Vijf agenten te paard gewond bij rellen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Re: Vijf agenten te paard gewond bij rellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:22

Hopelijk zijn de paarden niet ernstig gewond..

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:23

xSiep schreef:
Yoline_U schreef:
Wat ben je dan triest.. :n
Waarom kan het (bijna) nooit normaal gaan na een wedstrijd?

Ik heb al meer dan 6 jaar een seizoenskaart van fc Groningen en ga naar alle thuiswedstrijden en ook wel een naar uitwedstrijden, maar heb nog nooit 1 rel gezien....

Klopt, niet alle supporters van alle voetbalclubs zijn zo. Valt me op dat de wedstrijden van FC Groningen en Heerenveen heel rustig altijd verlopen. De rest kan ik niet echt over oordelen, maar hoor wel vaker ruzie bij clubs hier verder vandaan..

Ik hoop dat de gewonde politie-agenten snel weer opknappen! En de paarden als daar wat mee aan de hand is! :(:)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:28

'' Het is maar een spelletje hoor...''

Olleke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:36

Ze zouden de kosten die gemaakt worden eens moeten verhalen op de relschoppers.
Nu is de belastingbetaler en de clubs de klos.
Gewoon alles in de cel, eerst betalen en dan naar huis met een stadionverbod.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:40

proudmama schreef:
Wanneer bedenken ze toch eens dat het niet meer van deze tijd is om dieren (paarden en honden) in te zetten bij dit tuig.
Traangas, knuppels en rubberen kogels en geen beesten het werk op laten knappen. :(

`Klopt, stel een relschopper heeft een mes of iets bij zich en steekt t paard? Moet er niet aan denken, de paarden kozen er niet voor om t te doen!

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:56

Je hoort wel van zoveel mensen zijn gewond geraakt... En hoeveel paarden dan? Als er zeker 5 ruiters gewond zijn geraakt zullen de paarden er ook niet ongeschonden vanaf gekomen zijn, maarja, daar hoor je nergens iets over....

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:04

Vreselijk zeg..
14 jaar en dan nu al opgepakt wegens geweld? Wat zullen ze over een jaartje of 3, 4 wel niet doen?

Iemand enig idee hoe het met de paarden is?

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:06

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 08-11-24 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Yoline_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:26

xSiep schreef:
Yoline_U schreef:
Wat ben je dan triest.. :n
Waarom kan het (bijna) nooit normaal gaan na een wedstrijd?

Ik heb al meer dan 6 jaar een seizoenskaart van fc Groningen en ga naar alle thuiswedstrijden en ook wel een naar uitwedstrijden, maar heb nog nooit 1 rel gezien....

Ik zeg dus ook bijna ;)

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:26

stef schreef:
Die rellen hebben niks met voetbal te maken hoor :n

Het is alleen zo jammer dat in dit duel dan ook geloof ik 5 rode kaarten zijn uitgedeeld en de spelers na de wedstrijd ook nog even met elkaar op de vuist wouden. Die gaven in dit geval ook niet echt het goede voorbeeld.
Maar NEC Vitesse dan is het meestal al raak.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:24

Nu ben ik een echte Nijmegenaar en NEC-fan, maar dit vind ik echt laag. Ik weet dat er voor zo'n Gelderse derby echt wel wat pesterijen over en weer zijn, maar dat is meer een traditie en gaat nooit te ver. Op het veld ging het er leuk aan toe. Het was een spannende wedstrijd. Iets wat je bij een derby verwacht, alleen vind ik het jammer dat twee spelers zover gingen dat ze rood kregen en elkaar op weg naar de kleedruimte flink (verbaal) afmaakte. Dit was al aan de gang op het veld. Dat is geen goed voorbeeld voor de vele fans die aanwezig waren in het stadion.

De mensen die hier zijn gaan rellen mogen zich geen fans noemen. Ik weet dat er flink haat en nijd is tussen de clubs en dat zal ook altijd wel zo blijven, maar ga daarin niet te ver. Dit waren geen echte ouderwetse NEC fans, maar een stelletje opgefokte jongetjes die niet weten hoe je je hoort te gedragen voor, tijdens en na zo'n wedstrijd. Heel jammer dat hierbij agenten gewond zijn geraakt. Ik weet dat de burgemeester op zijn zachts gezegd niet blij was met de rellen en hij wil zo veel mogelijk beeldmateriaal, zodat de politie de betrokkenen kan opsporen. Ik hoop echt dat ze allemaal opgepakt worden. Laat ze maar eens flink voelen dat ze niet zomaar kunnen gaan rellen en dan ook nog eens mensen en agenten in gevaar brengen door hun gedrag.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:31

Pfff ik weet niet eens hoe ik hier nou weer een nette reactie op moet geven dus ik hou m'n mond maar :x
Het moge duidelijk zijn de mensheid steeds a-socialer wordt.

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:32

De paarden hadden niets! En de agenten komen er ook wel bovenop. Mijn instructeur was erbij ...

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:36

Monaparte schreef:
De paarden hadden niets! En de agenten komen er ook wel bovenop. Mijn instructeur was erbij ...

Ik snap dat het het risico van het vak is. Dat kan gewoon gebeuren als je bij de bereden politie zit. Echter is het niet zo dat ik het rellen hierdoor ga goedkeuren. Je kan best emotioneel worden bij zo'n wedstrijd, maar rellen is voor mij echt NOT DONE.

Monaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:37

Eens, ik reageer alleen maar op jullie reactie over de paarden....

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:57

Wat een eencelligen zeg.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 21:01

hmm, ik heb de oplossing..

Al de hooligans in het stadion los laten. Elkaar de kop in laten rammen en degene die overblijven. pech gehad, bom erop.

En iedereen is van het probleem af :D
bovendien kost het ook nog eens minder...

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 21:15

Ik blijf me verbazen dat dit allemaal maar kan. Bij elke horeca ondernemer wordt bij het minst of geringste gelijk zn zaak dicht gegooid. Ook al kan de ondernemer hier niks aan doen. Of een kickbox gala wat als een "verhoogd risico" wordt aangemerkt. Maar deze onzin wordt op diverse plaatsen in nederland elke week weer goed gepraat met het smoesje dat het maar "een klein groepje" is.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 21:27

inderdaad zijn de agenten goed begooid met van alles en nog wat en hadden ze er flink last van maar de paarden hadden gelukkig niets. Ik begrijp dat iedereen nu zegt dat de paarden hiervoor niet ingezet moeten worden maar de impact van een kleine groep paarden op een grote groep mensen is zodanig dat zelfs een grote groep agenten dat niet kan vervangen. In de stad kunnen twee beredenen vaak meer confrontaties oplossen dan 6 agenten. Maar dat neemt niet weg dat de dieren (en ruiters) inderdaad een risico hierbij lopen en inderdaad hebben de paarden daar niet vrijwillig voor gekozen.
(maar ja, in hoeverre heeft een paard eigenlijk een keuze in zijn doen en laten in alle andere dingen?)

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:30

Ik heb geen kinderen, maar als die 14 jarige mijn zoon was....... :(

Die zou zich voor een 2e keer nog wel goed bedenken :D

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:32

@ Jolandaa

Helemaal met je eens :D . Maatschappij is veel te soft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:35

Zoontje lekker mee met paps???

Gewoon al die eenhersencellige fans in stadion zetten, hermetisch afsluiten en daarna de vuilniswagens laten rijden...scheelt de maatschappij een hoop geld en dit soort mensen brengen niks goeds op..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:35

Een stel van die Spaanse agenten met lange latten en een handjevol felle politiehonden erop los laten.
Succes verzekerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:37

russel schreef:
Zoontje lekker mee met paps???

Gewoon al die eenhersencellige fans in stadion zetten, hermetisch afsluiten en daarna de vuilniswagens laten rijden...scheelt de maatschappij een hoop geld en dit soort mensen brengen niks goeds op..

ooit "Soylent Green" gezien??

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:42

Die gasten vinden het juist geweldig om de politie aan te vallen ..
Ik heb met iemand gewerkt die hooligan was bij PSV. Hij ging er echt niet naar toe voor het voetbal hoor! Rellen en vechten, dat was waarvoor hij naar eindhoven ging.
Vol trots liet hij mij de bijtwond zien van een politie hond... En natuurlijk ging dat gepaard met drugs en drank :n

Gelukkig begrijp ik niks van die gasten.. Wat een zooitje! Oppakken die boel en geen genade ~~}>
Geen zielige verhaaltjes " ik deed niks, ik stond er alleen naar bij te kijken Y;( " Bah! Het zou mijn kind niet moeten zijn zeg! Ik had hem persoonlijk naar het buro gebracht als er een voetbalwedstrijd komt!