@ bollebeer, er is geen landbouw op het landgoed! De familie die de landwinkel beheert fokt vleeskoeien voor de slacht en verkoopt dat en daarbij biologische producten in de winkel.
@suusje, wist je dat SBB de gemeente voor de rechter heeft gesleept om het bestemmingsplan te handhaven? De gemeente staat welwillend tegenover een wijziging. Niemand, inclusief SBB, heeft zich in de voorgaande jaren drukgemaakt over dat plan, maar ineens eind 2009 zijn ze daarover begonnen.
@thysvisscher, Wat is een professionelere manier van je boerenbestaan inrichten als je geweigerd wordt je koeienbedrijf uit te breiden?
@vuurneon, zie hieronder wat betreft overname pensionpaarden
Toevallig heb ik gisteravond een mail gestuurd aan de journaliste van het RD inzake de onwaarheden die SBB in dit stuk weer op tafel gooit.
Als outsider kan ik me voorstellen dat je de zienswijze van SBB kunt begrijpen, maar hun verhaal is gebaseerd op onjuistheden.
Hierbij mijn mail zoals gisteren verzonden, had nog wel willen doorgaan, maar het was al laat en ik dacht inmiddels voldoende onwaarheden te hebben opgelepeld.......
Reactie inzake artikel „Paardenpension past niet achter in boswachterij” 07-10-2011 22:40 | Marie Verheij
Geachte mevrouw Verheij, Met verbazing en toenemende ergernis heb ik uw interview met mevrouw Joke Bijl van Staatsbosbeheer inzake de kwestie rondom de familie Evers en de paarden op Groeneveld gelezen. Ik ben een van de eigenaren van 2 paarden die bij familie Evers in pension staan. Dat SBB meent dat een paardenpension niet past op Groeneveld is hun mening, maar in het interview staan dingen die gewoon pertinent niet waar zijn en die ze overal maar blijven rondstrooien. Ten eerste stonden bij de buurman ongeveer evenveel paarden als er nu bij de familie Evers staan Ten tweede was de buurman rond 1990 een tijdje ziek (niet levensbedreigend). De term \"heel erg ziek\" betreft wat mij betreft iemand die terminaal is en de term \"op het laatst\" impliceert bijna dat de man inmiddels dood en begraven is terwijl deze man momenteel in blakende gezondheid verkeerd en naar horen zeggen geschokt is over wat er over hem geschreven is. SBB heeft toestemming gegeven aan het overnemen van de paarden door fam. Evers van de heer Meijer, alleen is dit helaas nooit officieel op papier gezet....Het gekke is dat er wel regels inzake het paardenpension zijn afgegeven. Waarom maak je regels als iets niet is toegestaan? Dan het begrip \"drukte\". SBB beweert dat wij als eigenaren 2 maal daags komen om onze paarden te voeren. In de zomer eten onze paarden gras en hoeven we weinig bij te voeren en in de winter voert de heer Evers de paarden in de ochtend en komt in de middag slechts een eigenaar per kudde om de hele kudde te voeren. Zo'n 20 paarden staan in de winter aan de achterkant van het landgoed tegen het terrein van de zorginstelling Amerpoort aan. Daar (op het terrein van Amerpoort) parkeren wij dan onze auto en we lopen dan met ons paard naar de boerderij. In de winter komen de eigenaren van die 20 paarden dus nauwelijks nog op de boerderij met de auto. Wij hebben ook een leven naast de paarden en kunnen niet eens 2 maal daags komen. Alleen als het nodig is zullen we vaker komen, als je paard ziek is bijvoorbeeld. Verder komen alle eigenaren op zondag (doorgaans de drukste dag op het landgoed) altijd lopend of per fiets naar de boerderij. De auto\'s worden dan op de parkeerplaatsen aan de buitenrand van het landgoed geparkeerd! De drukte qua wandelaars/fietsers/auto\'s is overigens gecentreerd rond het kasteel en boerderij Ravenstein waar fam. Tupker een biologische winkel drijft. Na die boerderij kom je nauwelijks nog wandelaars/fietsers tegen. Ik kan nog wel een tijdje doorgaan, maar ik geloof dat mijn verhaal inmiddels duidelijk is. Ik hoop dat de onjuistheden van SBB nog door u kunnen worden nagegaan en er opnieuw een stukje in het RD kan verschijnen dat de waarheid niet zo veel geweld aan doet!
Met vriendelijke groeten, Diny Ruizendaal