Paardentrailer/Box zonder laadklep in premiere *video*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:21

ziet er heel mooi en strak uit allemaal maar zoals al eerder word gezegt, wat nou als er storing is, als het niet meer werkt, als het defect is en die geweldige box op de grond knalt brrr moet er toch niet aan denken!! en idd wat zullen de paarden voelen als het omhoog word gelift?? ook als je in je uppie weg wilt lijkt het me alles behalve handig!
zal dan zeker maar voor een simpel vrachtwagentje gaan, lijkt me stukken beter en veiliger!

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:25

ziet er wel heel erg mooi uit maar wel erg duur en je kunt het niet achter de meeste auto's koppelen zoals bij een trailer. dus kun je denk beter met trailer weggaan en dan daar stal huren als het moet???

het is wel een leuk idee maarja zal het redelijk verkocht worden???

Cassidy

Re: Paardentrailer/Box zonder laadklep in premiere *video*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:43

Het weglaten van een laadklep zal het probleem niet wegnemen dat niet ieder paard vrijwillig in een dergelijke kleine ruimte stapt.

Ik vind het een hele dure oplossing, voor dat geld kun je ook investeren in een kleine standaard vrachtwagen of iemand inhuren die het trailerlaadprobleem van je paard voor je oplost. Ben je iig minder geld kwijt.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:44

Daar kun je een hele mooie vrachtwagen voor kopen.
Zitten ook meerdere kleppen aan.

Pieder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:47

Duur of niet, handig of niet.....ik vind het wel innovatief eigenlijk :j

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:50

Ik vind het er helemaal niet mooi en strak uit zien maar vreselijk gammel en gevaarlijk! Waardeloos en link voorbeeldfilmpje ook:
- om te beginnen ligt het niet willen laden zélden aan de klep maar aan de kleine ruimte waar ze in moeten en dat los je met deze dure oplossing niet op. Als de klep je probleem is zijn er goedkopere oplossingen te vinden in bijv. een Fautras trailer die geen klep hebben maar laag gebouwd zijn.
- bovenklep met scherpe profielen/punten steekt recht naar achter en is door het op de grond staan dus veel lager dan bij een trailer met vast boven klep.
- deurtjes hebben scherpe hoeken en profielen en kunnen niet helemaal tegen de zijkant weggeklapt en kunnen dus bij een paard wat niet wil laden levensgevaarlijk zijn.
- paarden worden geladen en van voren vast gezet zonder dat er aan de achterkant al iets achter zit > levensgrote 'no-no' bij het laden!. Dan komt er een ketting achter die zoveel mee kan geven dat de paarden úit de trailerbak kunnen stappen, omdat er achter de paarden nagenoeg geen ruimte meer over is (en wat als je paard dus wat groter dan gemiddeld is?)
- Deurtjes lijken érg dun en slap en zo ook de bevestigingspunten. 1 linke trap naar achter en de boel ligt volgens mij open.

En een oplossing voor een probleem vind ik het dus ook niet:
Even nog afgezien van technische storingen waardoor het ding het niet kan doen, want zo te zien moet er ook wel érg strak langs die bak gestoken worden. Moet je dus al een zee van ruimte hebben want je moet er echt recht voor staan wil je je auto weer om die bak kunnen steken. Leuk voor op een wei maar op een wedstrijdterrein gaat dat natuurlijk néver nooit werken want tegen de tijd dat jij terug bent bij je trailertje sta je ingebouwd tussen andere vrachtwagens en trailers. En de bak is ineens wel erg hoog als'ie op die wagen staat, veel hoger dan een trailer... waar is dan de klep waar de paarden af moeten en hoe zit die bevestigd? Als je zo'n ding koopt doe je dat vanwege het ontbreken van de klep, maar dat systeem valt dus niet in elke situatie te gebruiken. En hoe zit het bijv. met ongelijk of heuvelachtig terrein? Ding moet waarschijnlijk perfect horizontaal staan om door het systeem 'opgepakt' te kunnen worden.
Wat moet je in al die situaties met je paard wat niet op die klep wilde?

Ik hoop voor de fabrikant dat dit filmpje met een 1 malig prototype gemaakt is en't ding nog niet in productie is want ik geloof never nooit dat dit gaat werken. Ik zou m'n paard er in ieder geval voor geen goud in zetten, ik zie té veel gevaren aan dit ding.
Laatst bijgewerkt door Francis op 22-10-11 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:08

de trailers van Fauras hebben ook een lage instap.
Dit is leuk als je niet weet wat je met je geld moet doen ;)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:11

Bockmann heeft ook trailers met een laadklep die je opzij open kan doen:
Afbeelding

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:11

Ik kijk wel eens naar Animal Planet. Als ik die trailers in de USA zie, allemaal zonder klep, opstapje van ca. 25 cm, alle paarden, ook jonge gaan daar met een hopje zo in... geen laadklep nodig en geen $ 48.000 of euro, niet zo goed gekeken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:15

rien10 schreef:
Ik kijk wel eens naar Animal Planet. Als ik die trailers in de USA zie, allemaal zonder klep, opstapje van ca. 25 cm, alle paarden, ook jonge gaan daar met een hopje zo in... geen laadklep nodig en geen $ 48.000 of euro, niet zo goed gekeken.

en die waaien ook nog lekker door :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:19

Ik dacht bij het lezen van de titel 'he, leuk, ik ben benieuwd!'. Maar nu ik het bericht heb gelezen denk ik... Laat mij maar lekker prutsen met de laadklep mocht dat nodig zijn :').

Je zal maar naar de dierenarts moeten en deze hele routine moeten gaan uitvoeren, tevens zie ik mezelf al met de vrachtwagen achteruit rijden en dat hele ding overhoop rijden :').

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:20

_San87_ schreef:
Ik dacht bij het lezen van de titel 'he, leuk, ik ben benieuwd!'. Maar nu ik het bericht heb gelezen denk ik... Laat mij maar lekker prutsen met de laadklep mocht dat nodig zijn :').

Je zal maar naar de dierenarts moeten en deze hele routine moeten gaan uitvoeren, tevens zie ik mezelf al met de vrachtwagen achteruit rijden en dat hele ding overhoop rijden :').

Of gewoonweg niet de ruimte hebben op een wedstrijd terrein om dit te doen!

Floris25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:26

duur grapje, maar als geld geen rol speelt!!!!!

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:39

Ik vind dit er ook erg onveilig uit zien. Bij Stal Geertsma hebben ze een paardentrailer die hydraulisch op de grond zakt zodat de paarden vanuit de stal meteen de trailer in kunnen en geen klep/drempel op hoeven. Paarden staan overigens wel los op de trailer.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:09

Ik was ook gelijk aan het denken dat er geen baar achter de paarden staat, alleen een ketting. Ik weet dat dat voor mijn paard sowieso niet genoeg is :n
Ook het toedoen van de deuren achteraan lijkt me best gevaarlijk, als het paard slaat, is het zo op het hoofd van dat meisje.
Ik wil niet weten wat mijn paard doet als ze zo gelift zou worden, ik denk niet dat dat een goed idee is voor angstige paarden.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 14:22

Mijn pony is vreselijk moeilijk te laden, maar ik geloof niet dat ze hier zomaar in zou lopen hoor! Vooral na 1 keer niet meer haha.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:22

Ik zie eigenlijk alleen maar nadelen aan dit "ding"

- laadklep is het probleem vaak niet maar de smalle ruimte waarom paarden niet willen laden.
- geen stang aan de achterkant maar een "touwtje" wat veel ruimte geeft om er achteruit af te kunnen stappen
- de bovenklep zit erg laag en lijkt me ook niet echt fijn om tegenaan te komen met je hoofd
- je moet verdomd goed kunnen sturen met een vrachtwagen (iets anders als een auto dus...)
- je kunt nooit alleen laden
- ik zie nergens ventilatie in die box als ie eenmaal dicht en boven op de vrachtwagen staat
- In noodsituaties heb je de paarden er nooit zomaar eventjes uit
- op wedstrijd terrein moet je dik geld betalen om verzekerd te zijn van genoeg ruimte om dat hele klereding op en af je vrachtwagen te krijgen...

Nee voor mij een ordinaire ouderwetse trailer dan maar :')

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:58

:):) Lekker oudbollig: de tijd van tegenwoordig! :=

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:39

Het principe van dit ''nieuwe systeem'' is al tientallen jaren oud. KLM gebruikt al jaren soortgelijk systeem om er paarden over heel de wereld te vervoeren.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:51

Zeer oud systeem (jaren 60, Unimog), allang niet meer in gebruik omdat het niet zo handig is; deze versie is wel erg duur.... Er zijn genoeg goedkopere oplossingen.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:52

HolyPope schreef:
Het principe van dit ''nieuwe systeem'' is al tientallen jaren oud. KLM gebruikt al jaren soortgelijk systeem om er paarden over heel de wereld te vervoeren.

zie nu pas je opmerking: idd zeer oud systeem.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:02

Wij hebben inderdaad ook een trailer van Fautras zonder laadklep :D Dat is niks nieuws. Paarden met angst voor de laadklep stappen er zo op! Vanwege het voor uitladen ook ideaal voor paarden die er niet achter uit willen. Voor de paarden die het niet prettig vinden om in een nauwe ruimte te stappen zetten we het zijluik open. Ideaal, en voor de prijs van een normale trailer!

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:13

Werden de stands niet verboden, gegarandeerd gaan mensen dit als "fulltime" box gebruiken.. Nee, ik vind het niets

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:41

tamary schreef:
Dure vergunningsloze? schuilstal is dat.

Lijkt me ook best wat stuurmanskunst vereisen om die correct aan te koppelen.

En af te koppelen! Als je te vroeg de bocht om gaat rij je dat hele ding volgensmij aan gort..

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 19:04

annelinnie schreef:
Werden de stands niet verboden, gegarandeerd gaan mensen dit als "fulltime" box gebruiken.. Nee, ik vind het niets

zal wel loslopen. als je 48.000 over hebt voor een trailer, kan je ook wel een boxje bouwen :P ;)