Ruiters in Zoeterwoude moeten mest meteen opruimen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wonderworst_

Re: Ruiters in Zoeterwoude moeten mest meteen opruimen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:06

er moeten blijkbaar éérst een stuk of 3 kinders en volwassen aangereden worden omdat ze midden op de weg met hun paard staan....

en daarna gaan ze heeeeel misschien kijken of dat echt wel zo handig is, en of er geen andere oplossing is.. inderdaad zo'n poep-zuig-wagentje...

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:40

Niks mis mee! Ik erger me ook kapot aan de bergen paardenstront hier in de woonwijken. Een paar jaar geleden reed ik regelmatig met m'n scootertje overal heen en als je dan zo'n uitgesmeerde paardendrol tegenkwam was het soms bijna een schuiver. Idem met de motor. En voor fietsers/rolstoelgebruikers is het ook niet prettig.
Maar het opruimen zal moeilijk gaan, wel vind ik het niet meer dan normaal om de paardendrol gewoon meteen in de goot/berm te schuiven. Ik vind het best aso om de uitwerpselen van je paard gewoon midden op de weg/fietspad te laten liggen. Ook al is het een natuurproduct, als er regelmatig paarden door een straat komen kun je door de stront soms geen straat meer zien... (beetje overdreven maar soms ligt er op sommige plaatsen echt ontzettend veel).

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:35

Dus als ik het goed begrijp..: Stel, net een verkeersmak paard.. jaartje of 3/4 ... afstappen op een weg.. met auto's en dan weer opstappen... grappemakers

Paardenpoep is beter voor de natuur en breekt veel sneller af..
Dan die gore honden poep of van katten:S Komop zeg;)

al krijg ik 100derden boetes.. ik stap bijv. echt niet af en op bij een net verkeersmak paard:D

(k lach om die mensen die dat verzinnen.. belachelijk gewoon, eromheen lopen/fietsen is waars. tegoed voor je conditie ofzo? omdat je dan een metertje meer amakt?) :') :') :') :')
Laatst bijgewerkt door Musiess op 22-10-11 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:36

Als ik buitenrij ga ik echt niet van mijn paard afstappen hoor? 1 regenbui en het is weg :)

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:45

Of of of.. Ik had een paard die was letterlijk een mestboy.. die scheet wel 5/8x in 30min als we buiten reden...
5/8x afstappen zeker? k blijf er dan wel de hele tijd naast lopen.. zo komt er van buitenrijden ook niet veel?!!

Misschien moeten ze eens wat betere ruitenpaden aanleggen zodat WIJ-ruiters niet zo snel meer de wijk intrekken.

Bij ons hebbe we die regel ook en schreven ze: de "rinthoeve weg' als ruiterpad aan zodat we de wijk nietmeer inmochten.. de Rinthoeve weg was 100m lang.. en einde ruiterpad.. want rondom was dus een woonwijk... steeds heen en weer rijden zeker haha

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:55

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een aantal off topic berichten verwijderd en ik wil jullie hierbij verzoeken on topic te blijven. Tevens het verzoek om met argumenten op de inhoud van een bericht te reageren en niet op de persoon. Bedankt alvast.

Spiritdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:12

Ach ja.......het is maar waar je je druk om maakt. De mensen in Zoeterwoude hebben kennelijk niets beters om zich druk over te maken dan paardenmest op de weg.

Dan nog die opmerking dat mensen best een hobby mogen hebben als anderen er maar geen last van hebben. Je moest eens weten wat ik allemaal voor een last heb van de hobbies van anderen. Man man man..wat een land, altijd maar klagen over van alles en nog wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:25

Ik heb meer last van loslopende schijtende katten van anderen in mijn tuin dan van paardenmest op straat, gaan ze daar ook wat aan doen?
Zolang mijn paard dus nog niet los rondloopt, over schuttingen springt en bij vreemden in de tuin schijt is er nog niks aan de hand lijkt me!!

en laten we al helemaal niet over die schijtduiven beginnen die hier zitten.... als je het over overlast van andermans hobby hebt.....

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:28

Muahahaha _O-

Goeie voor mijn vriendin op stal! Die heeft t al aan de stok met een aantal dorpsbewoners. Die heeft keurig een schepje aan haar zadel hangen uit zo'n kinder schepje en emmertje set voor strand. Ik lach me dood. Tot nu toe heeft niemand haar verplicht om het te gebruiken ;)

Die van mij kakte vorige keer bij mij in de straat voor de deur. Keek de buurvrouw met een opgetrokken neus.... Zei ik, alsof ik op de markt stond " Komt dat halen ! Komt dat halen! Twee drollen voor de prijs van 1! Vers van de pers en goed voor de tuin! "

Vond ze niet zo lollig -O-

Maargoed wat wil ze? Dat ik van me knollie af kom om het op te ruimen? :Y) Kom er niet meer op als ik dat doe. Dus savond heb ik het in de sloot geschept... Maar dat is omdat ik er toevallig in de buurt woon. Als ik een bosrit maak en mijn paard poept daar ergens in de buurt wat moet ik dan doen? Vuilniszak mee en stront mee op buitenrit nemen 3 uur lang? I don't think so...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 00:15

Ik rij normaal gesproken altijd terug met de auto om het op te ruimen als mijn paard het op een plek heeft gedeponeerd waar het overlast bezorgt. Maar als het dan al helemaal plat gereden is dan laat ik het wel liggen.

En ik zeg ook wel eens (als ik een goede bui heb en mensen gaan lopen zeiken):
POEP???? :\
Dat is geen POEP!!!
Dat zijn PAARDEIEREN :D
Die moet je onder een struik in je tuin leggen en koesteren :(:)
Waar denk je dat in het voorjaar al die veulentjes vandaan komen????
Dat zijn al die paardeieren in de wei die uitgekomen zijn :j
:+

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 00:25

Gewoon zo'n mestopvang zak er achter knopen.
Hebben de koetspaarden in Londen ook.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 05:51

Met wat een gemak neemt men de mensen in de maling, niet iedereen houdt van dieren moeten die mensen dan overlast hebben....niet te gloven hoe gemakklijk hier wordt gedaan

clhufl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 08:07

hier ruimen de politie te paard het zelfs niet op en dan moeten wij het straks gaan opruimen terwijl zij het laten liggen en dan krijgen wij een boete van hen?

en als ik op mijn paard een buitenrit maak en ik zou afstappen zou hij binnen een paar seconden weggerent zijn en dan loopt hij straks bij iemand anders in de tuin: ''sorry ik kon er niets aan doen ik moest het mest even opruimen''

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 08:58

Ik vind het alleen wel vervelend als mensen met honden gaan zeuren.
Vooral als ze geen schep of zakje bij zich hebben...
En ik denk dat er meer honden dan paarden in de woonwijk poepen... en veel hondeneigenaren ruimen het niet op! Kijk paardenpoep is groot dat zie je niet over het hoofd.. maar voor je het weet ben je al in een hondendrol gestapt! Kan ik me echt aan ergeren !

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:06

Echwel schreef:
Met wat een gemak neemt men de mensen in de maling, niet iedereen houdt van dieren moeten die mensen dan overlast hebben....niet te gloven hoe gemakklijk hier wordt gedaan

Ik verbaas me ook ontzettend over dit topic.. Hoeveel moeite is het om even af te stappen en de mest opzij te schuiven?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:07

clhufl schreef:
en als ik op mijn paard een buitenrit maak en ik zou afstappen zou hij binnen een paar seconden weggerent zijn en dan loopt hij straks bij iemand anders in de tuin: ''sorry ik kon er niets aan doen ik moest het mest even opruimen''

Dan moet je zorgen dat je je paard beter in de hand hebt.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:14

kim345 schreef:
En ik denk dat er meer honden dan paarden in de woonwijk poepen... en veel hondeneigenaren ruimen het niet op! Kijk paardenpoep is groot dat zie je niet over het hoofd.. maar voor je het weet ben je al in een hondendrol gestapt! Kan ik me echt aan ergeren !

en toch geef ik die mensen gelijk, zij krijgen een boete. Zij zijn de gene die hondenbelasting moeten betalen.

En waarom moeten andere mensen last hebben van onze hobby?
Vind het ook verre van prettig als er een enorm hoop voor de deur ligt, daar maak je me echt nijdig mee.
En tuurlijk kan je niet altijd afstappen. ( heb zelf een vzpaard van ruim 190, kan moeilijk bij iemand aanbellen voor een stoel)
Blijft denk ik altijd een lastig onderwerp

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:15

Esmeralda schreef:
kim345 schreef:

en toch geef ik die mensen gelijk, zij krijgen een boete. Zij zijn de gene die hondenbelasting moeten betalen.

Dan zou je toch juist denken dat z ehet wel opruimen??
de meeste mensen ruimen het helemaal niet op...

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:20

Esmeralda schreef:
kim345 schreef:
En ik denk dat er meer honden dan paarden in de woonwijk poepen... en veel hondeneigenaren ruimen het niet op! Kijk paardenpoep is groot dat zie je niet over het hoofd.. maar voor je het weet ben je al in een hondendrol gestapt! Kan ik me echt aan ergeren

Dan zou je toch juist denken dat z ehet wel opruimen??
de meeste mensen ruimen het helemaal niet op...

Tja denk hetzelfde bij de paarden he, de ene wel de andere niet

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:23

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:26

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 09:44

Idd, laat ze lekker boeven vangen.. je vist er trouwens zo uit welke soort mensen er 'klagen' over dat probleem.. Mensen die er een probleem van maken mogen achter mn asser aanlopen net zoals in het fimpje : oplossing 1.. Maar dan ook als we draven enz.. en ik stop niet

clhufl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:05

Tiggs schreef:
clhufl schreef:

Dan moet je zorgen dat je je paard beter in de hand hebt.

ik kan hem ook wel bij me houden als ik oplet maar als ik ook dat mest aan de kant moet schuiven en opletten dat er geen verkeer aankomt enz. dan wordt het al gauw lastig
(het gaat ook steeds beter maar dat betekent dus dus ik alleen daarom niet meer op buitenrit kan?)

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 11:21

In de tijd dat de melkboer, groenteboer en schillenboer nog met paard en wagen langs de deur kwam was een beetje paarden shit een heel normaal beeld.

Een buitje regen en het was trouwens alweer weg.

Maar nu ?

Lekkere luchtvervuiling waar je behoorlijk ziek van kan worden maar NIET ziet, dan is het goed!!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 13:34

Mister T schreef:
of iedereen koopt zo'n staart-poepzak.. hadden ze vroeger ook?

die krengen kosten waanzinig veel geld. maar vind dit wel een optie als de prijsomlaag gaat.