Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
vur schreef:Ach, wat je ziet volgens mij is dat ie zijn rug vasthoudt. Hij is daardoor ook erg druk met zijn staart. Ze was toen net weer met hem begonnen, dus spanning is dan niet vreemd.
dat kan hij simpelweg niet (meer)
unamie schreef:vur schreef:Ach, wat je ziet volgens mij is dat ie zijn rug vasthoudt. Hij is daardoor ook erg druk met zijn staart. Ze was toen net weer met hem begonnen, dus spanning is dan niet vreemd.
Met spanning heeft dit niets te maken wel alles met spierproblemen
Een paard met spierproblemen herken je aan de (slechte/korte) stap
Dat kun je met rijden niet/nooit oplossen, wel met masseren (volgens de JM methode)
Heb je wel eens goed gekeken hoe hij stapt![]()
en hoe hij een apuyement naar links maaktdat kan hij simpelweg niet (meer)
Achterwaarts ook niet (zet zijn linkerbeen naast zijn andere ipv naar achteren)
Kan zijn beide voorknieen (vooral links) niet buigen en niet strekken
Kan de rug niet loslaten en niet meer bewegen vanuit de schouder
Rechtsachter ook problemen..
Zo zonde van dit ooit zo goede en vrij losse paard![]()
Ik ben ook benieuwd of Upido nog net zo slecht stapt als toen ik hem voor het eerst zag..
Heeft ook flink wat spierproblemen die overigens prima op te lossen zijn maar blijkbaar weten zij (nog) niet hoe simpel dit kan zijn..
Wel een heel gaaf paard trouwens!
edit:typefout + toevoeging
Maar ik denk niet dat ze Adelinde nog kan bijbenen met Salinero. Aan de andere kant is het wel een hele stabiele waarde in het team. Ik zie ze graag nog ene keer samen schitteren, en ik ben heel benieuwd wat Anky en Sjef gaan beslissen.
unamie schreef:Met spanning heeft dit niets te maken wel alles met spierproblemen
Een paard met spierproblemen herken je aan de (slechte/korte) stap
Dat kun je met rijden niet/nooit oplossen, wel met masseren (volgens de JM methode)
sarabande schreef:Jasmijn76 schreef:Upido komt vanzelf in de ring...!
Hoe weet je dat?????