Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
freeride schreef:@ in black: als de zweepjes dan toch zo zacht zijn, waarom denken jockeys dan dat het helpt, er is inmiddels al genoeg bewezen dat die zweepjes eerder het omgekeerde effect hebben, paard is hard aan het rennen, zo hard ie kan, als ie dan ineens zweep-aaitjes(zoals jij het doet overkomen) krijgt, is dat toch enkel afleiding, omdat ie denkt dat iets ineens op zijn rug of achterhand of schouder zit....
en de zweep verbieden lost alles op, als niemand hem mag hanteren, is iedereen toch ook nog altijd gelijk in de kansen( en ja, verbieden all-over, niet alleen op wedstrijden, maar gewoon altijd, tezij het een aanwijsstok is, maar die controle wordt te moeilijk vrees ik).
piepenfiets schreef:Bewezen is inmiddels dat de zweepslagen geen effect hebben en dus geen rol spelen bij de uitkomst van de wedstrijd.Schaf ze dan af zou ik zeggen, 5 is toegestaan 6 kost je je prijs is belachelijk en ik kan me voorstellen dat mensen daar gefrustreerd van raken. het zal wel heel wat tijd kosten voor dit eeuwenoude gebruik verdwijnt