Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KarinvdM schreef:pniekepnak schreef:Ik denk dat er wel degelijk een kern van waarheid in schuilt. Ik ben bij mijn niet altijd even makke paard namelijk altijd op mijn hoede, en bij makke paarden wordt dat nog wel eens 'vergeten'...
Ja, dat ben ik met je eens.
jeps helemaal gelijk.. ruiter is niet meer zo oplettend als je paard heb wat anders nooit ergs van schrikt. En zal daaarom misschien ook wel laks worden ( geen cap, rare dingen op of met het paard) KarinvdM schreef:pniekepnak schreef:Ik denk dat er wel degelijk een kern van waarheid in schuilt. Ik ben bij mijn niet altijd even makke paard namelijk altijd op mijn hoede, en bij makke paarden wordt dat nog wel eens 'vergeten'...
Ja, dat ben ik met je eens.
NathalietjeB schreef:uh die titel klopt nou niet bepaald met het onderwerp..

Boras schreef:Dat is wel makkelijk voorbij gaan aan het feit dat de menner in het artikel een ervaren menner wordt genoemd door de betreffende man en dat er voor de uitleg over op hol slaande paarden staat "in het algemeen" en dus niet in het bijzonder in het geval van deze menner. Het is maar hoe je het wilt lezen.
Ook ik lees dat deze man wil aangeven dat er met makke paarden vaak nonchalant wordt omgegaan en dat dat een zekere blindheid en onverantwoordelijk gedrag kan opleveren. Op Bokt kom je dat ook vaak tegen. Veiligheidsmaatregelen kunnen achterwege worden gelaten, want het paard zet noooooit een stap verkeerd. Ik ben het wel met die man eens dat ook makke paarden kunnen schrikken en dat je daar altijd vanuit moet gaan.