Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

ponyrenfan schreef:@cassidy Laat ze toch praten die dressuurmutsjes met hun sporen en slof enz., ze hebben nog nooit een jong renpaard gereden dat overal van schrikt en waarbij je de zweep laat zien om hem te corrigeren. Deze discussie is toch niet te winnen en ze begrijpen er echt helemaal niets van.

ponyrenfan schreef:Weet je wat ik nou zo jammer vind van al die reacties hier van bokkers over de rensport, wij de renpaard builen laten iedereen die paardesport bedrijft in zijn waarde, maar mensen die dressuursport en soms andere takken van paardensport uitoefenen hebben altijd wat aan te merken op de rensport en bijvoorbaat een mening, terwijl ze er totaal geen verstand van hebben. In iedere tak van sport zijn er excessen en dmv deze maatregel wordt geprobeerd de sport een beter imago te geven. Maar door al deze reacties begrijp ik nu dat dit onbegonnen werk is. Gelukkig zijn er ook heel veel mensen die van deze prachtige sport houden. En breggel 1982 ik denk dat je als eigenaar die heel veel geld voor een jaarling betaald heeft wel heel dom moet zijn om dat jaarling die volgens jou lichamelijk en geestelijk nog niet klaar is, te gaan overnemen waardoor hij geblesseerd zou raken, maarja ik zal het wel niet begrijpen. Denk ook na deze opmerking dat je nog nooit gezien hebt hoe een jong renpaard getraind wordt. En een volbloed is geen gewoon paard maar een uitzonderlijk atleet die al honderden jaren gefokt wordt voor deze sport of kings en daardoor ook vroeger rijp als warmbloeden enz. Ben nu ook klaar met deze discussie want jullie willen het toch niet begrijpen.

breggel1982 schreef:een zweep is niet om een paard bang te maken een jong paard is van nature niet bang van een zweep
hij kent immers niet van het ding doet als je een paard wat moet leren dmv zweep gebruik ben je volgens
mij al verkeerd bezig . nou ben ik ook niet zuiver van mening daar ik kots over deze hele tak van sport
daar er jaarlingen ( die lichamelijk en geestelijk miet klaar zijn voor training ) in training lopen en 2 jarige
wedstrijden ( ook een volbloed is gewoon een paard en dus niet klaar voor training als jaarling )
maar ja die discussie is niet aan te gaan met de renpaard builen want die hebben volgens mij allemaal
oogkleppen op