Ruzie tussen huurder en verhuurder Hippisch Centrum Emmen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:58

Ik had ook zeker een rechtzaak aangespannen,
als jouw nog even 2 ton huur betaald moest worden.... :o

Kimberley_

Re: Ruzie tussen huurder en verhuurder Hippisch Centrum Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 06:18

Laatste keer dat ik daar was (ongeveer 3 week terug) zag ik toch geen mager paard.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 09:04

zigranta schreef:
wollie27 schreef:
Geloof niet dat het eerlijk is de huurder hier zwart te maken lijkt me zo want dat is niet nodig.
Wij kennen beide partijen en zijn blij met de huurder alle paarden worden nog steeds goed verzorgt en de lessen ook .
Plus dat het van Velzing zeker niet netjes is een ander zo in de zeik te zetten via de media of de achterstand nu wel of niet waar is.
Velzing is met andere projecten de mist in gegaan en probeerd hier nog even wat weg te halen .

Is het wel netjes om de verhuurder met een huurachterstand van 200.000 euro te laten zitten?Neem aan dat die man ook gewoon rekeningen moet betalen.

Ik heb dit bedrag zelf gezien en dit is niet helemaal zoals het beschreven staat daarom klopt dit ook niet zoals het in het bericht staat.
Dit is veel ingewikkelder dan de meesten denken .
Maar het gaat mij er meer om hoe het beschreven staat.

Een ratten plaag is er niet .
Tuurlijk loopt overal wel is een rat of muis .
En dan nog het stukje in de www.emmen.nu dat is helemaal schandalig zoals het daar beschreven staat.
Bert werkt er hard voor om alles goed draaiende te houden en niet iedereen is het altijd met hem eens maar ja dat heb je overal kijk naar de hullen kijk naar Daan enz enz dat hou je overal wel.
Laatst bijgewerkt door wollie27 op 29-09-11 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 10:21

ik vind niet dat je daan en bert kan vergelijken de mensen die bij daan weg zijn omdat het ze niet aanstond in de laatste 4 jaar zijn op 1 hand te tellen bij bert heb je daar wel heel wat meer handen voor nodig..

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 11:57

hoeveel mensen er daadwerkelijk weg zijn gegaan bij zowel Daan als Bert kan niemand over oordelen zonder harde cijfers gezien te hebben. Zo heb je genoeg mensen die enkel lid zijn voor de wedstrijden, zie je niet, hoor je niet, dragen financieel hun steentje bij maar word niet opgemerkt dat ze weg zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 12:38

Maar Daan is een pensionstal wij hebben geen vereniging oid geen manegelessen enkel pensionklanten :) ericaruiters rijden hier swinters maar dat is niet aan onze stal verbonden :n

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 12:48

Yvank, jij staat dus bij Daan op stal? Ken(de) je Ringo ook dan?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 14:11

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een aantal berichten verwijderd. Alleen ervaringen uit de eerste hand zijn toegestaan op Bokt en ik wil jullie ook vragen om niet te gaan speculeren. Bedankt alvast.

Raki2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 09:05

Zal wel niet alleen om huur gaan, maar onder andere ook om het drankgebruik en het roken in de stallen, kantine én keuken. plus onbhoorlijk gedrag als men het ergens niet mee eens is. Het meeste krijgt men niet mee, ik denk dat velzing het gewoon helemaal zat is, alles bij elkaar genomen is velzing nog best tolerant geweest. alleen wel achterbaks dat je zo via de krant de mensen voor zich wil winnen, het had ook discreet geregeld kunnen worden.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 10:21

ik zie nergens terug dat Velzing mensen voor zich wil winnen hoor. Het is waarschijnlijk echt wel discreet geprobeerd, anders was de achterstand niet zo inmens geweest en was het zeker niet tot een kort geding gekomen! Kortom waar 2 vechten hebben 2 schuld. Dat van Mispelaar niet correct is geweest is duidelijk

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 13:34

Als dat de manege is die net aan de buitenrand van Emmen ligt (net in het bos), dan zou ik daar nooit mijn paard stallen.
De stallen zijn klein en donker en voorzover ik zag, de laatste keer dat ik daar was (een jaar geleden), zijn de weides die ik kon herkennen als bij de manege behorend waren nou niet echt groot/veel en er stond niet een enkel paard in de wei (op een zondag).

Maar misschien ben ik verwend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 13:36

dat is manege de eekwal en niet hce

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:39

de Eekwal vind ik persoonlijk sowieso een plut manege inderdaad klein en donker en overal wat.
HCE daarintegen is qua accomodatie super het enige nadeel is dat er nagenoeg geen weidegang is. en dan heb ik het puur en enkel alleen over de accomodatie en niet over wat voor mensen er verder rondlopen.

HCE staat officieel ook in Erica

san72

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 09:24

als je lagere huurprijs afspreekt dan lijkt mij dat je dan ook op papier zet?
wij hebben het zelf ook ooit mee gemaakt met een onwelwillende huurder,
ook via de rechtbank uit moeten vechten,
het heeft al met al wel een jaar of 6 geduurd voor er echt een definitieve uitspraak was,
we hebben het wel gewonnen, maar boh... je moet een lange adem hebben hoor...
het rechtsysteem in nederland is ontzettend traag....
je zal het maar aan je fiets hebben hangen zo`n situatie...

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:44

san72 schreef:
als je lagere huurprijs afspreekt dan lijkt mij dat je dan ook op papier zet?
wij hebben het zelf ook ooit mee gemaakt met een onwelwillende huurder,
ook via de rechtbank uit moeten vechten,
het heeft al met al wel een jaar of 6 geduurd voor er echt een definitieve uitspraak was,
we hebben het wel gewonnen, maar boh... je moet een lange adem hebben hoor...
het rechtsysteem in nederland is ontzettend traag....
je zal het maar aan je fiets hebben hangen zo`n situatie...

Dit staat gelukkig ook op papier ,dus daarom is dit ook niet echt eerlijk.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:14

ook al staat het op papier. uberhaupt geen huur betalen is gewoon not done!

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 08:57

Pashon schreef:
ook al staat het op papier. uberhaupt geen huur betalen is gewoon not done!

Maar er is wel huur betaald!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:00

als meneer aan al zijn verplichtingen had voldaan sleepte velzing hem vast niet voor de rechter ;) die gaat echt geen rechtzaak aan als die bij voorbaar al weet dat die niet wint.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:04

Nou ik denk dat de vork niet helemaal in de steel zit zo als het hier beschreven word.
Maar goed als je het niet exact weet kun je ook alleen maar speculeren !

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:10

wollie27 hoe weet jij dat er wel betaald is?

Niemand en dan ook werkelijkwaar niemand is zo ongelooflijk dom om een huurder die altijd netjes betaald heeft en dat kan aantonen (dat kan uiteraard bij zulke bedragen) om de huurder voor de rechter te slepen en te verkondigen dat ie nog 2 ton krijgt van de huurder werkelijk niemand is zo ongelooflijk dom!
Dat er meer speeld als enkel een huurachterstand is geen geheim, de eigenaar en huurder konden al langer als vandaag niet meer door 1 deur en dat er een huurachterstand is lijkt mij ook vrij duidelijk.
Als geloof ik niet dat er zwart op wit staat dat de huurprijs omlaag gegaan is omdat de manege niet zo draaide als dat van Mispelaar verwacht had sorry maar geen enkele eigenaar gaat hierin mee natuurlijk.
Jij tekend voor een vaste huurprijs en dat dan de omzet niet is wat je verwacht had is simpelweg gebrek aan onderzoek wat vooraf gedaan had moeten worden en dat de omzet niet omhoog gaat heb je ook deels zelf in de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:12

precies! en bovendien waarom zou bert dan vrezen als die aan zn verplichtingen heeft voldaan? dan heb je niks te vrezen toch? en ja dat heb ik van menseb die hem gesproken hebben dat wel degelijk er voor vreest.

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:16

De 1 zegt/vind dit de andere dat laten we maar gewoon afwachten wat er uit komt de meesten weten niet eens hoe het allemaal is exact dus we zien wel.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:20

wollie27 jij beweerd net stellig dat het zwart op wit staat dat er een verlaging van de huur heeft plaats gevonden en vervolgens beweer jij dat hij de huur wel tijdig betaald heeft. dus is het dan heel raar dat ik vraag hoe jij aan deze informatie komt?

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:33

Pashon schreef:
wollie27 jij beweerd net stellig dat het zwart op wit staat dat er een verlaging van de huur heeft plaats gevonden en vervolgens beweer jij dat hij de huur wel tijdig betaald heeft. dus is het dan heel raar dat ik vraag hoe jij aan deze informatie komt?

Je hebt pb.
En dit ligt complexer allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:37

Pashon schreef:

dit vraag ik mij dus ook af. want nogmaals als je aan ál je verplichtingen hebt voldaan heb je en niks te vrezen en is de andere echt niet zo ontzettend dom je voor de rechter te slepen.