Edward Gal stelt canvas beschikbaar voor bijzondere veiling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lisannevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:39

echt super gaaf! ook van edward maar ook voor Rachel Stock

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:39

Ik vind het absoluut geen mooi schilderij. Ik heb zeker wel mooiere foto's van Totilas gezien en daarnaast lijkt het alsof Totilas op de achtergrond 'geplakt' is, kijk bijvoorbeeld naar de staart en de achtergrond daar omheen.
Het gebaar is leuk, maar ik vind het meer iets wat je voor 75-100 euro bij een winkel koopt.

borrie01

Re: Edward Gal stelt canvas beschikbaar voor bijzondere veiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:47

overtrokken of niet. foto of schilderij. Wat maakt het uit dit gebaar is super. en ik hoop echt dat iemand het er voor geeft met in zijn/haar achterhoofd dat ze niet alleen een canvas van totilas hebben gekocht maar ook een amazone steunen die het verdiend en ik denk dat het belangrijkste is.

Missschien is een grote sponsor moeilijk te vinden en is dit de uitkomst zoals al werd gezegd mensen hebben vaak iets van hebben hebben hebben

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:21

Mooi schilderij, of foto?
Vind het persoonlijk wel een beetje duur, maar het is tenslotte wel van 'de' edward Gal geweest...

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:40

mooi en groot gebaar van Edward.
Wel een super mooie foto!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 07:01

_Ashii_ schreef:
mooi en groot gebaar van Edward.
Wel een super mooie foto!

Lichtelijk overdreven hoor dat '' mooi en groot'' gebaar. Bij zulke superlatieven denk ik eerder aan het beschikbaar stellen van een van zijn gouden medailles, dit is gewoon een aardige foto op canvas met zijn krabbel erop gezet. Eerlijk gezegd vind ik het van iemand van zijn sportieve niveau zelfs een beetje goedkoop om met zo'n foto aan te komen zetten. Was het een prachtig schilderij geweest dan had ik het begrepen, dat heeft emotionele en artistieke waarde. Deze canvas laat ie gewoon opnieuw printen en hangt 'm thuis weer op :).

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 13:02

Als kunstschilder kan ik met zekerheid zeggen: dit is een fotoprint op canvas, dus een op doek afgedrukte foto. Dat doek van kan goedkoop katoen of van duurder linnen zijn. Meestal wordt hiervoor katoen gebruikt, omdat dat een "gladdere" textuur heeft, wat voor een fotoafdruk handiger is.
Dus GEEN schilderij.

Er worden wel (en geregeld ook) dit soort fotoprints-op-doek verkocht als echte schilderijen, in die gevallen is er over de foto-print heen nog wat verf opgestreken hier en daar (lijkt me in dit geval overigens niet gedaan).

Er wordt gelukkig ook niet beweerd dat het een echt schilderij is, maar een "canvas" (=ander woord voor doek, al dan niet katoen of linnen).
Het echtheidscertificaat heeft inderdaad alleen te maken met de handtekening van Gal (er vanuit gaande dat die wel origineel en echt is).

Dit even technisch gesproken: de prijs hiervoor is natuurlijk idioot, maar aangezien het voor een zeer goed doel is, lijkt het mij dat er niets mis mee is als iemand dit er voor over heeft.
De werkelijke waarde zal de paar honderd euro niet te boven gaan.

horzelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:10

kunnen bokkers dan ook niet een kleine actie beginen bijv bij je rijvereniging...een donatie voor zo,n
goed doel...wie zou dat willen..?
als alle rijverenigingen nou eens doneren in nederland...kan ze trainen in duitsland voor de spelen

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:11

Heel gaaf gebaar!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:08

Wat ik me afvraag, is er in heel Australie/Nieuw Zeeland geen sponsor te vinden voor hun EIGEN amazone?
Het zijn toch geen achtergebleven ontwikkelingslanden daar.