Eric van der Vleuten:"Erg zielig en van een laag niveau"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:21

UMayDream schreef:
Femke schreef:
Zo, dat is echt balen voor Eric zeg...
Ik zou me in zo'n situatie ook nogal "gebruikt' voelen...

Dat waren de woorden die ik zocht..

Hij zal het niet voor niets hebben gedaan en het SFN is geen clubje filantropen maar gewoon op rendement beluste investeerders. Als ze denken dat hun investering 10% meer rendement onder andere condities kan bereiken, dan gaan ze die weg op.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:22

randie schreef:
Hij wilde het dier toch ook niet meer rijden werd er gemeld na die val>?

Daar was even sprake van ja, maar daar is hij op teruggekomen

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:24

MLoeser schreef:
Ik heb in het andere topic ook gereageerd, en zat eigenlijk ook op zijn reactie te wachten. ik ben het helemaal met hem eens, het is een verschrikkelijke naaistreek, en ik vind het persoonlijk ook simpelweg onterecht dat de SFN dit zo heeft aangepakt. Ik vind het knap van hem dat hij, ondanks de twijfels, een doorstart maakt mijn zijn carrière, maar ik zou als ik in zijn schoenen zou staan ook verschrikkelijk balen!

Kon het zelf niet beter verwoorden.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:25

Pion schreef:
En dan zeggen dat het niets met de val te maken heeft, gaat er bij mij niet helemaal in...

Hoezo niet? Iedereen kon toch zien dat dat Eric's fout niet was? ;) (Hij ging toch eerder af door hindernisschaduw?) Dat kon ook met bijv Dubbeldam gebeuren.

En idd MLoeser, goed verwoord +:)+

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:27

ladydarkness schreef:
Die merrie mist gewoon het laatste aan vermogen. Die moet je helemaal niet op een Olympische Spelen starten.

Hoe kom je daar nou bij? ze heeft al bewezen dat ze het vermogen heeft.
het probleem van Utascha, is dat ze TE voorzichtig is.
Als ze een klein foutje maakt, gaat ze zichzelf overspringen en raakt de weg kwijt.
Op het EK zag ze dat ze niet lekker bij de hindernis kwam. En een heel voorzichtig paard zorgt ervoor dat hij niet dicht bij de sprong komt en zo kans heeft om de paal te raken. Dus ging ze maar 3 meter te vroeg af.....
Ik ben het ermee eens dat het misschien geen paard is voor de Olympische spelen, maar dat ligt zeker niet aan het vermogen.

Olga7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:27

Ahneee! :(
De kwart-eigenaar van Utascha ken ik goed.. Wat zal hij hiervan balen!
Dit vindt ik echt niet kunnen voor Eric! Hij bedoeld alles zo goed..
En dan ineens wordt je paard afgenomen! :(

Yinka

Re: Eric van der Vleuten: "erg zielig en van een laag niveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:44

Wat sneu zeg, nu kan zowel de ruiter als paard niet naar de olympisch spelen. Want de nieuwe ruiter kan niet zo snel een combinatie vormen en zich kwalificeren voor de olympisch spelen toch?

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:47

Hij heeft echt gelijk, dit is niet verdienstelijk! Ik vind het echt zo sneu voor hem! :(:)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:55

Yinka schreef:
Wat sneu zeg, nu kan zowel de ruiter als paard niet naar de olympisch spelen. Want de nieuwe ruiter kan niet zo snel een combinatie vormen en zich kwalificeren voor de olympisch spelen toch?

dat kan wel. Er moet voor 1 januari een nieuwe ruiter op Utascha om zich nog te kunnen kwalificeren voor de OS. Het is eerder gebeurd op zo'n korte termijn, maar het moet idd nog wel even klikken. Garantie is er niet.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:26

That's live als ruiter die voor eigenaren rijdt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:31

Zo, dat is een zure appel..! Maar je weet dat het kan gebeuren als het je eigen niet is. Ik vind het heel sneu voor hem en kan me voorstellen dat hij zo teleurgesteld reageert.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:46

Jeetje, dat is balen. Net voor de OS je paard kwijtraken, pfff. Krijg er wel een beetje een natrap gevoel van :o . Geen OS voor Eric dan, en het is natuurlijk maar de vraag of er nu een OS komt voor Utasha...

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:52

Nou ik moet zeggen dat ik het juist erg laag vond van hemzélf dat hij wilde stoppen met rijden op Utasha. Vooral dat je dat dan direct naar buiten brengt, als je al twijfelt, bespreek dat dan met de eigenaren. Pas als je het zeker weet breng het dan naar buiten. Dát is pas netjes.

Beetje pot verwijt de ketel gedrag hier.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:55

Jammer dat we deze combinatie niet meer zien.

Voor de rest denk ik dat ruiter en stichting dat beter onderling kunnen oplossen ipv via de media.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:02

dit zijn ze /we blijkbaar allemaal al vergeten

"Looking at the 2011 season, the rider on the biggest number of winning teams was the Netherlands' Eric Van der Vleuten. The Dutch had a strong run with three victories over the summer months and looked set to take the series title until overtaken in the closing stages by Germany. Van der Vleuten started at five events, and three of these were winning ones during which he contributed two single clear rounds along with one double-clear. Germany's Ludger Beerbaum, Carsten-Otto Nagel, Marco Kutscher and Thomas Voss, and Dutch riders Jur Vrieling, Jeroen Dubbeldam and Gerco Schroder all enjoyed double-victories."

"Eric and Utascha have been key players on the Dutch team in 2011: 5 starts and 3 wins after several clear rounds from this pair!"
source FEI.org

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:06

Achja ons paardenwereldje,wat zal ik er van zeggen.
Heeft weinig meer met sport,sportiviteit en paarden te maken,gewoon lekker amateur blijven/worden en je geld met een simpel kantoorbaantje verdienen is minder stressvol en kun je meer genieten van je eigen sport en eigen paard!

Ik heb het van dichtbij meegemaakt,zowel als groom van een prof als zelf semi-pro en ze verkopen het zo onder je reet uit wanneer je een band hebt en prestatie's neerzet,winstbejag!

Als ruiter schiet je er allemaal niks mee op om paarden van een ander voor te brengen.
Die mannen met het grote geld erachter die lachen zich rot!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:18

tja Paddenpad, that's life. Wel een beetje kort door de bocht geantwoord. Ik ben prof en kan er verekkes van leven. Ik zal nooit olympiade rijden maar ambieer het niet. Dat betekend niet dat ik geen fantastische baan heb waar ik verschrikkelijk veel plezier aan beleef en bovendien goed van kan leven.

@Sjoert, buiten de media was idd beter, maar bijna niet mogelijk denk ik. Ze moeten toch een persbericht naar buiten brengen dat Utascha van stal veranders, want anders krijg je spannende verhalen. Logisch gevolg is dan dat de media de mening van Eric vraagt. Ik ben het wel met je eens dat het misschien iets minder emotioneel had gekunt, evenals zijn reactie direct na het EK.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:21

Leuk he??... Paard rijden van iemand anders!
Zo jammer weer dat een goede combinatie uit elkaar word getrokken.

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:27

Pff, wat ontzettend zuur voor Eric!
Werk je zo lang ergens naar toe met dit paard...

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:38

Tja schoentje het werken met de paarden is leuk,zeker wanneer je paarden hebt die je na een tijdje het gevoel geven voor je te gaan en er van genieten dat je met ze aan het werk gaat,de rest er omheen niet,tenminste is mijn mening.

Veel eigenaren zien jou en het paard als een investering en niet als hobby of sport,dus of het ze nu gaat om investeren in onroerendgoed of levende wezens met emotie en gevoel maakt voor die mannen niks uit qua zaken doen!
Persoonlijk heb ik niks met(meer) dat soort mensen en blijf daar het liefst zo ver mogelijk vandaan!

Heb nu een baan waarvan als ik de deur dichtgooi en naar huisga geen sores meer heb,weet hoelaat ik klaar ben met mijn werk vantevoren en tijd over heb voor mijn eigen paard tevens daarnaast andere mensen kan ondersteunen met hun amateursport,hier vind ik veel meer voldoening en waardering in.

Die VIP-tribune prietpraat hoeft voor mij niet meer!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:39

JessicaD88 schreef:
Nou ik moet zeggen dat ik het juist erg laag vond van hemzélf dat hij wilde stoppen met rijden op Utasha. Vooral dat je dat dan direct naar buiten brengt, als je al twijfelt, bespreek dat dan met de eigenaren. Pas als je het zeker weet breng het dan naar buiten. Dát is pas netjes.

Beetje pot verwijt de ketel gedrag hier.

Zeker nog nooit gehoord van Emotie, of emotie met frustratie gevoeld?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:43

clarence

Re: Eric van der Vleuten:"Erg zielig en van een laag niveau"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:58

Als dit al geen reden is om geen geld meer in dat fonds te steken, dan weet ik het ook niet meer.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:23

ik snap dat hij teleurgesteld is, maar ja, de eigenaar bepaalt er met het paard gebeurd.
Daar heb je je als ruiter bij neer te leggen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:31