KWPN-hengst Westenwind naar stal Laarakkers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grass

Re: KWPN-hengst Westenwind naar stal Laarakkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:25

Hoezo is Tuschinski niet te rijden? Even nieuwsgierig....

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 19:48

Dat soort uitspraken moet je je op internet niet aan wagen denk ik.

Daar kan eigenlijk alleen een ruiter antwoord op geven en die zal dat niet doen uit respect voor de eigenaar.

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 22:48

Jeetje wat een uitspraken over tuschinski, weet jij wel waar hij staat dan? Jammer voor Emmelie maar die krijgt vast weer nieuwe kansen!

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:43

Bekijk het filmpje van Tuschinski onder Emmelie eens, dan begrijp je wat er wordt bedoeld. :=

Ik denk dat Westenwind niet apart genoeg is voor Emmelie. Diezelfde tijd kun je ook stoppen in aparte paarden en die krijgt ze waarschijnlijk genoeg aangeboden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:47

Vudress schreef:
Ik denk dat Westenwind niet apart genoeg is voor Emmelie. Diezelfde tijd kun je ook stoppen in aparte paarden en die krijgt ze waarschijnlijk genoeg aangeboden.

Kul dan zou ze hem niet al die jaren gereden hebben en hem zeker niet meegenomen hebben naar Jeroen Witte.

Ze rijdt jonge hengsten, het rijden van een LT paard kost veel tijd aan training en vooral uitbrengen, dat past duidelijk niet in haar trainigsschema. Ze heeft het nog lang vol gehouden die tijd zou ze nooit in een talentloos paard gestopt hebben

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 07:28

Wat een gespeculeer weer hier, zeg. De enigen die weten wat de reden is, zijn Emmelie, Jeroen en de eigenaren van Westenwind...Vai Bruntink is een zeer kundige amazone, die krijgt een fijn paard aan Westenwind! Hoe dan ook, Emmelie zal echt wel weer een paar zeer fijne paarden te rijden krijgen. Ze is een expert op het gebied van jonge paarden opleiden en uitbrengen!

Floris25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:22

Veel succes Vai, zal zeker lukken

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 18:34

essy87 schreef:
Hoezo is Tuschinski niet te rijden? Even nieuwsgierig....

Hij is 11...en wat loopt ie en waneer zie je hem?
Heb je al es met nakomelingen van hem gewerkt?
Maar goed, daar gaat dit topic niet over.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:10

sarabande schreef:
Ze rijdt jonge hengsten, het rijden van een LT paard kost veel tijd aan training en vooral uitbrengen, dat past duidelijk niet in haar trainigsschema. Ze heeft het nog lang vol gehouden die tijd zou ze nooit in een talentloos paard gestopt hebben

Tussen talentloos en niet goed genoeg om bovenaan mee te doen in de internationale Lichte Tour of Grand Prix zit nog wel een verschil. :D Zoals je zelf zegt, een paard op niveau kost meer tijd dan een jong dier. Ik kan mij indenken dat ze diezelfde tijd liever stopt in paarden die wel bovenaan mee kunnen doen.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:32

Een paard dat niet goed genoeg voor het hogere niveau is, zal geen Nederlands Kampioen ZZ-Zwaar worden...

winno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:34

Dat ben ik nog niet helemaal met je eens....

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:10

Jammer vind altijd dat zij de paarden lekker aan het lopen heeft maar dit is toch al weer de derde dit jaar die onder de kont vandaan getrokken word, eerst Bretton woods toen Chinook en nu Westenwind.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:53

Lilliputter schreef:
Een paard dat niet goed genoeg voor het hogere niveau is, zal geen Nederlands Kampioen ZZ-Zwaar worden...

Dat is wel heel kort door de bocht.

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 23:29

Het was een zeer mooie combie!Maar zal vast een goede gegronde reden zijn en welke dat ook is: ze hebben samen goed gepresteerd!Mooie hengst :j

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:53

aaah westenwind
echt een van mijn favorieten
hoop dat hij op zijn nieuwe plek het leuk krijgt

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:57

XxXchaXxX schreef:
Jammer vind altijd dat zij de paarden lekker aan het lopen heeft maar dit is toch al weer de derde dit jaar die onder de kont vandaan getrokken word, eerst Bretton woods toen Chinook en nu Westenwind.

In het artikel op Horses zegt Emmelie dat zij er zelf voor heeft gekozen om te stoppen met Westenwind, dus er wordt niets "onder haar kont vandaan getrokken".

http://www.horses.nl/fokkerij/nieuws/22 ... t-van-stal

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:43

covergirl schreef:
Emmelie heeft zelf besloten te stoppen met Westenwind.
Tuschinski is niet te rijden en gaat alleen nog dekken.

Dat zei ik ook al op pag 1 maar lezen is moeilijk blijkbaar. :j

sandranbr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:54

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:09

Het arme beest gaat ook van hot naar her..
Maar het is een oud topic WW staat niet meer bij Laarakkers maar bij Tom Francks

Emile1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 08:31

Tuschinski staat bij ons op stal/in training, Hij gaat enorm vooruit, heeft ook al probleemloos shows meegelopen en op wedstrijd zelfs losgereden met genoeg andere paarden (waaronder ook merries). Dus 'covergirl', doe geen uitspraken, dat het paard niet te rijden is. ;)

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:15

Maar het blijft jammer dat hij van de ene ruiter naar de andere gaat en wat zegt dat over de hengst of over de ruiters?

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:28

Emile1993 schreef:
Tuschinski staat bij ons op stal/in training, Hij gaat enorm vooruit, heeft ook al probleemloos shows meegelopen en op wedstrijd zelfs losgereden met genoeg andere paarden (waaronder ook merries). Dus 'covergirl', doe geen uitspraken, dat het paard niet te rijden is. ;)

Dat was toch ook zo? Hij is door genoeg mensen geprobeerd. En niet de minste.
Heb het filmpje op jullie site bekeken en heb gezien dat ie nu voor het eerst met het neusje eruit loopt.
Dat heeft niemand nog voor elkaar gekregen, hij knikte altijd achter de loodlijn. Dus wie weet gaat het nu wel lukken?
Ik hoop het voor jullie want ik vind het een wereldbeest. En ondanks dat z'n nakomelingen in het begin niet makkelijk zijn, stond ie wel weer op mijn lijstje om te gebruiken.

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 00:20

Eigenlijk geen topic over Tuschinski, maar wil wel ff op de post van Emile1993 reageren! Vind het super dat hij weer in de sport wordt uitgebracht en hoop echt dat we het geweldige beweginswonder weer terug gaan zien, dat verdient hij en zou voor de fokker, eigenaar en Kirsten echt top zijn! En ook een beetje voor ons als eigenaren van de nakomelingen :-)!
Overigens is mijn Tusje heel erg braaf en ook in het Tusch topic staan veel positieve verhalen over zijn nakomelingen! Veel positieve verhalen zijn er dus ook!

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 07:08

Kajanus schreef:
Maar het blijft jammer dat hij van de ene ruiter naar de andere gaat en wat zegt dat over de hengst of over de ruiters?

Staat een post ergens hierboven dat Emmelie zelf heeft gekozen om te stoppen met WW .. tja dan moet je als eigenaar wel verder zoeken denk ik .. ;)

Volgensmij is hij bij Tom Francks helemaal op zijn plek die heeft er gisteren alweer mee gewonnen las ik en zolang heeft hij hem nog niet onder zijn bips .. :)

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:10

Ik had het over Tusch en niet over WW, dat vind ik geweldig dat hij nu bij Tom staat. Komt wel goed met WW.