KNHS gaat digitaal; startcoupons in 2012 voortaan overbodig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:10

Waarschijnlijk domme vraag of ik heb eroverheen gelezen of gewoon niet goed gelezen. Maar hoe werkt dat ding dan. Moet ik die bij de wedstrijden afgeven of wat is de bedoeling. Ik neem aan dat er toch hiermee ook gecontroleerd wordt of je een startkaart hebt. Tenminste bij ons moet je startkaart en paspoort ook vaker op de wedstrijden laten zien.

Tevens is die site voor mij dus niet te openen de ene na de andere foutmelding. :j

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:39

Ben alleen heel erg benieuwd hoe ze het gaan doen, als je je straks digitaal moet opgeven. Nu is het vaak nog zo als je je digitaal opgeeft via wedstrijdplatform.nl geen coupon = vaak niet kunnen starten. Maar als je straks iemand hebt, die zich opgeeft voor een wedstrijd en denkt een dag, 2 dagen van te voren ofzo ach heb ook niet zo'n zin of mijn paard is ook niet echt fit, meld me ook niet af, kom gewoon niet opdagen want jah hoefde toch geen coupon op te sturen en inschrijf geld ben ik toch al kwijt. Dan kom je naar mijn idee met veel meer lege start plekken te zitten dan dat nu het geval is, want iemand van de wachtlijst plaatsen gaat ook moeilijk als deelnemers zich straks zelf niet afmelden. Hoop dat jullie het snappen zo, want weet niet hoe ik het beter kan verwoorden :D

EllyC

Re: KNHS gaat digitaal; startcoupons in 2012 voortaan overbodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:45

Ik vind de site er wel netjes uitzien.
Fijn dat je ook gelijk kan zien wat het inschrijfgeld is.
Jammer dat je hier niet op kan selecteren. Er zouden nog wel wat meer selectiemogelijkheden mogen zijn zoals bv gras of zandbanen, indoor/outdoor etc.
Ook zou het fijn zijn als je bv op de hoogte wilt blijven van veranderen of toevoegingen (van bv startlijst) van een bepaalde wedstrijd, dan hoef je niet steeds de boel in de gaten te houden.
Wellicht iets voor de toekomst.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 19:55

Ik denk dat er nog wel meer info zal komen op de website, paard&sport, etc. Zoals ik het lees op de knhs site dien je de pas uit te printen en altijd bij je te hebben.

@Marjan; ik weet niet of ze wegblijven zonder afmelden wel zo vrijblijvend laten. Zeker nu je een centraal digitaal registratiesysteem hebt waar al je gegevens in staan. Met 1 druk op de knop kunnen ze dan de notoire wegblijven op hun scherm krijgen..

En ook ik gebruik altijd FireFox. De knhs verplicht je nu eigenlijk weer internetexplorer te gebruiken (terug naar de steentijd). Slechte zaak, slecht geregeld..

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:00

Leuk, Silverlight... Erg leuk met Linux, Moonlight werkt namelijk niet hierbij.

cindy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:59

Top dat het nu digitaal is, nu maar hopen dat de boel goed werkt!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:31

Pfff al mn oude coupons kan ik dus weggooien. Voor juli besteld en niet kunnen gebruiken ivm peesblessure. Geen geld terug. Denk dat hier nog wel een heel aantal klachten voor komen...

Op zich vind ik geen coupons meer top, alleen geef zoiets ruim vantevoren door... en niet zo last minute. En.. Neem alle coupons gewoon terug en geef anders op zn minst een gratis startpas oid voor het ongemak :-D.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:39

ben benieuwd hoe het gaat met de uitslag op de wedstrijd zelf

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 23:11

Ik ga ook eens navraag doen bij de KNHS. Ik heb momenteel een universele startkaart, die nogal wat kost per jaar. Allemaal niet erg, maar als de gewone startkaarten al omhoog gaan, hoe moet dat dan met de universele startkaarten. En dat ze nog niet kunnen vertellen wat de kosten zijn.... nog maar 2 maanden en we zitten weer in het nieuwe jaar!

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 00:23

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 02:12

Tafje schreef:
En ook ik gebruik altijd FireFox. De knhs verplicht je nu eigenlijk weer internetexplorer te gebruiken (terug naar de steentijd). Slechte zaak, slecht geregeld..

Er is een silverlight add-ons voor firefox beschikbaar. Werkt prima.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 06:48

askazita schreef:

Daar ben ik dus ook benieuwd naar, krijg je wel nog protocol mee naar huis met op en aanmerkingen?

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 08:37

Veulen84 schreef:
Er is een silverlight add-ons voor firefox beschikbaar. Werkt prima.

Bedankt voor de tip!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:05

Mooie vooruitgang, maar inderdaad jammer dat het op zo'n korte termijn wordt ingevoerd. Heb er nog wel een stuk of 30 liggen denk ik..die komen niet meer op, hooguit nog 4 die ik ga gebruiken.

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:30

Ben ook erg benieuwd hoe het gaat werken.
Hoop ook dat de knhs gauw met info e.d. komt want in januari hebben wij ook een wedstrijd.
Op de wedstrijd zelf heb ik niet de beschikking over internet e.d. misschien dat dat ook nog een probleem gaat opleveren?

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 10:47

Vippie schreef:
askazita schreef:

Daar ben ik dus ook benieuwd naar, krijg je wel nog protocol mee naar huis met op en aanmerkingen?

Zal op dezelfde manier gaan zoals ook nu gebeurt. Zoals ik het artikel lees dienen de schrijfsters/secretariaten nog steeds protocollen uit te printen waarop de schrijfsters de cijfers zetten. De secretariaten dienen ze dus nog steeds handmatig in het systeem te zetten. Vraag is of ze dit rechtstreeks in moeten brengen op de KNHS website of dat er nog steeds gewerkt kan worden met het concoursprogramma (met koppeling naar de KNHS-database).

Citaat:
Voor de organisaties brengt het afschaffen van de coupons wel wat meer printwerk met zich mee. Uit het Concours 3.5-programma kan men protocollen uitdraaien. Deze protocollen gaan mee met de schrijfster de juryauto in en vervullen de taak van een coupon.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:58

Tja, niet in ieder weiland is een stabiele een internet verbinding. :+ Dus rechtstreeks inbrengen op de KNHS site lijkt me niet altijd mogelijk.

Ik verwacht dat het als volgt gaat werken
- je schrijft jezelf in via de mail met het genoemde formulier (of zodra dat kan, via de site van de KNHS)
- de vereniging ontvangt je inschrijving
- de vereniging print protocollen uit en geeft die mee met jury/schrijfsters
- jury geeft de punten, schrijfsters zetten dat gewoon op het protocol
- de vereniging voert je punten in in het concours 3.5 programma (alleen eindtotaal + ex aquo punten, of alle punten is nog even de vraag)
- je krijgt zelf je protocol met commentaar, de uitslagen worden via het concours 3.5 programma naar de KNHS gestuurd

Dus eigenlijk net zo als nu, met het verschil dat de coupons niet meer nodig zijn.
Het enige wat ik me dan afvraag is dat de KNHS op deze manier geen "bewijs" meer heeft van de gegeven punten (tot nu toe was dat altijd wel zo dmv de coupon). Ik ga er vanuit dat dat geaccepteerd is, anders zou je als secretariaat nog allemaal kopieën van de ingevulde protocollen moeten maken. Dat is geen doen tijdens de wedstrijd.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:59

Ben ik blij dat ik nog maar 2 coupons heb liggen die ik heel misschien nog opmaak. Gooi ik ook niet teveel weg.

Ik ben er wel blij mee. :j Ben alleen wel benieuwd naar de kosten..

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 11:30

Kelan schreef:
Tja, niet in ieder weiland is een stabiele een internet verbinding. :+ Dus rechtstreeks inbrengen op de KNHS site lijkt me niet altijd mogelijk.

Laptop bij schrijfster op schoot (zonder internet maar met Concours 3.5), uitslag met USB-stick o.i.d. naar secretariaat, overzetten naar centraal Concours 3.5 en alles tegelijk digitaal naar de KNHS..
Zal wel toekomstmuziek zijn :D

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:37

Dan gaat het hier in de regio wel veel meer werk worden. Ik heb nog nooit een uitgeprinte coupon gehad, altijd worden gewoon de echte coupons ingevuld (En ik rijd toch al wel zo'n 10 jaar wedstrijden..)
Ben echt benieuwd hoe het allemaal in z'n werk gaat straks, vind het in ieder geval een hele verbetering dat de coupons afgeschaft worden! :)

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:46

Jespri schreef:
Denk dat het een hele vooruitgang is, jammer dat het inderdaad zo kort van te voren aangekondigd word.

Heb nog best veel liggen en die krijg ik wegens blessure niet meer op ben ik bang. :n

Je kan de onaangebroken terug sturen naar het KNHS en dan krijg je je geld terug.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:51

winia4ever schreef:
Jespri schreef:
Denk dat het een hele vooruitgang is, jammer dat het inderdaad zo kort van te voren aangekondigd word.

Heb nog best veel liggen en die krijg ik wegens blessure niet meer op ben ik bang. :n

Je kan de onaangebroken terug sturen naar het KNHS en dan krijg je je geld terug.

Maar dat is alleen als het na juni besteld is toch?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:15

Na 1 juli zelfs...

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:34

Hoop dat die inschrijfformulieren een beetje fijn gaan werken.
Zie al 60 emails in mijn box staan met aanmeldingen elke maand..
waar geef je aan dat de wedstrijd vol zit en dat je bijv op de reservelijst staat?
Moet je dat allemaal gaan terug beantwoorden per email? ipv bij wedstrijdplatform iets aanvinken..??

Ben benieuwd naar de vergadering voor de verenigingen en hoop dat ze het zelfde systeem gaan gebruiken als wedstrijdplatform of volldig met hun gaan samen werken..
Niet en en zeg maar..

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 12:38

Qizz schreef:
Na 1 juli zelfs...

Dan kan ik dus ook een flinke stapel weggooien #%&!*# -O-