.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 08:30

ThisIsMe schreef:
[...... GreaseMonkey heeft gewoon gelijk.
http://www.pve.nl/

Niet dus. ;)

Citaat:
PPE- en PVV-sites
Hieronder staan de andere websites waarbij PVV en/of PPE betrokken zijn. Van elke website vermelden we:

http://www.pve.nl/pve?waxtrapp=bvMsHsuOpbPREcBEX

Fokkerijorganisatie
Sinds 8 mei 2011 gelden er aangepaste regels voor de erkenning van fokkerijorganisaties. Deze regels zijn zowel van toepassing op de huidige erkende fokkerijorganisaties (die ook na 1 januari 2012 erkend willen blijven), als organisaties die niet erkend zijn, maar wel erkend willen worden.

De fokkerijregelgeving is in 2010 door het Productschap Vee en Vlees (PVV) aangepast om de erkende fokkerijorganisaties meer duidelijkheid te geven over hun rechten, plichten en verantwoordelijkheden. Ook zijn de onnodige verschillen in de regels tussen de diersectoren opgeheven en is de regelgeving aangepast aan de huidige tijd. Door de goedkeuring van het Ministerie van EL&I zijn de nieuwe regels per 8 mei 2011 van kracht.

Wat betekent dit in de praktijk?
Op 1 januari 2012 vervalt de huidige erkenning van de erkende fokkerijorganisaties. Als de nu erkende organisaties erkend willen blijven, moeten zij vóór 1 oktober een nieuwe erkenning op basis van de nieuwe regelgeving hebben gekregen van het PVV. Deze nieuwe erkenning moet zo spoedig mogelijk worden aangevraagd. De betrokken organisaties zijn hierover inmiddels geïnformeerd. Voor organisaties die in het verleden nog niet eerder erkend zijn, is het in ieder geval verstandig om vóór het invullen en indienen van de erkenningsaanvraag contact op te nemen met het PVV.

Om het aanvragen van een erkenning zo eenvoudig mogelijk te maken, heeft het PVV een handboek opgesteld dat dient als hulpmiddel bij het invullen van het aanvraagformulier en het indienen van een erkenningsaanvraag. Hier staan ook de Meest gestelde vragen met bijbehorende antwoorden bij het invullen van de aanvraag.

Het PVV heeft begin juni 2011 een informatieavond gehouden voor de betrokken organisaties.

http://www.pve.nl/pve?waxtrapp=wjbFsHsu ... HsuOpbPREY

http://www.pve.nl/pve?waxtrapp=oiukIsHsuOpbPREcBJPJ

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:46

vind t heel mooi voor easp..

tis jammer dat karel de lange er zon grote vinger in de pap heeft....

veel geblaat maar weinig wol...

hoeveel jaren fokt KdL al , en wat heeft zijn fokkerij nou gebracht,....

weinig....een ander afzeiken blijtk nog altijd gemakkelijker dan zelf een knap sportpaard fokken....

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:02

Dees schreef:
EASP heeft de afgelopen 6-8 jaar al bewezen continue te schipperen in visie.
Reken er maar op dat 6-8 jaar geleden er geen Frederiksborger in beeld was. Niet eens een Engels Volbloed.
Arabisch moest het worden.

Anno 2011 staan er Engels Volbloeden op de fokkerijlijst en wat zeer zware types die eerder in een Groninger stamboek thuishoren dan in een stamboek gebaseerd op Arabisch bloed.

?

sigrid1182 schreef:
vind t heel mooi voor easp..
tis jammer dat karel de lange er zon grote vinger in de pap heeft....
hoeveel jaren fokt KdL al , en wat heeft zijn fokkerij nou gebracht,....
weinig....een ander afzeiken blijtk nog altijd gemakkelijker dan zelf een knap sportpaard fokken....

Hij heeft het merendeel verkocht...( veranderde inzichten ?)
http://www.youtube.com/watch?v=Eu6YiZ6r-lQ

[VN] EASP voorzitter Karel de Lange met de PVE om tafel

[VN] Stamboekvoorzitter EASP chanteert PVE met executie paarden
[VN] PvdD vraagt minister om executie halt toe te roepen

Phileine83

Re: Het EASP stamboek krijgt toch nog erkenning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 11:01

Het zit je wel hoog zeker?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:14

MLoeser schreef:
De Frederiksborger is een tuiger, vergelijkbaar met onze Gelderlanders. Ze zijn minder barok dan vroeger, maar het barokke is nog steeds goed terug te zien in het exterieur.

Een Tuiger :=

De Fredriksborger is wel vergelijkbaar met het Gelderse Type(Gelderlander bestaat niet) maar het zijn geen Tuigers. Het zijn luxe middelzware veelzijdige rij- en menpaarden.
Tuigpaarden staan voor de show-wagen. Das een ander type.

Felicitaties aan het easp stamboek.

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 11:18

ceasario schreef:
Wat betekent dit in de praktijk?
Op 1 januari 2012 vervalt de huidige erkenning van de erkende fokkerijorganisaties. Als de nu erkende organisaties erkend willen blijven, moeten zij vóór 1 oktober een nieuwe erkenning op basis van de nieuwe regelgeving hebben gekregen van het PVV. Deze nieuwe erkenning moet zo spoedig mogelijk worden aangevraagd. De betrokken organisaties zijn hierover inmiddels geïnformeerd. Voor organisaties die in het verleden nog niet eerder erkend zijn, is het in ieder geval verstandig om vóór het invullen en indienen van de erkenningsaanvraag contact op te nemen met het PVV.

Om discussies te voorkomen:
Het EASP is (als 1 van de eerste stamboeken) erkend volgens de nieuwe regelgeving.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:34

Winette schreef:

Nee hoor...Maar een samenvatting van het gehele verhaal , zonder knippen en veranderingen van een webmaster, doet een waarheid nooit geweld.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:43

slimmerik schreef:
Het gaat er in weze niet om of dit stamboek wat toevoegt, het stamboek lelijke paarden opneemt etc. Het gaat erom dat hier een adviescommissie aan het schutteren is geweest en oneigenlijk gebruik heeft gemaakt van hun status en macht. Menig mens had het opgegeven. Het EASP heeft doorgevochten en met goed resultaat. Dat is een dikke felicitatie waard.

Alleen al door de chantage poging van de easp had de erkening in mijn ogen nooit mogen worden verleend, dit zegt mij genoeg over de mensen achter dit stamboek.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:10

Het blijkt toch wel heel handig om vrienden te worden met Mariko Peters. :D

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:06

ceasario schreef:
Winette schreef:

Nee hoor...Maar een samenvatting van het gehele verhaal , zonder knippen en veranderingen van een webmaster, doet een waarheid nooit geweld.

En van wie heb je het gehele verhaal dan wel niet?. De enige die hier wat veranderen zijn de moderators en al zeg ik het zelf daar zit er ook één tussen die zichzelf graag tegen spreekt en als de waarhied geschreven wordt deze zo snel als mogelijk wil verwijderen :D

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:07

stoffel schreef:
slimmerik schreef:
Het gaat er in weze niet om of dit stamboek wat toevoegt, het stamboek lelijke paarden opneemt etc. Het gaat erom dat hier een adviescommissie aan het schutteren is geweest en oneigenlijk gebruik heeft gemaakt van hun status en macht. Menig mens had het opgegeven. Het EASP heeft doorgevochten en met goed resultaat. Dat is een dikke felicitatie waard.

Alleen al door de chantage poging van de easp had de erkening in mijn ogen nooit mogen worden verleend, dit zegt mij genoeg over de mensen achter dit stamboek.

Zoiets is geen chantage maar een wanhoops uiting omdat iedereen ziet dat je willens en wetens belazerd wordt en ze zelfs gerechtelijke uitspraken naast zich neerleggen. Ik zeg niet dat ik het zo gedaan had, maar geeft wel te kennen hoe verrot die paardenwereld is.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:11

En wat zullen ze pissig zijn bij het KWPN, als er nu wel een guldenberg met een erkend papier rond loopt.
Dus op deze manier kan ook iemand anders zijn gram halen bij het KWPN> _/-\o_ Gewoonweg geweldig.
Ik mag zo hopen dat er één internationaal zal doorbreken, ik vreet dan van genot mijn sok op. :9

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:13

Gefeliciteerd.

Ik ben benieuwd of ze nu ook al die hengsten die niet beschikbaar zijn eindelijk eens van de EASP website halen nu ze de erkenning hebben. Groter voordoen dan je bent is dan wellicht niet meer nodig.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:20

Hidden1971 heeft vast nog nooit op EASP-propaganda site Fokt.nl ingelogd ;)

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:42

hilden1971 schreef:
En wat zullen ze pissig zijn bij het KWPN, als er nu wel een guldenberg met een erkend papier rond loopt.
Dus op deze manier kan ook iemand anders zijn gram halen bij het KWPN> _/-\o_ Gewoonweg geweldig.
Ik mag zo hopen dat er één internationaal zal doorbreken, ik vreet dan van genot mijn sok op. :9

denk je echt dat t kwpn zich daar druk om maakt......

en je eet je sok op als er een easp-er internationaal loopt...

maar wat is nou een easp-er...

een paard weg getrokken, bij ander stamboek wat aan evenwichtsmodel voldoet...en ook nog eaps is ggk....

of een paard wat vanaf geboorte bij easp is geregisteerd??

want pronken met andermans veren doet alleen t kwpn maar, toch??

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:52

Dees schreef:
EASP heeft de afgelopen 6-8 jaar al bewezen continue te schipperen in visie.
Reken er maar op dat 6-8 jaar geleden er geen Frederiksborger in beeld was. Niet eens een Engels Volbloed.
Arabisch moest het worden.

Anno 2011 staan er Engels Volbloeden op de fokkerijlijst en wat zeer zware types die eerder in een Groninger stamboek thuishoren dan in een stamboek gebaseerd op Arabisch bloed.

Maar goed, de 'voorzitter' mag weer een nieuwe windmolen gaan zoeken om te bestrijden. PVV heeft ook ingezien dat als je die club hun gang laat gaan, het vanzelf wel doodbloedt.
Want zeg nou zelf, serieus fokken binnen het EASP?
Als de KWPN veulentjes dd 15-10-2011 nog maar gemiddeld 1.200 euro opbrengen... wie zit er dan op zo'n schijnpapier te wachten, ook al is het nu dan 'echt'?

Dan verkoop je je veulens bar slecht ;(

Gelukkig heb ik daar geen last van.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:57

@alike....ik lees niet dat dees ze zelf slecht verkoopt.

maar dat ze voor die prijs verkocht worden kijk ik niet van op...

dat jij ze wel goed kan verkopen is mooi voor jou....

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:02

Dees schreef:
Hidden1971 heeft vast nog nooit op EASP-propaganda site Fokt.nl ingelogd ;)

Hoeft niet, ik ken ze persoonlijk en heb ook fokproducten met easp papier staan.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:05

sigrid1182 schreef:
hilden1971 schreef:

denk je echt dat t kwpn zich daar druk om maakt......

en je eet je sok op als er een easp-er internationaal loopt...

maar wat is nou een easp-er...

een paard weg getrokken, bij ander stamboek wat aan evenwichtsmodel voldoet...en ook nog eaps is ggk....

of een paard wat vanaf geboorte bij easp is geregisteerd??

want pronken met andermans veren doet alleen t kwpn maar, toch??

Mag wel zeggen dat het KWPN de laatste tijd elk paard wat internationaal presteerd maar meteen erkend, moeten ze zelf weten maar wat mij hier opvalt is het commentaar uit de friese hoek, familie van Wiepke, of gewoon goede fokkers die bang zijn niet meer te kunnen verkopen door concurrentie.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 14:10

sigrid1182 schreef:
@alike....ik lees niet dat dees ze zelf slecht verkoopt.

maar dat ze voor die prijs verkocht worden kijk ik niet van op...

dat jij ze wel goed kan verkopen is mooi voor jou....

Ik bedoel het ook in algemene zin.

Dan heb je mijns inziens toch geen best veulen gefokt als je ze voor zo weinig moet verkopen. De goede worden nog gewoon goed betaald, je moet ze alleen niet percé aan de eerste de beste willen verkopen.

Dus of je hebt iets wat niet goed is of je wil te snel. Of je brengt ze verkeerd onder de aandacht.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 15:01

ik verkoop ze ook niet voor die prijs...

maar er zijn nog steeds fokkers, die fokken en aan t eind vd zomer moeten verkopen...
en daar zitten best leuke paarden tussen...

zal mij benieuwen wat er in zuidlaren as dinsdag staat....

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 15:05

[quote="hilden1971"Mag wel zeggen dat het KWPN de laatste tijd elk paard wat internationaal presteerd maar meteen erkend, moeten ze zelf weten maar wat mij hier opvalt is het commentaar uit de friese hoek, familie van Wiepke, of gewoon goede fokkers die bang zijn niet meer te kunnen verkopen door concurrentie.[/quote]

nou dat zijn toch wel de mensen die t minst bang moeten zijn dat ze niet meer kunnen verkopen...

als vdlstud geen veulens/sportpaarden meer kan verkopen....

dan kunnen we met zn allen ook wel ophouden....lijkt mij....

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 16:09

MLoeser schreef:
Maar het is wel goed nieuws voor de shagya liefhebber, aangezien die niet bij een ander stamboek echt hun ei kwijt kunnen :)

Daarom is het immers een stamboek voor allochtone Arabieren.
http://www.shagya.net/shagyaarabianbreed.htm

en:
http://www.zsaa.nl/

- staatlich anerkannter Zuchtverband - Mitglied der deutschen Reiterlichen Vereinigung (FN):
Wir betreuen folgende Rassen:

Shagya-Araber
Vollblutaraber
Araber
Anglo-Araber
Arabisches Partbred
Pintabians

http://www.zsaa.org/zsaa/text/paarungsplanung.html

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:25

hilden1971 schreef:

Alleen erkend het KWPN het EASP niet:-)

Het is nu wachten op de eerste vechtvergadering van het EASP hetzij om de voorzitter eruit te gooien of de voorzitter die het bestuur eruit wil gooien.

Ben benieuwd of de voorzitter net als tijdens zijn IHW periode achter de jury gaat staan tijdens het keuren om ze te souffleren.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:28

hilden1971 schreef:

Guldenberg een oude niks presterende hengst, kun je nagaan wat voor een stamboek het is.
wat betreft je sokken daar hoef je niet bang voor te zijn