Wereldrecordpoging van Adelinde Cornelissen geslaagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:04

Wat een leuke stunt/ recpoging 8-) Ziet er beetje uit zoals de parades na wedstrijden vroeger :D 8-)

ikbencarmen

Re: Wereldrecordpoging van Adelinde Cornelissen geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:44

leuke recordpoging en hij is nog eens gelukt ook

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:53

Citaat:
Ik deed ook mee! Vond het wel super jammer dat er 22 pony's van de manege meededen.
Dacht dat je minstens M2 moest zijn, waarschijnlijk hadden ze te weinig aanmeldingen
Maar doe dan M1 pony's en ruiters ipv manege pony's en ruiters. Maar ik vond het wel heel leuk om
er aan mee te doen! :j

Ik vind het juist geweldig dat ook manegeruiters les kunnen krijgen van Adelinde en niet alleen de goede (vaak rijkere) ruitertjes.
Dan heb je echt een fanclub voor iedereen!

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:58

PeppySan schreef:
Citaat:
Ik deed ook mee! Vond het wel super jammer dat er 22 pony's van de manege meededen.
Dacht dat je minstens M2 moest zijn, waarschijnlijk hadden ze te weinig aanmeldingen
Maar doe dan M1 pony's en ruiters ipv manege pony's en ruiters. Maar ik vond het wel heel leuk om
er aan mee te doen! :j

Ik vind het juist geweldig dat ook manegeruiters les kunnen krijgen van Adelinde en niet alleen de goede (vaak rijkere) ruitertjes.
Dan heb je echt een fanclub voor iedereen!

Dan vind ik dat ze niet alleen M2 en hoger moesten pakken maar ook onder de M2 ;)

En daarbij komt dat de manege ruiters vaak wat minder kunnen rijden als de M2 ruiters.
Zo was er ook iemand op een schimmel van de manege die begon te trappen,die is eruit gestuurd.
Ik vind dat ze die eis niet voor niets hebben ingestelt.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 08:27

TheHorseInn schreef:
Het was erg leuk! :j

Vond het wel jammer dat de helft van alle pony's geen M2 was.
We hadden een beetje het gevoel dat sommige gewoon uit de wei geplukt was en een manegepony was :=

Dat klopt ook wel :D

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 08:40

Jammer dat sommigen negatief denken over de combinaties afkomstig van een manege, JUIST door deze kinderen en hun lievelingspony is de recordpoging geslaagd!
Anders was Adelinde nooit aan 64 combinaties gekomen. Daarbij werden er geen oefeningen op M2 niveau gedaan. Alles was op basisniveau.

Aan de andere kant: manage ruiters en hun pony's zijn vaak wel gewend om met meerdere combinaties in de ring te moeten rijden ;) .
In mijn ogen zorgden niet zozeer de combinaties, hun afkomst of uiterlijk voor AL het oponthoud, de les had best wat gestructureerder van opzet kunnen zijn. De combinaties hadden bijvoorbeeld ook op 4 voltes kunnen worden gezet, ik denk daarbij aan een twee grote voltes met daarin weer een kleinere volte? Op M niveau moet dit geen probleem zijn geweest...

Het is tevens niet te voorspellen hoe een paard of pony gaat reageren in zo'n omgeving. Ik denk dat er maar weinig ruiters zijn die regelmatig in zo'n ambiance hun pony rijden/trainen.
Dat het de jonge schimmel wat te veel werd, is niemand kwalijk te nemen. Met 64 combinaties, kop aan kont, daar kan de beste nog wat geïrriteerd van raken. De pony is er vrij vlot uit gehaald.

Een ludieke actie voor de start van Adelinde haar fanclub. Hopelijk trekt ze veel leden en kan ze vaker van dit soort 'lesjes' geven.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 08:58

Ik denk niet negatief over manege pony's en ruiters, iedereen is vrijwel zo begonnen toch met paardrijden?
Er werd als eis gesteld dat je minimaal M2 moest zijn om je te kunnen opgeven, ik denk dat er ook meer dan genoeg ruitertjes te vinden waren in de L1 / L2 en de M1 die hadden mee willen doen. (Nu hebben die zich niet opgegeven vanwege de eis die gesteld was)
Had dan de eis anders gesteld............... en niet op het laatste moment een vrachtwagen vol van een magege getrokken............(dit niet ten nadele bedoeld van de ruitertjes daar, maar als statement)
Er liepen ook twee eerdere pony's mee waar Adeline zelf op had gereden (waarvan 1 op zeer respectabele leeftijd, ruim in de 30), die ruitertjes waren ook geen M2...........

fryskhynders

Re: Wereldrecordpoging van Adelinde Cornelissen geslaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:15

Wauw wat gaaf!! hier vinden we 11 in de baan al veel :D

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:49

Joehoe, wat een schitterende dag voor Adelinde! Een geslaagde clinic met Parzival, ee wereldrecord, nieuwe website... en een fanclub. Ik ben alvast lid!

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 18:48

josie schreef:
Ik denk niet negatief over manege pony's en ruiters, iedereen is vrijwel zo begonnen toch met paardrijden?
Er werd als eis gesteld dat je minimaal M2 moest zijn om je te kunnen opgeven, ik denk dat er ook meer dan genoeg ruitertjes te vinden waren in de L1 / L2 en de M1 die hadden mee willen doen. (Nu hebben die zich niet opgegeven vanwege de eis die gesteld was)
Had dan de eis anders gesteld............... en niet op het laatste moment een vrachtwagen vol van een magege getrokken............(dit niet ten nadele bedoeld van de ruitertjes daar, maar als statement)
Er liepen ook twee eerdere pony's mee waar Adeline zelf op had gereden (waarvan 1 op zeer respectabele leeftijd, ruim in de 30), die ruitertjes waren ook geen M2...........

Bedoelde het niet specifiek richting jou Josie. De constatering was natuurlijk helemaal juist dat er een boel manegepony's tussen liepen :D .

Ben het zeker met je eens, de eis M2 had niet gesteld moeten worden of had strenger gehandhaafd moeten worden zodat er ook daadwerkelijk alleen maar M2 en hoger materiaal aanwezig was in de ring. Het is zeker jammer voor diegene die graag had meegedaan en zich niet had opgegeven omdat hij/zij niet aan de gestelde eis zou voldoen. Des te zuurder is het als je dan komt kijken naar deze recordpoging en je ziet er een aantal rijden waarvan je zeker weet dat zij ook niet voldoen aan de gestelde eis.

Vond het alleen zo sneu, sommige pony's waren zichtbaar eigenhandig door de (manege) ruitertjes voorzien van kunstig gevlochten matjes, hengstenvlechten, ongelijke rijen vlechtjes, glitters, strikjes e.d.
Deze ruitertjes hebben het hopelijk naar hun zin gehad, de pony's hebben zich voorbeeldig gedragen, beide konden niks veranderen aan het feit dat er een eis gesteld was...