Herman Blijker valt van paard in "Ushi & The Family"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:36

kobuss1 schreef:
ja ik vond dan de klap van Herman nog wel meevallen, als je ziet hoe Wendy er af mietert !! Maar in beide gevallen : t was geen goed idee !!
(en paardrijden is toch niet moeilijk zegt iedereen, je hoeft toch alleen maar te zitten en dat paard loopt vanzelf?!?)

't paard liep toch ook vanzelf :') , dat was juist het probleem :=
Laatst bijgewerkt door Traiectum op 12-10-11 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:36

Ja maar zo op tv komen, is toch iets van een voorbeeldfunctie, dus een cap was niet overbodig geweest, dat blijkt wel.

Verder vraag ik me af of de paarden voor de opnames al hebben kunnen wennen aan de cameramensen?
Ik zou het toch niet vertrouwen evt. met een touwtje erbij blijven hoor, jammer dan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Herman Blijker valt van paard in "Ushi & The Family"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:38

Wel drie verschillende namen voor een persoon :oo. Consistentie is ver te zoeken in dit bericht :D.

Ik vind 't wel grappig om te zien :'). Dat ze zonder cap rijden is gewoon dom.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:41

vond het zowiezo een domme actie, om als je niet kan rijden toch even stoer op een paard te gaan zitten en dan ook los voor de camera, dan kan je er haast op wachten dat er wat gebeurt, eigen schuld dikke bult dus }:0

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:42

Qimm schreef:
Guttegut, een volwassene stapt op een paard en flikkert eraf

eigen schuld dikke bult, je bent veranwoordelijk voor je eigen keuzes en de gevolgen

Klopt, maar wel als je weet wat je doet. Er zal van te voor niet tegen hem gezegd zijn dat het paard ervandoor zal schieten en hij eraf zou vallen.
Als iemand zegd dat ik veilig op een olifant kan zitten, en dat er niks zal gebeuren, zal ik er ook sneller op stappen dan dat ik de gevaren ken.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:43

kobuss1 schreef:
ja ik vond dan de klap van Herman nog wel meevallen, als je ziet hoe Wendy er af mietert !! Maar in beide gevallen : t was geen goed idee !!
(en paardrijden is toch niet moeilijk zegt iedereen, je hoeft toch alleen maar te zitten en dat paard loopt vanzelf?!?)

idd zeggen ze hier ook geregeld, je zit er toch alleen maar op, je hoeft toch niets te doen, tuurlijk :+

claudia1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:44

jaja jullie hebben helemaal gelijk want wie gaat er nou zo der cap rijden ja het zijn bnr"s haha maar dei hebben nog niet de recht zonder cap te rijden ze zij ook niet zo duur dus ja en anderrs kan je wel van iemand lenen ofz haha vind het verder wel een leuk verhaaltje:P:P:P:P:D:D:D:D:D:D:D:D:D /3 /3 :+ :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:46

Storm schreef:
Qimm schreef:
Guttegut, een volwassene stapt op een paard en flikkert eraf

eigen schuld dikke bult, je bent veranwoordelijk voor je eigen keuzes en de gevolgen

Klopt, maar wel als je weet wat je doet. Er zal van te voor niet tegen hem gezegd zijn dat het paard ervandoor zal schieten en hij eraf zou vallen.
Als iemand zegd dat ik veilig op een olifant kan zitten, en dat er niks zal gebeuren, zal ik er ook sneller op stappen dan dat ik de gevaren ken.

als iemand je een cap aanbiedt en aanbiedt op het dier vast te houden dan gaan er toch wel alarmbelletjes rinkelen dat er enig gevaar bestaat?
Maar nee, het is niet mooi op tv... eigen schuld dikke bult

vosroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:48

een kerel met zo'n postuur zou mijn inziens helemaal niet op een paard moeten gaan zitten. eiegen schuld

MirMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:49

Ja onverantwoord, maar ik heb wel moeten lachen :D
Ik zou ook moeilijk doen als ik dat paard was.

Worden ze meteen even op dr nummer gezet!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:49

manex schreef:
Meloen schreef:
Eigenaar van paard, ook een bokker, heeft het verhaal op bokt uitgelegd.
Zover ik begreep: Braaf paard, maar opgejaagd door camera/geluidsman. Wendy en Herman hebben zelf gekozen voor geen cap, want dat leek niet mooi. Dus tja.....

Heb je een linkje naar dat topic?

Uhm... ff zoeken of ik kan vinden...

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:50

En je bent als eigenaar/bedrijf altijd aansprakelijk.
Dus hebben ze geluk dt ze hier niks aan hebben overgehouden

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:53

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:05

Ik ben dus niet de enige die het onverantwoordelijk vind...
Elke keer als ik die reclame zie gaat het in me om....
Sorry maar die eigenaar van die paarden had ook beter moeten weten, opgejaagd door camera man ?
Dat hadden ze bij mijn paarden niet moeten flikken hoor

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 19:08

Ik mis:

2 caps
2 begeleiders van de paarden
3 x gezond verstand....

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:55

zo direct bij RTL boulevard

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:00

claudia1995 schreef:
jaja jullie hebben helemaal gelijk want wie gaat er nou zo der cap rijden ja het zijn bnr"s haha maar dei hebben nog niet de recht zonder cap te rijden ze zij ook niet zo duur dus ja en anderrs kan je wel van iemand lenen ofz haha vind het verder wel een leuk verhaaltje:P:P:P:P:D:D:D:D:D:D:D:D:D /3 /3 :+ :+

Filemon droeg een cap toen hij ging paardrijden

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:04

Ik moest er hartelijk om lachen. Zeker om het "kappuh, KAPPUH!!"

En ja, jammer dat ze er af gevallen zijn. Cap is eigen keuze. Beatrix zou ook een voorbeeld moeten zijn en die rijdt ook zonder cap. Ik denk ook dat er veel beginners zo of nog lomper op hun paard zitten dus waarom hij dat dan weer niet mag snap ik niet zo goed. Die paarden schrikken toevallig, kan de beste overkomen. Denk niet dat ze nog jaren in hun stalletje aan het huilen zullen zijn. Elk paard schrikt wel eens en toevallig blijft de ene er wel en de andere er niet op zitten.
Hoop in ieder geval dat ze er niets aan over hebben gehouden.

Kommaarkommaarkommaar bokkers

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:04

norski schreef:
claudia1995 schreef:

Filemon droeg een cap toen hij ging paardrijden

Filemon heeft als kind paardgereden, zijn ouders hebben een boederij, hij is zich dus goed bewust van de risico's, Herman is gewoon dom en dan als je als een speenvarken hebt lopen gillen en eraf gepleuert bent, terwijl paard alleen ging galopperen, sprong niet rond dan ga je roepen dat je ze liever eet, zou ik ook zeggen als je 4 kleuren in je broek doet :Y)

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:09

Oh oh oh... Dat dit nou weer moet. Goed, leuk om een paard, maar dit is duidelijk de uitkomst wanneer je 2 onervaren mensen op paarden laat rijden met 2 in 1 bak en mensen die ze gaan opjagen? Die formule zal altijd tot een foute uitkomst leiden. Vind het geen leuk filmpje om naar te kijken, gestuntel.

_Aniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:10

:= ik ga kijken.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:11

Kiichi schreef:
Oh oh oh... Dat dit nou weer moet. Goed, leuk om een paard, maar dit is duidelijk de uitkomst wanneer je 2 onervaren mensen op paarden laat rijden met 2 in 1 bak en mensen die ze gaan opjagen? Die formule zal altijd tot een foute uitkomst leiden. Vind het geen leuk filmpje om naar te kijken, gestuntel.

van de stal wilden ze ze vasthouden en een cap opdoen maar dat vonden ze niet stoer, dus gewoon dom

Tara_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:12

Waarom is het zo onverantwoordelijk? Het zijn geen kinderen en ze kunnen hun eigen beslissingen maken. Iedereen rijd toch een keer voor het eerst op een paard? Daar loopt echt niet altijd een begeleider naast. Bij heel veel programma's zie je dat ze gaan paardrijden zonder ervaring. Dat van de cap is wel dom. Maar het is toch niet onverantwoordelijk om iemand die nog nooit heeft gereden op je paard te laten rijden?
Ik ga trouwens wel kijken *\o/*

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:15

Maar ik vind het wel onverantwoordelijk dat de camera en geluidsman de paarden op gaan jagen terwijl Herman totaal geen rij ervaring heeft
Als eigenaar van dat paard had ik dat niet goed gekeurd

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:03

Nou ja, op het moment dat je dat zegt tegen die mensen is het kwaad al geschiedt.