Eric van der Vleuten is VDL Groep Utascha SFN kwijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:04

Suzanne F. schreef:
Ziolette schreef:
Lijkt me dus niet dat het een vrijwillige keuze was van Eric van der Vleuten. Ontzettend sneu na al het werk dat hij in dat paard gestoken heeft.

Ja dat is altijd zo als je paarden van anderen rijdt. Is vaak heel ondankbaar werk. :)

ja maar in dit geval was er geen keuze , het SFN koopt het paard en brengt het onder ..dus een stuk inkopen is niet mogelijk
Want als er één stal/ ruiter in NL durft te investeren in de paarden die ze rijden dan is het wel stal VdV :j
kijk maar naar Verdi , Parmela, Tomboy etc die zijn allemaal voor een stuk in eigendom

Thomas

Re: Eric van der Vleuten is VDL Groep Utascha SFN kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:08

Zag het al wel een beetje aankomen, in het vorige topic hadden ze het er toen over dat het ook geen combinatie was die helemaal 1 was zeg maar, en dan met die val.. dat zal zeker wel mee tellen, maak dat de kat wijs dat dat niet zo is.

Hopelijk blijft ie niet bij Dubbeldam staan... want dan missen we weer een combi in ons NL team :+.
Ik vind het echt een nathalie van der mei paard, weet niet hoe ik daarbij kom, maar sinds ik m zag.. ja. nathalie van der mei ;p haha of Angelique Hoorn kan er ook nog op.. vind het meer een vrouwen paard op een of andere manier.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:13

besita schreef:
ja maar in dit geval was er geen keuze , het SFN koopt het paard en brengt het onder ..dus een stuk inkopen is niet mogelijk
Want als er één stal/ ruiter in NL durft te investeren in de paarden die ze rijden dan is het wel stal VdV :j
kijk maar naar Verdi , Parmela, Tomboy etc die zijn allemaal voor een stuk in eigendom

En natuurlijk VDL (Duyselshof) want die hadden Tomboy en Verdi ook deels in eigendom. En aangezien Eric (en Maikel) als ruiters daar ook op de loonlijst staan zal hij niet lang zonder paard zitten; er staat genoeg om te rijden .. (bij stal Van Vleuten ook neem ik aan)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:21

erg zonde hoor.

steek je een hoop energie in een paard naar topniveau.

word je ineens uit elkaar gehaald. -O- -O-

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:27

Tafje schreef:
besita schreef:

En natuurlijk VDL (Duyselshof) want die hadden Tomboy en Verdi ook deels in eigendom. En aangezien Eric (en Maikel) als ruiters daar ook op de loonlijst staan zal hij niet lang zonder paard zitten; er staat genoeg om te rijden .. (bij stal Van Vleuten ook neem ik aan)[/quote]

Daar gaat het niet om, -afgezien waarop de manier waarop dingen lijkten te zijn gegaan- het was een combinatie waar het zeer waarschijnlijk van was dat ze op de shortlist voor Londen zouden komen en uiteindelijk waarschijnlijk ook mee zouden doen. Hij heeft nu nog een maand of 8 om een vervanger te vinden, een combinatie mee te worden, aan de selectieeisen te gaan voldoen en dan uiteindelijk op de shortlist te komen en in het vliegtuig te stappen. Dat wordt wel heel kort dag en ik vraag mij af wat de echte reden is want het komt op mij over dat er gewoon iemand perse naar de OS wil/ moet.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:28

Tafje schreef:
besita schreef:

En natuurlijk VDL (Duyselshof) want die hadden Tomboy en Verdi ook deels in eigendom. En aangezien Eric (en Maikel) als ruiters daar ook op de loonlijst staan zal hij niet lang zonder paard zitten; er staat genoeg om te rijden .. (bij stal Van Vleuten ook neem ik aan)

ik zeg toch duidelijk EEN STUK !!
zonder paard zeker niet ..maar je komt niet elke dag zomaar een nieuwe topper tegen waar je gelijk de grote prijzen van een 4 of 5 sterrenconcours mee binnenrijd ; er gaat telkens een jaar of 2 opleiding inzitten en als je dan op het punt komt om vruchten te plukken is het extra zuur... dus er zal helaas weinig kans inzitten naar London toe

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:31

daniella74 schreef:
Daar gaat het niet om, -afgezien waarop de manier waarop dingen lijkten te zijn gegaan- het was een combinatie waar het zeer waarschijnlijk van was dat ze op de shortlist voor Londen zouden komen en uiteindelijk waarschijnlijk ook mee zouden doen. Hij heeft nu nog een maand of 8 om een vervanger te vinden, een combinatie mee te worden, aan de selectieeisen te gaan voldoen en dan uiteindelijk op de shortlist te komen en in het vliegtuig te stappen. Dat wordt wel heel kort dag en ik vraag mij af wat de echte reden is want het komt op mij over dat er gewoon iemand perse naar de OS wil/ moet.

inderdaad zo zie ik het ook ..
de datum is inderdaad 1 januari 2012 :j

en ja de geruchten van Simon zijn niet uit de lucht gegrepen ..dus het komt mooi uit

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:31

besita schreef:
ik zeg toch duidelijk EEN STUK !!
zonder paard zeker niet ..maar je komt niet elke dag zomaar een nieuwe topper tegen waar je gelijk de grote prijzen van een 4 of 5 sterrenconcours mee binnenrijd ; er gaat telkens een jaar of 2 opleiding inzitten en als je dan op het punt komt om vruchten te plukken is het extra zuur... dus er zal helaas weinig kans inzitten naar London toe

Sorry hoor! Ik wilde je niet afkraken

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:40

Jeetje, wat sneu voor VdV...maar vanuit het oogpunt van SPF op zich wel begrijpelijk en eigenlijk vind ik het wel verfrissend: een organisatie die er echt voor gaat, take no prisoners, we willen het beste van het beste en we gaan ervoor. De concurrentie zit niet stil en gaat ook voor het beste, zeker op de OS. Als je dan als organisatie denkt een betere combinatie te kunnen maken met een andere ruiter, vind ik het wel ballen hebben om daar dan voor te gaan.

Of de combinatie tussen VdV en Utascha wel of niet de beste was/is, durf ik niet te zeggen. Daarvoor heb ik te weinig van de springsport meegekregen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:41

Op mij komt het over als natrappen naar de ruiter toe. Dat die val er niets mee te maken gelooft geen mens.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:42

petraaken schreef:
Op mij komt het over als natrappen naar de ruiter toe. Dat die val er niets mee te maken gelooft geen mens.

Lijkt me ook niet.. Kan iedereen over komen toch??

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:50

lijkt me niet dat de Vleutjes op de loonlijst staan bij VDL, ze zijn nl zelfstandig en hebben een sponsorcontract met VDL, dat ligt net anders.

Jammer dat ie Utasha kwijt is, maar zo werkt het spelletje helaas voor Eric. Er zal nu op korte termijn een beslissing genomen moeten worden door SFN, want Jeroen kan geen 2 paarden in London rijden. Al zijn de geruchten over de verkoop van Simon groot, hij is nog niet weg. En wat als er toch net geen klik is binnen 3 maanden met een nieuwe ruiter?

En dat Eric hem nu niet door wil rijden vind ik eigenlijk best begrijpelijk, het heeft toch weinig zin voor hem als ruiter en bedrijf en de motivatie om zo'n paard dan nog door te trainen verdwijnt dan een beetje.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:54

ik zeg Albert Voorn :))

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 11:56

Je kan zeggen wat je wilt, maar Albert doet het zo slecht nog niet :P
Heel zuur dit voor Eric. Hopelijk klopt het dat hij een paard klaar heeft voor Londen en gaan we nog veel van hem horen!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:02

Dit is flink balen, zeker omdat het voor de val (heb ze daarna niet meer in actie gezien) ook nog een kanshebber was voor de OS.
Als Jeroen haar uit gaat brengen, zal de kans voor de Olympische spelen voor Utascha ook een stuk minder zijn.
Pff, dit vind ik echt jammer, had zo gehoopt deze 2 op de OS te zien en dan wel samen....

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:17

besita schreef:
zal wel een mooi excuus zijn om het paard uit te testen en kijken of de klik er is

En blessure-vrij in ledematen en hoofd.??

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:23

dat gaan ze niet aan je neus hangen ..
feit blijft dat als Simon blijft Utasha alsnog zal verhuizen en zo hoeven ze de tussenstop niet nader toe te lichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:23

Oei, wat jammer om te horen.

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:24

besita schreef:
zo heeft Jeroen een opvolger als Simon verkocht is :)*
dat "voorlopig " zal wel een mooi excuus zijn om het paard uit te testen en kijken of de klik er is

ik vind het zoooooooooo ontzettend jammer voor Eric , heeft zoveel werk en vertrouwen in die merrie gestopt om haar tot dit topniveau te brengen en dan wordt je na een valpartij - die tenslotte aan iedereen kan overkomen - aan de kant geschoven , althans zo komt het over bij mij

Helemaal mee eens :j

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:39

Echt zuur! Ik hoop dat Eric wel blijft rijden. VDL Cannelina blijf ik toch ook een fijn paard vinden.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:48

besita schreef:
zo heeft Jeroen een opvolger als Simon verkocht is :)*
dat "voorlopig " zal wel een mooi excuus zijn om het paard uit te testen en kijken of de klik er is

ik vind het zoooooooooo ontzettend jammer voor Eric , heeft zoveel werk en vertrouwen in die merrie gestopt om haar tot dit topniveau te brengen en dan wordt je na een valpartij - die tenslotte aan iedereen kan overkomen - aan de kant geschoven , althans zo komt het over bij mij

Sluit mij hier helemaal bij aan.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:02

Amaryllis schreef:
En waarom gaat Utascha naar Jeroen Dubbeldam toe?? Lijkt me ook erg voor de hand liggend .. ^)

Hmm dát weet ik zo net nog niet....Jeroen is een beste ruiter voorde tragere paarden met vermogen Utascha daarin tegen is bloederig en dat is waar Eric vd Vleuten mee overweg kan......
Heb hem trouwens gister nog bij Heijligers gezien samen met zijn jongste zoon Eric jr.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:03

Adriana schreef:
Echt zuur! Ik hoop dat Eric wel blijft rijden. VDL Cannelina blijf ik toch ook een fijn paard vinden.

Als hij een gepast paard van de bond toegewezen krijgt........

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:04

Zo he dat had ik echt niet verwacht! :? Ik vind het maar een vreemd verhaal. Eric heeft aangegeven nog niet te willen stoppen, ook niet na de val op het EK. Ik denk die combinatie gaan weer vertrouwen in elkaar opbouwen, beslist het SFN ineens dit. Geloof niet dat het gebeuren op het EK er niks mee te maken heeft. Zoals eric zelf zei zette Utascha te vroeg af door schaduw, en het zag er ook niet uit als een ruiterfout. Heb het idee dat ze dit Eric toch aanrekenen, ook omdat hij paar maanden daarvoor ook een flinke val had met Utascha. Het is geen makkelijk paard om te rijden, maar hij deed het prima.

En dan staan ze verbaast dat Eric meteen afstand doet van haar, persoonlijk zou ik haar dan ook niet meer op stal willen hebben/zien staan. Ze gaat weg omdat ze geen combinatie meer zien in die 2, denken ze wel dat hij haar nog even wil blijven trainen tot er een nieuwe ruiter gevonden is, pfff.... :( Verder is het gissen wie haar nu gaat rijden, denk dat Jeroen haar gewoon op niveau moet houden en wie weet blijft ze dan wel of niet.

Het SFN is een goed initiatief, maar dit is wel een beetje een raar verhaal. Eric heeft vast nog wel een andere topper in de dop op stal staan, maar de OS in Londen zullen voor hem wel ver weg zijn. Nu hopen dat de andere Vleut zich daarvoor kan plaatsen.

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:16

Heel erg jammer.