Rieky Young op tv bij "Het zullen je ouders maar zijn"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:19

Ik heb dit programma afgelopen week ook bekeken. De dochter van Patty Brard, Priscilla, deed hierin ook haar verhaal. Die ook aangaf dat ze nooit haar moeder voor zichzelf had, dat alles om de showbizz ging, en daardoor steeds minder om de moeder-dochter-relatie. En dat ze liever een normale relatie met haar moeder had gehad. Ook heeft ze geen contact meer met haar moeder.

Dus ik kan me goed voorstellen, dat wanneer je absoluut niks met paarden hebt, en je verplicht word hierin toch te helpen, je hier niet blij van word. En dat je ook weleens wilt dat het om iets anders gaat dan paarden, paarden, paarden. Alleen of dit nou de manier is om zulke ergernissen uit te spreken?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:20

hier even een stipje, ik ga zeker kijken :)

Maar je kunt denk ik erger treffen als ouders ;)

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:27

Ik vind het wel goed,kan helemaal geen kwaad voor een 16jarige een beetje meehelpen in de stallen,worden ze groot en sterk van en is altijd nog beter dan in een groepje rondhangen in het centrum van dorp of stad!

jokari

Re: Rieky Young op tv bij "Het zullen je ouders maar zijn"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:31

een beetje meehelpen in de stallen zal zeker geen kwaad kunnen. Alleen denk ik dat het in dit geval niet bij 'een beetje' blijft en dat alles rond de paarden draait. Ik kan er zeker inkomen, dat dat niet fijn is voor een tiener die helemaal niets met paarden heeft.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:40

Bij de familie Young lijkt het me geen hobby meer, maar een bedrijf?
Is toch heel normaal dat kinderen mee moeten helpen in eigen bedrijf :) Hij zal er meer dan genoeg voor terug krijgen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:44

Volgens mij moeten de ouders toch eerst akkoord gaan dat hun kinderen aan dit programma deelnemen. Zou er eerlijk gezegd niet over denken om mijn kind aan zo'n programma te laten deelnemen. Veel zal uit zijn verband getrokken worden door knip en plakwerk (of het moet live zijn) dus redelijk sensatie gericht zijn. Zijn ouders zijn misschien ook van mening dat ze hem liever tegen zijn zijn meesleuren op wedstrijd dan dat hij thuis bij familie en vrienden moet verblijven en dan eerder kattekwaad aanvangt. En van helpen in de stallen gaat hij niet dood. Wordt hij alleen maar sterk van en hij weet dan tenminste dat niet alles vanzelf komt aanwaaien. Wie een eigen zaak heeft en dan vooral eentje waar er dieren verblijven kunnen nu eenmaal niet de deur zomaar achter zich dichttrekken om te gaan stappen.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:45

Nou voor een tiener/puber is het al gauw teveel wanneer ze eens een keertje moeten meehelpen of iets doen,als is het maar hun eigen kamer opruimen of huiswerk maken,voor de tv hangen of Gamen is veel leuker en met vriendjes stoer rondhangen in het winkelcentrum,dat dwarse gedrag hoort nu eenmaal bij die leeftijd.

Anderzijds zal hij echt niet in een spijkerbroekje of shirtje van een doorsnee shop willen lopen,dus hij mag er best zelf ook iets voor doen.

Tevens is het ook weer een puberstreek om aan zo'n programma mee te doen,krijg je ook aandacht de volgende dag op school en in het dorp,van de andere kant ook weer mooie reclamestunt voor het bedrijf natuurlijk!

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:47

als je als ouders nou je kinderen eens kon kiezen? :z :')

Ik wou wel ruilen :d mijn ouders hebben niks met paarden en ik ben niet blijer als wanneer ik bij de paarden ben :D

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:50

ReadTheRulez schreef:
als je als ouders nou je kinderen eens kon kiezen? :z :')

Ik wou wel ruilen :d mijn ouders hebben niks met paarden en ik ben niet blijer als wanneer ik bij de paarden ben :D

Haha dat had ik als 16jarige ook en was ik altijd jaloers op een vriendin waarvan de vader paarden fokte en moeder ook reed en vriendinnetje moest tegen haar wil op de mooiste paarden rijden,zij jaloers op mij omdat ik een moeder had die graag ging shoppen met mij waar ik nooit geen zin in had want zat liever in de stal,wij wilden toen allebei ruilen van ouders!! :j

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:50

Amanda_T schreef:
Ik heb dit programma afgelopen week ook bekeken. De dochter van Patty Brard, Priscilla, deed hierin ook haar verhaal. Die ook aangaf dat ze nooit haar moeder voor zichzelf had, dat alles om de showbizz ging, en daardoor steeds minder om de moeder-dochter-relatie. En dat ze liever een normale relatie met haar moeder had gehad. Ook heeft ze geen contact meer met haar moeder.

Dus ik kan me goed voorstellen, dat wanneer je absoluut niks met paarden hebt, en je verplicht word hierin toch te helpen, je hier niet blij van word. En dat je ook weleens wilt dat het om iets anders gaat dan paarden, paarden, paarden. Alleen of dit nou de manier is om zulke ergernissen uit te spreken?

Dat is een ander programma: Je zal het maar zijn. En het onderwerp was: kind van bekende ouders :)

Misschien dat ik dit wel even ga kijken.
Voor mijn info: is dat die jongen die daar altijd met een soort mobiele radio :') rondloopt met zijn eigen muziek heel hard?
Toevallig heb ik die daar een aantal keren rond zien lopen (met een kruiwagen :D )

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:51

Hihi, een hele tijd terug waren ze dit programma aan het opnemen op een western wedstrijd hier in de buurt.. Heb ik Henk-Jan Smits nog eens in het echt kunnen bewonderen! :')
Inderdaad jammer dat het zo laat wordt uitgezonden, dus dan ga ik het maar opnemen en een andere dag terug kijken!

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:02

Ach zijn er tieners te vinden die wel tevreden met hun ouders zijn? Dat zullen dan wel hele verwende tieners zijn die alles krijgen wat ze willen hebben en alleen maar leuke dingen hoeven te doen. Je vraagt je af wat iemand een beter mens maakt.

Heel wat kinderen moeten zich vormen naar het werk van hun ouders. Want dat is het wel van Rieky, werk. En ja als je nog van ze afhankelijk bent zul je je moeten aanpassen. Als je groot genoeg bent en je eigen boontjea kan doppen dan mag je lekker zelf uitmaken wat je doet.

Ben wel benieuwd naar het programma, jammer dat ik het niet kan zien

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:06

Ik kan het me zeker wel voorstellen voor die jongen. Ben benieuwd naar het hele verhaal. Ik denk niet dat ik het redt om te kijken en hoop dat dit op uitzending gemist te zien is.

@cleo, dat dit werk is, is logisch maar hoeveel kinderen gaan er met regelmaat mee naar het werk van hun ouders? Die kinderen moet iets voor zichzelf hebben en zoals ik het nu lees komt daar weinig van. Sterker nog hij moet mee helpen met het werk van zijn moeder.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:13

Zonen en dochters van landbouwers moeten ook meehelpen op het bedrijf van hun ouders of ze dat nu willen of niet. Elk kind moet ook wel eens helpen in het huishouden of ze het nu leuk vinden of niet. (vind het huishouden doen zelf ook niet zo leuk maar het moet toch gebeuren).

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:16

petraaken schreef:
Zonen en dochters van landbouwers moeten ook meehelpen op het bedrijf van hun ouders of ze dat nu willen of niet. Elk kind moet ook wel eens helpen in het huishouden of ze het nu leuk vinden of niet. (vind het huishouden doen zelf ook niet zo leuk maar het moet toch gebeuren).

Maar gaan landbouwers ook ieder weekend met hun koeien op wedstrijd? :+ Rieky & Dave leven paarden, het is voor hen zowel hobby als werk.
Ik kan me wel voorstellen dat het voor Bill allemaal behoorlijk vervelend kan zijn :(:)

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:19

Wranglerbutt schreef:
Ik ga zeker kijken :)) De opnames zijn al een hele poos geleden gemaakt, ik kan me tenminste een wedstrijd herinneren dat de familie Young een cameraploeg achter zich aan had :D
'k weet alleen niet meer welke wedstrijd :')

Dat was in Oirschot (Br), ik had ze ook zien lopen , had nog even een fotootje vanm Henk jan Smits gemaakt :=

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:19

Een landbouwer leeft ook naar zn werk hoor en zo wel meer mensen met een eigen bedrijf :) Dan draait echt heel het leven om dat bedrijf.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:22

Amanda_T schreef:

Dit is een ander programma waar jij het over hebt :) Geen idee op welk net dat is, maar dit programma wordt op Sbs6 door Henk Jan Smiths gepresenteerd op maandavond. Jullie kunnen het ook terug kijken op sbs6.nl als je het maandag mist :j

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:23

Maar in een bedrijf zoals ik het kan. Wordt er niet van kinderen van 16 verwacht dat ze elk weekend mee gaan op wedstrijd. Of bij de akkerbouwer elke dag "tegen de zin" mee moeten helpen.

Maar mogen ze ook dingen doen die ze zelf willen. Misschien wil hij wel gaan studeren en arts worden of iets heel anders maar niets met paarden. Dat moeten paps en mams dan ook accepteren. Dat ze een keer bij moeten springen okee maar niet structueel aan het werk binnen het bedrijf van pa en ma terwijl ze dat eigenlijk niet willen.

Er zijn ook zat jongeren die het graag doen en met liefde pa en ma helpen maar dat is dan anders die willen het overnemen en gaan er ook voor. Wil je het niet overnemen en ligt je hart ergens anders vindt ik het een ander verhaal

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:48

Goh bij de landbouwers die ik ken moeten de kinderen toch echt wel in de weekends meehelpen. De koeien, varkens of andere dieren moeten nu eenmaal schone stallen hebben, eten en drinken krijgen. Moeten gemolken worden of het graan en stro moet binnen op tijd. aardappelen rooien doe je als de tijd er voor rijp is en het weer goed is. Valt dat op een moment dat het je niet uitkomt is dat dikke pech want als het weer omslaat kan je oogst naar de vaantjes zijn.

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:50

Natuurlijk een beetje helpen hier en daar kan heus geen kwaad. Maar er moet ook op gelet worden dat een kind ook zijn eigen leven kan leiden, wat vooral in de tienerjaren nu juist zo belangrijk is ook bij het 'zoeken' naar de eigen identiteit. Juist in die tijd wordt er geexperimenteerd met vrienden, hobby's etc. Lijkt me een belangrijk stukje ontwikkeling. Ik heb het programma nog niet gezien dus kan niet beoordelen in hoeverre die zoon geclaimd wordt natuurlijk..

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:51

Ik ga eerst het programma zien voordat ik er verder nog iets over ga roepen hoor. :D

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:54

Paddenpad schreef:
Nou voor een tiener/puber is het al gauw teveel wanneer ze eens een keertje moeten meehelpen of iets doen,als is het maar hun eigen kamer opruimen of huiswerk maken,voor de tv hangen of Gamen is veel leuker en met vriendjes stoer rondhangen in het winkelcentrum,dat dwarse gedrag hoort nu eenmaal bij die leeftijd.

Anderzijds zal hij echt niet in een spijkerbroekje of shirtje van een doorsnee shop willen lopen,dus hij mag er best zelf ook iets voor doen.

Tevens is het ook weer een puberstreek om aan zo'n programma mee te doen,krijg je ook aandacht de volgende dag op school en in het dorp,van de andere kant ook weer mooie reclamestunt voor het bedrijf natuurlijk!

Ja hoor, anders doe je even lekker een paar aannames. Hoe weet jij dat precies?

Rondhangen en de puber uithangen hoort erbij als je 16 bent, het draagt bij aan het volwassen worden en de ontwikkeling van een eigen identiteit. Helpen in het bedrijf van je ouders is een normale zaak maar ik denk dat het bij dit huishouden wel even wat verder gaat dan dat.

Denk je even in dat je vader beroepsbokser is en jij elk godvergeten weekend mee moet naar zijn wedstrijden terwijl het je geen ruk interesseert. En zijn sportkleren die naar zweet stinken moet wassen. Om maar even een voorbeeldje te noemen. Ik ben erg benieuwd naar het verhaal en in welke context dit alles geplaatst gaat worden.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:55

Rieky zal toch heus wel eens een periode hebben dat er geen of erg weinig wedstrijden worden gereden (neem aan dat de winter een kalmere periode is) dus ik denk dat het al bij al wel zal meevallen.

RoyWiertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:58

ZarcoTje schreef:
Maeve schreef:
Graag iedereen die met deze jongeman zou willen ruilen, achter mij aansluiten... en niet dringen :+

Ik sluit aan :D
Wij, als paardenliefhebbers zullen er wel moeilijk in kunnen komen dat deze jongen het helemaal niet fijn vind het paardenwereldje ingesleurd te worden, aangezien wij zelf niets liever zouden hebben dan een wereldberoemde amazone als moeder :D
Maar ik snap 'm wel hoor, ikzelf moet echt niets van voetbal hebben terwijl mijn ouders (en dan vooral mijn vader) niets liever horen, doen of kijken :+
Gelukkig is mijn vader geen prof, anders zou ik me ook de haren uit de kop hebben getrokken uit miserie om dag in dag uit in die voetbalwereld te zitten :=

Zou 'm graag willen kijken ! Maar denk niet dat ik de zender hier op belgische TV heb :+

Gelukkig is je vader geen prof ? domdomdom, want als die 't wel was kon je je ieder paard kopen wat je je maar wenste !