clintonia schreef:Ja en daar gaan we weer, de 24/7 buitenlui tegen de rest van de paardenhouders. Het geluk van een paard is niet meetbaar dus vooralsnog gaat iedereen uit van zijn/haar eigen mening.
De regels, prima, maar wie volgt ze echt op? Wij zijn gewoon geregistreerd bij de KvK als kleine stal maar ik heb nog NOOIT iemand gezien die kwam controleren of alles ok is bij ons. We bestaan al meer dan 20 jaar dus ik vraag me af of dat nu wel gaat gebeuren. Verder staan er bij ons op kijkafstand een aantal paarden/pony's 24/7 buiten en het is echt te verwaarlozen wat die bewegen.
Ze grazen natuurlijk wel wat (de zielige sprietjes die er nog staan) en ze krijgen wat kuilvoer maar ze lopen niet veel hoor. In de winter of als het in welk seizoen dan ook veel regent of heel koud is staan ze er toch niet echt jofel bij, wat de voorstanders ook zeggen. Er staat een soort schuilstal maar meestal is de draad daar naartoe dicht dus dat schiet lekker op. Als het koud en nat is ga je zelf toch ook niet buiten staan, nee, dan zit je lekker bij de kachel maar je paard staat lekker buiten in de drek en kou!!
Er is zoiets als een middenweg en in de winter een uurtje molen, 2 uurtjes buiten als het niet al te slecht is en gereden of gelongeerd worden, mee op concours of buitenrit en tussendoor lekker tot je knieen in het stro met een warme jas aan, het kan slechter denk ik.
Excessen zullen er altijd blijven maar er zijn wel gebieden waar meer controle noodzakelijk is bv de bioindustrie, broodfokkers van honden en de import uit voormalige oostbloklanden van pups. De paardensector is vrij open, met sociale controle, vooral op concours en makkelijk benaderbaar dus een open deur voor de PvdD enz.
Iedereen is op welk tijdstip dan ook welkom om te controleren, maar er komt nooit iemand. Ik ben dus benieuwd of dat nu wel gaat gebeuren.
Zoals ik al zei wil ik die discussie helemaal niet aangaan. Dus een 'daar gaan we weer' dat doe je zelf. imo mijn paarden hebben een inloopstal, maar als 't bakken regent.... staan ze toch lekker buiten
daarnaast staan ze alleen maar in de wei hoor, maar dat wordt toch niet gezegt dat je je paarden beweging moet geven als in iets anders als bijv. paddock of wei? Er staat buiten de stal om. dus op de wei, is prima. Die van mij kan trouwens vanwege medische redenen niet trouwens.
het regent hier pijpenstelen en mijn paarden staan, jawel.... buiten in de regen. Eentje staat lekker te eten (ik kan ze vanachter de computer uit het raam zien... wat een luxe) en de ander staat gewoon lekker ontspannen stil te staan. Je zou toch denken dat iig als ze alleen maar willen stilstaan, gewoon binnen gaan staan. Maar nee hoor, lekker in de regen
Maar daar wordt dus gezegt dat ik haar dus eigenlijk moet laten inslapen?!