Paardenhandel op z'n gat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 06:55

Michelle0601 schreef:
en toch zijn er mensen die nog de hoofdprijs vragen voor een paard van 20.... (€1700,-)

Zulke advertenties kom ik ook nog wel eens tegen! :j

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 07:14

Weet je wat me nog het meest doet versteld staan? Dat mensen hun drie jarige nog steeds aanbieden voot prijzen tussen de 15.000 en 25.000 euro.. Tuurlijk snap ik dat ze de hoofdprijs willen hebben, maar in deze tijd krijg je zo'n paard niet verkocht.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 07:42

iedereen wil van alles en leent van alles; mensen moeten de verantwoording voor hun eigen uitgaven en leningen nemen.
Euro is voor ons niet echt goed, vooral niet als er nog meer landen mee gaan doen. De gulden was een sterke munt; echt jammer dat het allemaal zo loopt...

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 07:51

Jammer he, idd de huur gaat omhoog, de premie's stijgen maar het salaris?? Ho maar daar gebeurt al jaren niets mee. Erg frustrerend...

Zyrina_MF schreef:
Alles wordt duurder maar ik heb echt nog niet meer salaris gekregen hoor.

Ernie061111

Re: Paardenhandel op z'n gat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 08:07

Onze stalling gaat ook per 1-11 omhoog. gelukkig heeft ie nu net nog kunnen hooien anders was het nog meer omhoog gegaan.
We hadden het gisteravond nog over met vrienden. Die hadden ook al besloten om komend jaar alleen nog maar de leuke grote wedstrijden te rijden en daaruit hun vakantie te maken.
Persoonlijk denk ik dat het bij mij straks ook zo gaat uitzien. Als ik eindelijk eens een paard gevonden heb dan.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 08:14

Ik heb mijn startkaart al opgezegd. Ik deed het toch niet voor mijn lol en ik vind het ook nog eens ongelooflijk duur! Voor dat geld heb je bijna 3 porties poffers met drinken in de efteling. :D We hadden gratis kaarten, anders hadden we dat uitje ook overgeslagen..

Ik ben het er mee eens, dat momenteel wel erg wordt geknepen om de laatste cent er uit te krijgen door de staat. Wij leven ook ongelooflijk zuinig en we kunnen nog niet sparen. Volgens mij ben ik goedkoper uit zonder zorgverzekering zelfs. Ik mankeer zelden wat. :+

Maar ja, zoals de voorspellingen al zijn: vanaf 2050 komen boeren land te kort, dus dan kunnen we maar beter nu vast het paardenbestand verkleinen, zodat dat land kan worden gebruikt voor groentes. Ik vraag me wel af waar die kennis vandaan komt.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 08:19

Als de keuze zorgverzekering of paard is lijkt me de keuze nogal simpel eerlijk gezegd.

Via onze stal gaan er dagelijks nog vliegtuigen vol de hele wereld over, maar nu voornamelijk richting Midden Oosten en China ipv Amerika. Maar inderdaad, 3 jarigen tussen 10-15 is te zot voor woorden, om over onbeleerde 3 jarigen met dubieuze afstamming en kwaliteit van rond de 5000 maar te zwijgen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 08:36

Als ik kijk wat ik wegbreng naar de verzekering en zie wat ik vergoed krijg, dan is de zorgverzekering voor mij zeer onrendabel. Ik betaal echt met de gedachte dat ik er een ander mee help. Maar ze moeten nu echt niet bij me gaan lopen schooien voor stichtingen. Ik betaal al genoeg!

Idd hoor ik vaker dat die kant op de paarden nog goed gaan. Amerika had interesse in de goede Friese paarden toch? Kwaliteitspaarden waren ook niet zo het probleem. Wat ik me dan wel weer afvraag is wat we daar onder verstaan. Niet alle kwaliteitspaarden passen bij mijn kunnen. Ik beschik niet over de rij-kwaliteiten zoals een topruiter. Ik ben maar een recreant. Dus op termijn ontstaat er vraag naar een braaf paard voor recreatieve doeleinden. Er zijn toch wel bloedlijnen die daar niet helemaal aan voldoen. Er komt een moment dat een goed recreatiepaard net zo duur is als een goeie beginnerspony om het zo maar te noemen.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 08:58

Ben net ff aant kijken of er iets nieuws bij staat op het web wat misschien leuk is voor me. Nee hoor. Dat wat ze zeggen dat ze je dood gooien met de paarden ik zie het niet en nee ik ga geen 5000 euro betalen voor een paard waar nog nooit niemand met zijn kont op heeft gezeten en al helemaal niet als ie nog wereld vreemd is.

claudiav77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:59

IK BEN OOK RUSTIG AAN HET KIJKEN VOOR EEN AARDJE/PONY...WIL HEEL GRAAG EEN HAFLINGER,EN NEEM ER LEKKER RUSTIG MIJN TIJD VOOR. *\o/*

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:01

Ik heb geen eigen paard, maar ik merk het ook hoor. Op de manege waar ik rij heeft ook zojuist de tarieven verhoogd. Nu kan (en wil) ik het nog betalen. Maar het moet niet veel hoger worden, want dan vind ik het niet leuk meer.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 07:10

Ik vind de pensionkosten ook enorm hoog. Er moet inderdaad niet veel meer bijkomen of ook ik word genoodzaakt om te verkopen. Probleem met je paard in pension hebben staan is niet alleen de hoge prijs, maar ook dat afspraken vaak niet nagekomen worden. Ik sta nu goed, maar heb op stallen gestaan waar paarden gewoon niet buitengezet werden terwijl de afspraak was van wel. Tja, dan gaat de lol van een paard bezitten er ook snel af.
KWPN lidmaatschap heb ik al opgezegd, manege en startkaart denk ik over. Ik kan ook wel lekker rijden zonder les. En een startkaart is zo weer aangevraagd als ik weer wil starten.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 07:16

stoppen met fokken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 07:16

Ik ben even bezig geweest met het zoeken van een 2e paard en hield daarbij enkel SH, Bokt en Handelsstallen in de gaten letwel de betere dus geen doorstap of van Den Hout.

Ik kwam echter geen goedkope paarden tegen :n beetje leuk paard zit al gauw tussen de 5000-15000 euro en op een of ander manier de gene die ik leuk vond werden altijd verkocht. ALTIJD.
Misschien waren dat geen doorsnee paarden? Maar zeker geen talenten alla Toot.

Ik denk dat het wel mee valt dat het op zijn gat ligt...wat ligt er dan op zijn gat.. Persoonlijk denk ik pure hobby fokkers die niet verder kijken dan hun neus lang zijn die 3 shetties hebben lopen en er een Welsh op gooien.
De oudere paarden, lelijke paarden, dravers en dan nog een zwikkie zooi wat ooit overgekocht is door de manege en waarvan die kinderen nu liever stoppen omdat er meer in het leven is dan paard.

In AD stond gister ook een stuk...enkel conclusie die ik er uit kan trekken is het feit dat het om het minder soort paard gaat waar niet heel veel vraag naar is dus denk aan papierloze, oude paarden, blessure-paarden en bepaalde rassen.

Zelf ken ik niemand in mijn omgeving die zijn paarden moet verkopen ik heb het nog niet mee gemaakt.
En behoor niet tot de elite-groep zeg maar.

Citaat:
stoppen met fokken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat ligt eraan hoe je fok en hoe je je dier opgroeit, zodra mijn pony overleden is en mijn paard minimaal L2 is overweeg ik wel om haar te laten dekken. Met een goede hengst...komt een goed veulen uit...waar ander lol van kan hebben (waarschijnlijk hou ik het zelf)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 07:34

Als je voor 5000 geen niet lelijk, niet oud, niet draver, niet manege zooi paard kan vinden heb je denk ik niet de juiste connecties of je eisen zijn niet reeel.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 07:36

@ titia
die dan ook geen geld hebben om jou veulen uit een L2 startende merrie te kopen.
Of tewel je blijft er mee zitten(de eerste tijd als je het makkelijk kan financieren is het inderdaad omdat je hem ook voor je zelf fokt,maar wat als er een crisis bij jou aan de deur klopt??)
Dan kun je je jaarling ,tweejarige dus ook niet kwijt en is er weer eentje teveel op de wereld gezet voor noppes.

Of heeft jou merrie zulk interresant papier dat je een "gokje' kan wagen?
De tijd van gokken op winst is al een tijd voorbij,alleen uit /keur/prok /elite merries daar vind je wel iemand voor.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 07:46

@ asia gokken op winst hoef niet perse keur/prok/elite merrie te zijn hoor.

Goede lijn, of veulen met mooi papier.. overigens is niet mijn intentie om te fokken voor winst maar eigen genot. Maar omdat ik niet weet of ik ooit getroffen ga worden door de crisis is een goede bekende hengst wel noodzakelijk

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 07:47

manic schreef:
Als je voor 5000 geen niet lelijk, niet oud, niet draver, niet manege zooi paard kan vinden heb je denk ik niet de juiste connecties of je eisen zijn niet reeel.

:') Je verdraait wel mijn woorden hoor... ik vond namelijk geen leuk paard onder de 5000 euro. En alles wat ik vond en leuk vond is gewoon verkocht en zijn alle boven de 5000 euro

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 07:52

Dan heb ik het verkeerd geinterpreteerd, sorry. Rond de 3 moet je echt een redelijk leuk paard kunnen vinden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:00

manic schreef:
Dan heb ik het verkeerd geinterpreteerd, sorry. Rond de 3 moet je echt een redelijk leuk paard kunnen vinden.

Daar heb je wat je vat de hoorns bij de koe.... een redelijk leuk paard dat wilt niemand iedereen wilt die ulitieme..uitzonderlijk beweginswonder.
Iedereen vind zijn paard een bewegingswonder en willen winst zien.
Daarom zijn zoveel 3-jarige 10000 euro waard ........ onee ik bedoel de vraagprijs..zakken wilt men niet :n dus blijf je zitten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:28

tita schreef:
manic schreef:

:') Je verdraait wel mijn woorden hoor... ik vond namelijk geen leuk paard onder de 5000 euro. En alles wat ik vond en leuk vond is gewoon verkocht en zijn alle boven de 5000 euro

bullshit. Ik heb net een paard verkocht en er bij lange na geen 5000 voor gekregen. Was een perfect ingereden 3-jarige. Prachtig paard, maar uiteraard vanwege z'n leeftijd niet geschikt voor beginners. Helaas vonden veel kijkers dat ze met enige jaren manegepaardervaring geen beginners meer waren en stond ik met lede ogen toe te kijken hoe het paard geprobeerd werd: of het werd in de stress gereden, of het paard ging lekker uitproberen en kreeg de kans hier ruimschoots toe omdat de kennis en kunde en ervaring toch flink te wensen overliet. En dan was uiteraard het paard de schuldige.
Sommigen verwachten van een 3-jarige dat ze een verkeersmakke allrounder kopen die concours en parcoursklaar is. En dan ook nog eens het liefst gratis (ja, ik ben werkelijk gebeld door mensen die zeggen van we hebben een budget van 600 euro en willen hiervoor je paard wel komen halen). Tja, dat kan gewoon niet. Dus kijk jezelf ook goed in de ogen of je niet te veel eist of de verkeerde eisen stelt. Maar voor onder de 5000, zelfs wel onder de 2500 kun je prima een goed paard vinden.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:32

Wat een onzin... De meeste mensen willen simpelweg paarden boven hun eigen kunnen. Als je zelf amper een L proefje rond kan rijden heb je ook geen paard nodig dat zijn voorbenen in zijn neus kan leggen. Zoals ik ook al aangaf, dan zijn je eisen simpelweg te hoog.

Als je gewoonweg een paard met 3 nette gangen wil en een redelijke sprong en een niet spectaculair papier hoef je echt niet meer dan 3-5 uit te geven, zeker niet in deze tijd.

Maar dat mensen fantasie bedragen vragen voor hun paard is inderdaad een feit.

Ik denk dat het aantal paarden waar in dit artikel over gesproken wordt, die dan maar naar de slager gebracht worden paarden zijn die toch al aan de onderkant van de markt zaten.

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 12:00

Door vraagprijzen moet je je niet af laten schrikken, dit is Nederland :-) Een vriendin van mij heeft vorige maand een nieuw paard gekocht: vraagprijs 8000 euro.. ze heeft hem meegekregen voor 4000... Kijk eens op marktplaats algemeen, er wordt voor heel veel spullen de hoofdprijs gevraagd. Mensen raken het dan niet kwijt of moeten fors met de prijs omlaag. En dat zijn spullen die op zolder staan en verder niets kosten! Terwijl de kosten voor een paard wel door blijven lopen. Dus als je een leuk paard ziet, ga erop af zonder eerst naar de prijs te kijken..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 12:06

Het zou mooi zijn, met 2 personen 1 eigen paard zodat het nog betaalbaar blijft en leuk blijft. Maar dan moeten de 2 personen wel erg goed met elkaar overweg kunnen en op 1 lijn blijven en eerlijk zijn naar elkaar toe.

of bijrijders die meebetaald met stallingskosten.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 12:48

Nooit aan beginnen bijrijders of met zijn 2e een paard kopen tijnzij het je man of een van de kinderen is krijg je alleen maar zeik mee.
Gelukkig zelf nooit gedaan maar zie het zo vaak bij ons op stal vliegen zich op een gegeven moment de haren in omdat er 1 een pot uierzalf heeft betaald en de ander niks. SUCCES die onzin deed ik mezelf nog niet aan dan maar geen paard.