hem wel graag terug in de moederlijn. Nu heb ik zelf een vosmerrie van Darco, 5 jaar, gekocht voor niet te gek geld als 3-jarige, op goed geluk, en wat ben ik blij met haar !
Ze heeft een superinstelling, veel vermogen, zo braaf en op de koop toe nog chique ook :)
Maar om er eentje bij te gaan fokken aan dat geld.... echt niet...
Trouwens ik las in het begin van dit topic iets over hoefkatrol en keuren etc.
Zelfs in de tijd dat Darco werd goedgekeurd moesten de hengsten echt wel op de foto hoor, dus als hij zo 'slecht' was, was hij echt niet ggk

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:17

pirouetje schreef:
Zelfs in de tijd dat Darco werd goedgekeurd moesten de hengsten echt wel op de foto hoor, dus als hij zo 'slecht' was, was hij echt niet ggk

Hij is eerst geweigerd geweest op foto's...
Is pas later goedgekeurd dacht ik, door zijn prestaties.
Ik weet dat BWP toen niets wou horen van hem als jonge hengst.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:26

ptiteblue schreef:
pirouetje schreef:

Hij is eerst geweigerd geweest op foto's...
Is pas later goedgekeurd dacht ik, door zijn prestaties.
Ik weet dat BWP toen niets wou horen van hem als jonge hengst.

er zijn veel hengsten goedgekeurd en later afgekeurd en omgekeerd.
Als ik zie wat een monsters Alme heeft voorgebracht in karakter en uiterlijk, dan zou ik ook al snel denken... WAT!!!! Maar als ik kijk naar de paarden die hij heeft voortgebracht die dus echt heel erg belangrijk voor de sport zijn geweest dan ben ik alleen maar dankbaar dat hij bestaan heeft en als GGK dekhengst dienst heeft gedaan. Dat idee heb ik ook bij Darco!

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:43

Neem me niet verkeerd, ben ook blij dat hij bestond.
Ik reageerde alleen maar op een post die zij dat al zijn nakomelingen prima waren, maar dat is niet waar en ook onmogelijk.
Wij kennen de besten, maar er zijn ook slechte tussen omdat hij gepaard werd met een beetje van alles als merrie.
Maar zijn hoefkatrol is wel bekend, mijn vorige smit was toen op de hengstenkeuring dat jaar, en BWP wou Darco niet doorlaten door zijn slechte voeten. Maar ja, was toen andere tijden en is hij er toch doorgekomen.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:14

Alles wat bij het bwp werd afgekeurd ging vroeger naar het sBs en werd daar wel goedgekeurd... maar nu kan je zien dat er uit het sBs ook behoorlijk wat goeds sportpaarden zijn gekomen.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:58

Klopt het dat zijn zonen het beter doen in de sport dan dochters? Vererft ie een goede bovenlijn?

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:01

ben10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:10

hey tafje, even opmerken dat de link naar resultaten in de fokkerij slechts maar een deel is en waarschijnlijk een oudere lijst is.
Betreft Darco ben ik van mening dat deze hengst geen commentaar behoeft en hij voor zichzelf spreekt.
Heb zelf een Darco merrie; http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=301836 die mij 3 goede veulens al gegeven heeft waarvan ik bijzonderd gelukkig mee ben.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:06

@Ben10: +:)+

Stond vandaag/gisteren ook weer een bericht van één van zijn goede zonen hier op Bokt.. Ben het verder helmaal met je eens..

Citaat:
‘Ik ben dan wel bekend geworden met Darco, maar zijn zoon Otterongo is pas echt het beste paard dat ik ooit gereden heb’, zucht Ludo, die in overleg met de dierenartsen de pijnlijke beslissing nam om Otterongo te laten inslapen.