Rath zal Totilas niet inzetten tijdens Wereldbekerseizoen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

s0173957

Re: Rath zal Totilas niet inzetten tijdens Wereldbekerseizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:33

Gal bracht Totilas ook amper (niet?) uit in WB's...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:35

milou123 schreef:
Ag, ze doen het nooit goed helaas.
Eerst zegt iedereen dat ze hem langer thuis moet houden, doen ze dat, is het weer niet goed. :')

Zo is dat Milou.

Ik proef in veel berichten hier toch iets negatiefs. Logisch toch dat hij even een wedstrijdstop inlast? Het ging de laatste paar keren niet helemaal geweldig en hij kan beter tijd besteden aan het trainen en samen een combinatie worden.

En als hij thuisgehouden wordt voor dekdiensten dan snap ik dat ook. Er is veel geld voor dat paard betaald en met dekkingen kunnen ze daar iets van terugverdienen.

Ik hoop in ieder geval als ze terug in de wedstrijdring komen dat ze dan een fijne proef neerzetten.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:44

:D Redenen die wel geloofwaardig zijn:

1. Rath heeft een serieus motivatieprobleem en wil er niet meer op.

2. Rath heeft na de misère van afgelopen zomer faalangst.

3. Totilas doet het niet meer.

4. Totilas is kapot van het vele trainen.

5. Paul Schockemöhle is op zoek naar een nieuwe ruiter.

;)

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:45

snap niet dat hij het indoorseizoen niet tot haast niet wil gaan rijden, wel snap ik dat ze de WB even uit de weg blijven, na Rotterdam en alle negatieviteit die erover hem heen is gegaan toen, begrijp ik dat je even rustig wil en niet teveel aandacht eromheen wil. maar een goed wedstrijd ritme lijkt me voor zowel ruiter als voor het paard niet slecht! hoop dat er toch nog een team uitkomt na de winter. al blijft het altijd nederlands trots!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:47

Ik had ook gehoord dat totilias en rath nog heel erg aan elkaar moesten wennen, daarmee wil ik zeggen dat totilias gewoon geen donder snapt van wat rath nou wil :+ spektakel is eruit nu hij niet meer met gal rijd

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:55

_Zsazsa_ schreef:
Ook wel typisch dat ze niet bekend hebben gemaakt dat Totilas kreupel is. Vraag me erg af waarom ze het stil houden, terwijl er een tig aantal insiders dat toch doorverteld... Dat klinkt mij als een betere verklaring in plaats van dat ze hem zogenaamd het winterseizoen niet willen starten.

Laten die insiders het hier maar eens komen vertellen, dat zullen ze zeker niet doen. Dat soort mensen "besmetten" een paard vanuit een drang om zich "belangrijk" te voelen en het allemaal beter te weten dan wie dan ook. Jammer genoeg lopen er zo nogal wat personen rond.

Appelsapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:56

Mmm.. Opzich wel verstandig , heb er alleen mijn bedenkingen bij..

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:19

Naja ze waren er duidelijk nog niet echt klaar voor, vond ik in Rotterdam en nu kunnen ze dus de komende weken rustig door trainen en zich een betere combinatie gaan vormen.. en opzich Totilas heeft al een Wereldbeker op zijn naam staan en geen Olympische goude medaille. Maar goed vond het wel een beetje raar. Eerst willen ze hem zo snel mogelijk de ring in hebben hoe dan ook en vervolgens doen ze het rustig aan. Naja ondanks dat hoort totilas gewoon in de spotlights te staan dus ik ben benieuwd!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:30

Ze weten het leuk te verzinnen, kan ten goede komen, maar na alle proeven gezien te hebben, denk ik dat ze hun ritme nog erg moeten vinden voor het OL. We zullen zien.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:34

Heerlijk weer een nieuwe Totilas soap :+ ... gaat in een makkelijk stoel zitten met een lekkere kop koffie ...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:36

Vudress schreef:
:D Redenen die wel geloofwaardig zijn:

1. Rath heeft een serieus motivatieprobleem en wil er niet meer op.

2. Rath heeft na de misère van afgelopen zomer faalangst.

3. Totilas doet het niet meer.

4. Totilas is kapot van het vele trainen.

5. Paul Schockemöhle is op zoek naar een nieuwe ruiter.

;)

dat laatste lijkt me juist niet.

want hij heeft de sportrechten van totilas immers verkocht aan de stiefmoeder van rath

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:38

Ik heb geen idee, maar hoe dit het met selecteren voor de OS?
Gaat dat niet mede door de WB wedstrijden?

Of puur en alleen op selectie bondscoach?

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:39

Dus Totilas is niet helemaal rath :+ , sorry kon het even niet laten.

Ik hoop toch ooit nog van dat geweldige dier te kunnen genieten!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:42

elllis schreef:
Heerlijk weer een nieuwe Totilas soap :+ ... gaat in een makkelijk stoel zitten met een lekkere kop koffie ...

misschien komt er wel een totilas-film uit op deze manier *\o/* *\o/* :Y) :')

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:42

Scum schreef:
Het ging de laatste paar keren niet helemaal geweldig en hij kan beter tijd besteden aan het trainen en samen een combinatie worden.

En als hij thuisgehouden wordt voor dekdiensten dan snap ik dat ook. Er is veel geld voor dat paard betaald en met dekkingen kunnen ze daar iets van terugverdienen.

Ik hoop in ieder geval als ze terug in de wedstrijdring komen dat ze dan een fijne proef neerzetten.

Helemaal mee eens. :)

Grapje schreef:

Dat zat ik mij ook af te vragen..

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:44

Donkerblauw schreef:
Grapje schreef:

Dat zat ik mij ook af te vragen..

De bondscoach zal het vast niet laten aankomen op alleen de WB.
Die is klaar in maart (oid). De OS zijn maanden later. Zit vast nog ergens een, achteraf? :D, concoursje tussen :D

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:46

Ik had het idee dat Rath moeite had met de druk om te moeten presteren in Rotterdam, op het EK. waarom nu al beginnen te praten over de OS, en zo voor jezelf weer een grote last op je schouders halen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:46

Ik snap het niet meer....Ik zie hier een aantal mensen reageren voor wie het nooit goed is. Niet dat ik anders verwachtte van die personen maar hier is wel het bewijs. Gaat ie op wedstrijd als routine, is het niet goed, dan had ie em thuis moeten houden tot het goed ging.
Houdt ie em thuis om lekker te trainen, moetie dat maar op wedstrijd doen voor routine.
sjezus man...... Maar goed dat er ook nog mensen normaal reageren of ik zou ernstig mijn twijfels krijgen bij het nederlandse paardenvolk.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:49

Wat krijgen we nou? :+
Ik snap de keuze niet helemaal, mais bon..

Zal natuurlijk aan de communicatiestoringen van Rath en Toti liggen. Gal heeft altijd Nederlands tegen dat beest gesproken en nu wordt er Duits tegen hem gekletst.
Kan me goed voorstellen dat ie het nu ff niet meer snapt. :+

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:50

Kwalificatie voor OS is allang behaald.

Volgens mij moet een ruiter 2 keer 64% rijden bij een O-jurylid.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:50

Wees blij dat hij niet en deze winter in de wb mee moet lopen en os. Denk dat rust echt geen kwaad kan.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:52

Wie zegt dat Totilas rust krijgt?

MissMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:53

Misschien moeten we maar een 24-uurs camera bij Totilas ophangen zodat we weten wat hij doet en nu weer mankeert.. 8)7

Nee maar even serieus mensen, bij de ene ruiter duurt het gewoon langer voordat hij aan een paard gewend is dan de ander.. Bij iedereen is dat weer verschillend, bij de een is het binnen een week en bij de ander binnen een maand en weer bij de ander in twee jaar.. Sommige dingen hebben gewoon tijd nodig. :j

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:02

Ketaki schreef:
JPitty schreef:
Op Telegraaf.nl stond er ook iets over:

HANNOVER - Dressuurruiter Matthias Rath start de beroemde hengst Totilas de komende maanden niet in de wedstrijden van de wereldbeker. De Duitser heeft gezegd het paard in de winter vrijwel niet bij indoorwedstrijden in te zetten. Het vizier is volledig gericht op de voorbereiding op de Olympische Spelen van 2012 in Londen.

Rath bracht Totilas het afgelopen buitenseizoen wel in grote wedstrijden uit, maar de resultaten vielen wat tegen. Eerder behaalde het dier met de Nederlander Edward Gal in het zadel wel grote successen.

Vooral die laatste alinea zet mij toch we een beetje aan het denken...

http://www.telegraaf.nl/telesport/10741 ... =telesport

dit bedoel je?? :)

IDD, die bedoelde ik...

Hopelijk zien we Toot snel weer in de ring. Ga er wel van uit dat ze doen wat het beste voor hem is.

breggel1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:29

moeten we rath niet gewoon ff de kans geven ? volgens mij is iedereen gewoon jaloers dat hij dit geweldige paard
mag rijden . er staat natuurlijk al vanaf het begin een enorme druk op deze combi .
dit paard onbreekt het daar aan niets en zal ook niet stuk getraind worden , maar een goede combi worden doe je
niet in een paar maanden , wat edward met het kon is moeilijk t evenaren, maar geef ze even de tijd .
anky heeft ook een nieuw paard in training die zie je ook niet op wedstrijden , daar hoor ik niemand over ?!
omdat die ook eerst een combi moeten vormen probeer iets minder negatief te zijn .
het is jammer dat dit paard niet meer voor nederland klaar staat, maar zo gaat dat nu eenmaal
er worden zoveel goede paarden naar het buitenland verkocht . ennogmaals dit paard heeft een paar miljoen
gekost ze zullen er heus zuinig op zijn