Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manic schreef:Daar ben ik het ook mee eens... Valt verder niet zo veel over te zeggen op basis van 2 wazige foto's, behalve dat ze braaf haar capje op heeft tijdens de training![]()
freeride schreef:Zonde van zo'n paard, benieuwd hoelang het zal duren voordat deze een bijzondere blessure oploopt...
freeride schreef:freeride schreef:Zonde van zo'n paard, benieuwd hoelang het zal duren voordat deze een bijzondere blessure oploopt...
Aan een ieder die deze opmerking van mij belachelijk vond:
Met de "bijzondere" blessure doel ik op het idiote fenomeen van de schoftblessure die zogezegd wordt opgelopen door paarden die zich vastrollen in de stal, als ik e.e.a. bij elkaar optel, lijkt het mij meer voor de hand liggen dat deze blessure voortkomt uit een bepaalde ongezonde trainingsmethode, welke zal ik nu in het midden laten.
Salinero is 17 jaar, en dat is een prestatie....vind dat niet oud voor een paard, als je dan al zijn blessures er nog bijtelt, makes you wonder.
Ja Bonfire is 29, maar Bonfire werd ook via een andere methode getraind voor de langste periode, de nieuwe methode heeft hij eigenlijk amper meegekregen,gelukkig.
Weet niet meer wie het zei, maar als jij het "stal-management" zo geweldig vindt dat je je paard er zo op vakantie zou zetten, hmmm, lijkt mij eerder een straf/werkkamp voor ieder paard.
En voor degene die het ongepast vindt dat ik zo'n opmerking plaats: ik vind Anky en haar methode ongepast, en haar volgers al helemaal.
freeride schreef:Die schoftblessure veroorzaak je heel gemakkelijk met de verkeerde training, als je de voorkant in elkaar drukt, dus paard continu achter de loodlijn, kop op de borst rijdt, en toch de kracht van achteruit tegen die voorkant aanprikt, dan ontstaat er in "jip&janneke" taal uitgelegde: druk,wrijving, botsing, hierdoor ontsteekt alles in de buurt van het overgangspunt, de schoft, spieren,pezen,zenuwen en ja zelfs de wervels, als je meer uitleg wenst hoor ik het wel.
LD&R...da's een heel betrekkelijk begrip helaas, Bonfire heeft zeker niet altijd via die methode gelopen, plus je bent zeker vergeten hoelang die al op pensioen staat?Enne, wat bedoel je met een achterlijk heet paard?
freeride schreef:freeride schreef:Zonde van zo'n paard, benieuwd hoelang het zal duren voordat deze een bijzondere blessure oploopt...
Aan een ieder die deze opmerking van mij belachelijk vond:
Met de "bijzondere" blessure doel ik op het idiote fenomeen van de schoftblessure die zogezegd wordt opgelopen door paarden die zich vastrollen in de stal, als ik e.e.a. bij elkaar optel, lijkt het mij meer voor de hand liggen dat deze blessure voortkomt uit een bepaalde ongezonde trainingsmethode, welke zal ik nu in het midden laten.
freeride schreef:Sorry, maar een whiplash zit ook niet exact in het midden van je nek, en ieder paard is links of rechts, daarbij is iedere ruiter ook links of rechts, en om onder de druk uit te komen zal het paard toch wringen met de sterkste kant, waardoor er 1-zijdig een verdikking ontstaat.en buiten die wervels hangt er ook nog een partij spieren,pezen,zenuwen he, niet enkel de wervels zijn ontstoken....
En ik kan het niet laten, maar ik heb tot nu toe enkel lectuur gelezen van Anky
@raizarobin: ik was er niet bij, zeg ook niet dat ik het zeker weet, maar dat ik e.e.a. bij elkaar optel...alle schoftblessures van de paarden van Anky,en haar leerlingen of die van Sjef.
freeride schreef:Sorry, maar een whiplash zit ook niet exact in het midden van je nek, en ieder paard is links of rechts, daarbij is iedere ruiter ook links of rechts, en om onder de druk uit te komen zal het paard toch wringen met de sterkste kant, waardoor er 1-zijdig een verdikking ontstaat.en buiten die wervels hangt er ook nog een partij spieren,pezen,zenuwen he, niet enkel de wervels zijn ontstoken....
En ik kan het niet laten, maar ik heb tot nu toe enkel lectuur gelezen van Anky
@raizarobin: ik was er niet bij, zeg ook niet dat ik het zeker weet, maar dat ik e.e.a. bij elkaar optel...alle schoftblessures van de paarden van Anky,en haar leerlingen of die van Sjef.
@johnny2: wie kaffert er hier iemand uit? btw, als jouw zadel niet goed ligt waarom rijdt je er dan mee? en bokt je paard nog altijd, en slaat ze nog naar de hoefsmid? sorry, maar ik weet niet zo goed wat ik met jouw reactie moet.
Ayasha schreef:freeride schreef:Salinero is 17 jaar, en dat is een prestatie....vind dat niet oud voor een paard, als je dan al zijn blessures er nog bijtelt, makes you wonder.
17 en nog steeds op GP niveau en niet onverdienstelijk, hoevel doen er hem dat na?