Anky van Grunsven in haar sas met I.P.S Upido

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1

Re: Anky van Grunsven in haar sas met I.P.S Upido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 09:41

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 09:42

manic schreef:
Daar ben ik het ook mee eens... Valt verder niet zo veel over te zeggen op basis van 2 wazige foto's, behalve dat ze braaf haar capje op heeft tijdens de training +:)+ :D

haha, kunnen sommigen nog een voorbeeld aan nemen. Ach beste stuurlui zitten op bokt als het soms leest. Super voor Anky dat het zo goed gaat, ben benieuwd hoe het er in de ring gaat uitzien.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:35

freeride schreef:
Zonde van zo'n paard, benieuwd hoelang het zal duren voordat deze een bijzondere blessure oploopt...

Aan een ieder die deze opmerking van mij belachelijk vond:

Met de "bijzondere" blessure doel ik op het idiote fenomeen van de schoftblessure die zogezegd wordt opgelopen door paarden die zich vastrollen in de stal, als ik e.e.a. bij elkaar optel, lijkt het mij meer voor de hand liggen dat deze blessure voortkomt uit een bepaalde ongezonde trainingsmethode, welke zal ik nu in het midden laten.

Salinero is 17 jaar, en dat is een prestatie....vind dat niet oud voor een paard, als je dan al zijn blessures er nog bijtelt, makes you wonder.
Ja Bonfire is 29, maar Bonfire werd ook via een andere methode getraind voor de langste periode, de nieuwe methode heeft hij eigenlijk amper meegekregen,gelukkig.

Weet niet meer wie het zei, maar als jij het "stal-management" zo geweldig vindt dat je je paard er zo op vakantie zou zetten, hmmm, lijkt mij eerder een straf/werkkamp voor ieder paard.

En voor degene die het ongepast vindt dat ik zo'n opmerking plaats: ik vind Anky en haar methode ongepast, en haar volgers al helemaal.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:41

Wat leuk voor Anky dat ze nu echt de klik met Upido heeft!
Het is haar zeer gegund, ik vind hem ook erg mooi tonen onder het zadel. Daar gaan we vast nog een hoop van zien!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:47

Gaaaf :D ben echt benieuwd, go anky!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:56

freeride schreef:
freeride schreef:
Zonde van zo'n paard, benieuwd hoelang het zal duren voordat deze een bijzondere blessure oploopt...

Met de "bijzondere" blessure doel ik op het idiote fenomeen van de schoftblessure die zogezegd wordt opgelopen door paarden die zich vastrollen in de stal, als ik e.e.a. bij elkaar optel, lijkt het mij meer voor de hand liggen dat deze blessure voortkomt uit een bepaalde ongezonde trainingsmethode, welke zal ik nu in het midden laten.

Salinero is 17 jaar, en dat is een prestatie....vind dat niet oud voor een paard, als je dan al zijn blessures er nog bijtelt, makes you wonder.
Ja Bonfire is 29, maar Bonfire werd ook via een andere methode getraind voor de langste periode, de nieuwe methode heeft hij eigenlijk amper meegekregen,gelukkig.

Weet niet meer wie het zei, maar als jij het "stal-management" zo geweldig vindt dat je je paard er zo op vakantie zou zetten, hmmm, lijkt mij eerder een straf/werkkamp voor ieder paard.

En voor degene die het ongepast vindt dat ik zo'n opmerking plaats: ik vind Anky en haar methode ongepast, en haar volgers al helemaal.

Al zijn blessures? Verder heeft Salinero bij mijn weten toch niets bijzonders gehad? Of heb ik nou iets gemist...Kleinigheidje hebben ze allemaal weleens maar ik kan me zo even niet herinneren dat Salinero eerder voor een lange periode afwezig is geweest?

Daarnaast hoor ook ik wel eens wat, en geloof maar dat Salinero wel degelijk een schoftblessure had waarbij de schoft aan één zijde gewoon zodanig opgezet was dat daar echt geen zadel meer op kon...Als jij mij nou eens uitlegt hoe je dat door training voor elkaar krijgt...dat zou heel netjes van je zijn in het kader van onderbouwen van je post.

Tot slot is Bonfire juist het paard waarmee ze laag, diep en rond is gaan rijden omdat hij zo achterlijk heet was dat ze er niets mee kon. Juist Bonfire is heel zijn topsportcarrière zo getraind...uiteraard de paarden daarna ook, maar deze echt niet minder.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:15

Ik kan ze niet per datum etc opsommen, maar hij is ook al 2x zogezegt uitgevallen vlak voor een wedstrijd omdat hij vernagelt zou zijn, laat me niet lachen, dat komt toch echt niet meer voor bij dit soort stallen hoor, en nieuwe ijzers leg je geen dag voor de wedstrijd, dus vreemde reden om op het laatste moment af te haken toch?

Die schoftblessure veroorzaak je heel gemakkelijk met de verkeerde training, als je de voorkant in elkaar drukt, dus paard continu achter de loodlijn, kop op de borst rijdt, en toch de kracht van achteruit tegen die voorkant aanprikt, dan ontstaat er in "jip&janneke" taal uitgelegde: druk,wrijving, botsing, hierdoor ontsteekt alles in de buurt van het overgangspunt, de schoft, spieren,pezen,zenuwen en ja zelfs de wervels, als je meer uitleg wenst hoor ik het wel.( tevens hebben enkele paarden van haar leerlingen of die van Sjef inmiddels ook zo'n blessure opgelopen, staan die dan allemaal in miniboxen, of zijn die paarden echt heel lomp, wel grand prix proef kunnen doorlopen, maar eens deftig gaan liggen en opstaan is te moeilijk?( ja, 1 paard in het bijzonder staat idd niet makkelijk zelfstandig op)

LD&R...da's een heel betrekkelijk begrip helaas, Bonfire heeft zeker niet altijd via die methode gelopen, plus je bent zeker vergeten hoelang die al op pensioen staat?Enne, wat bedoel je met een achterlijk heet paard,een paard met meer vermogen dan zijn/haar ruiter misschien? zo lopen er dan wel heeeel veel rond he ;)
Laatst bijgewerkt door freeride op 25-10-11 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:19

freeride schreef:
Die schoftblessure veroorzaak je heel gemakkelijk met de verkeerde training, als je de voorkant in elkaar drukt, dus paard continu achter de loodlijn, kop op de borst rijdt, en toch de kracht van achteruit tegen die voorkant aanprikt, dan ontstaat er in "jip&janneke" taal uitgelegde: druk,wrijving, botsing, hierdoor ontsteekt alles in de buurt van het overgangspunt, de schoft, spieren,pezen,zenuwen en ja zelfs de wervels, als je meer uitleg wenst hoor ik het wel.

LD&R...da's een heel betrekkelijk begrip helaas, Bonfire heeft zeker niet altijd via die methode gelopen, plus je bent zeker vergeten hoelang die al op pensioen staat?Enne, wat bedoel je met een achterlijk heet paard?

De vraag was hoe het komt dat de schoft aan één zijde dik was en niet aan allebei de kanten...Dat je een blessure kan rijden snap ik opzich, maar een eenzijdige verdikking vind ik wel knap...Zeker omdat de wervels aan de bovenkant van de schoft zitten en niet aan de zijkant.

En wat Bonfire betreft...zoals ze zelf schrijft heeft ze daar de hoeken van heel wat wedstrijdterreinen mee gezien voordat hij begon te lopen toch...Beest was gewoon niet te rijden, zo heet. Ik omschrijf dat nu als achterlijk heet, kan je over vallen als je wilt maar volgens mij weet iedereen die wat literatuur van Anky heeft gelezen wel ongeveer hoe leuk die was als jonkie. Kan het ook 'werkwillig' noemen maar wat mij betreft dekt dat de lading niet helemaal.

taksitaksi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:23

nou ja in ieder geval is zij voorlopig wel verder dan met alleen maar met een paard een beetje rondjes lopen aan een halster, nou ja voor ieder een andere ambitie maar ze hoeft hier niet voor uitgekafferd te worden, ik heb nog niet een paard gezien die bij haar slechter werd, en ook niks ergs mankeerde, dus iedereen kan een blessure oplopen, en trouwens ik heb nu momenteel ook een zadel die niet goed ligt op mijn paard en hij aan een kant ook minder goed loopt, en heeft niet met rijden te maken, dus hoppa iemand erbij en gaan

raizarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:25

freeride schreef:
freeride schreef:

Maar dat weet je niet zeker dat het door de trainings methode komt. Of was je er bij?

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:27

Sorry, maar een whiplash zit ook niet exact in het midden van je nek, en ieder paard is links of rechts, daarbij is iedere ruiter ook links of rechts, en om onder de druk uit te komen zal het paard toch wringen met de sterkste kant, waardoor er 1-zijdig een verdikking ontstaat.en buiten die wervels hangt er ook nog een partij spieren,pezen,zenuwen he, niet enkel de wervels zijn ontstoken....

En ik kan het niet laten, maar ik heb tot nu toe enkel lectuur gelezen van Anky :D

@raizarobin: ik was er niet bij, zeg ook niet dat ik het zeker weet, maar dat ik e.e.a. bij elkaar optel...alle schoftblessures van de paarden van Anky,en haar leerlingen of die van Sjef.

@johnny2: wie kaffert er hier iemand uit? btw, als jouw zadel niet goed ligt waarom rijdt je er dan mee? en bokt je paard nog altijd, en slaat ze nog naar de hoefsmid? sorry, maar ik weet niet zo goed wat ik met jouw reactie moet.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:43

freeride schreef:
Sorry, maar een whiplash zit ook niet exact in het midden van je nek, en ieder paard is links of rechts, daarbij is iedere ruiter ook links of rechts, en om onder de druk uit te komen zal het paard toch wringen met de sterkste kant, waardoor er 1-zijdig een verdikking ontstaat.en buiten die wervels hangt er ook nog een partij spieren,pezen,zenuwen he, niet enkel de wervels zijn ontstoken....

En ik kan het niet laten, maar ik heb tot nu toe enkel lectuur gelezen van Anky :D

@raizarobin: ik was er niet bij, zeg ook niet dat ik het zeker weet, maar dat ik e.e.a. bij elkaar optel...alle schoftblessures van de paarden van Anky,en haar leerlingen of die van Sjef.

:z Dat is best een heule stomme fout van mij eigenlijk :z

Weet je wat het is, ik vind ook niet dat er altijd netjes gereden word bij Anky&co, en ik ben er ook van overtuigd dat het soms ook anders kan. Anderzijds zien de paarden er allemaal goed uit en blijven ze het wel doen voor de ruiters...En ik ben er nog steeds van overtuigd dat een echt ongelukkig of kapot paard niet presteert in de ring.
Ik kan gewoon enorm slecht tegen het gespeculeer en (en dan bedoel ik dus niet jou hoor) het afzeiken en de 'ik kan het beter' of 'het is allemaal zielig en dierenmishandeling' mentaliteit die hier af en toe heerst.

Om maar even iets heel simpels te roepen: De paarden van Anky maar ook van de leerlingen van beiden, zullen veel binnen staan en minder loskomen dan de meeste paarden. Gevolg is dat paarden in de stal gaan rollen, gevolg daarvan kan zijn dat ze sneller vastliggen dan een ander paard omdat ze simpelweg vaker in de stal liggen te rollen...
Even een wat flauw voorbeeld, maar net zo goed als dat het in theorie vanuit een geforceerde beweging kan komen, kan het ook hierdoor komen...Tenzij wij erbij stonden te kijken op het moment van ontstaan, weten we dat niet. En ik vind het niet netjes om dat dan zo als aanname op internet te kwakken, omdat het toch weer munitie is voor het stelletje hier dat het allemaal toch al o zo zielig vind en iedere kans die ze krijgen aangrijpen om dat nog maar eens te benadrukken...(bij voorkeur niet gehinderd door ook maar de minste kennis van zaken).

Zoo...dat is mijn grote bokt-frustratie :D

Maar even on-topic dan voor het helemaal nergens meer overgaat, Upido lijkt me een gaaf beest en ik hoop dat ze een beetje doorwerkt en snel gaat starten. We kunnen wel wat opties gebruiken voor Londen....

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:46

freeride schreef:

@johnny2: wie kaffert er hier iemand uit? btw, als jouw zadel niet goed ligt waarom rijdt je er dan mee? en bokt je paard nog altijd, en slaat ze nog naar de hoefsmid? sorry, maar ik weet niet zo goed wat ik met jouw reactie moet.

Ik zou zeggen kom maar op met de namen van de paarden en van de leerlingen van Anky!!! Blijkbaar weet jij er erg veel van dus maak ons dan ook maar wijzer.

tagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:54

Beste Freeride.

Ik denk dat heel veel mensen niet weten wat ze met jouw reactie aanmoeten.
Er wordt gemeld dat het leuk gaat met een nieuw paard voor Anky van Grunsven.

Ik tel ook een paar zaken bij elkaar op en ik kom tot de conclusie dat je een vreselijk gefrustreerde doos moet zijn.
Heeft iemand je wel eens gezegd dat je daar misschien hulp voor kunt krijgen?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:02

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:11

sorry hoor, maar Freeride mag toch ook gewoon een mening geven zonder voor gefrustreerde doos uitgemaakt te worden? Beetje jammer dat dit nu op de persoon wordt gespeeld, alleen omdat iemand een andere menig heeft als de jouwe :n

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:23

De vraag is waarop haar mening gebaseerd is!

tagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:25

Sorry hoor, maar ik kreeg even het gevoel dat het juist Freeride was die op de persoon speelde...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:47

freeride schreef:

17 en nog steeds op GP niveau en niet onverdienstelijk, hoevel doen er hem dat na?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 12:51

Ayasha schreef:
freeride schreef:

17 en nog steeds op GP niveau en niet onverdienstelijk, hoevel doen er hem dat na?

Krawall :D Inmiddels 19 en afgelopen week nog heel goed gepresteerd in Odense :D
Maar ik ben het zeker met je eens :j Ik denk echt niet dat we ons zorgen hoeven te maken over het welzijn van de paarden van Anky.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:55

Hmm, als het nodig is om mij voor gefrustreerde doos uit te maken om je beter te voelen Tagger, dan moet je dat vooral doen, ik speelde niet zozeer op de persoon, ik vind het oprecht zonde van ieder paard dat daar terecht komt....ik heb overigens geen hulp nodig om van een syndroom afgeholpen te worden waarvan jij degene bent die mij verteld dat ik het heb.
@easygoing: google effe op schoftblessure Nadine,Salinero....en zoek dan zelf nog even verder, je komt er ineens veel tegen, zelfs de alom geliefde TOOT heeft rug,nek problemen gehad onder EG....
maar wat je niet wilt weten lees je misschien liever niet?

En als je werkelijk nu nog moet vragen waarop mijn mening gebaseerd is, neem dan eens een kijkje op:
http://www.youtube.com/watch?v=4UwqyMCr_7c maar ik betwijfel of je dan begrijpt waar me
ijn mening van daan komt, maar ik hoop het in ieder geval een beetje. wel helemaal afkijken he:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:56

je zal er toch niet zomaar vlotjes 20 vinden bij wijze van spreken :) als ik de juiste voor heb zie je het aan Krawall ook niet he, dat ie "al" 19 is. Heerlijk toch dat dat kan?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:58

En dan durf je te zeggen dat je niet op de man speelt.
Vind het heel makkelijk zoals je jezelf eruit kletst maar duidelijk is dus dat jij je mening niet opmaakt uit eigen ervaring.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:59

Dus jouw mening is gebaseerd op een filmpje wat iemand op internet gepleurd heeft?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:01

Juist manic ;)