Drie dode ezels aangetroffen in weiland bij Aalst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Drie dode ezels aangetroffen in weiland bij Aalst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 20:42

Mijn paard kreeg tot drie keer toe slokdarmverstopping omdat iemand het een goed idee vond om schapenbiks over het hek te gooien.
Schapenbiks zet enorm uit in de maag wanneer dieren het ongeweekt binnen krijgen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:58

Schapenbiks ???? Dat is veel fijner qua brokje en zet niks meer uit dan paardenbiks. Je zult wel pulpbrok bedoelen dat moet je weken

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:48

drie ezels dood door het eten van brood?...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 07:11

Ik vind het ook een raar verhaal. Waarschijnlijk is het erg onvollledig.. ik kan me niet voorstellen dat er "zomaar" 3 dode ezels zijn door het geven van brood... als er brood lag, is de kans inderdaad groot dat er ook ander "afval" is gevoerd, en dat dat de werkelijke doodsoorzaak is.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 07:14

pillow schreef:
Schapenbiks ???? Dat is veel fijner qua brokje en zet niks meer uit dan paardenbiks. Je zult wel pulpbrok bedoelen dat moet je weken

buiten de box denken.
Wij hebben ook schapenbix wat uitzet. Is een mengeling en zit idd wat bietenpulp in, maar de brok zelf zwelt ook op.

IK vind altijd dat zodra er een dood dier ligt, gelijk de DB scheeuwd dat het om verwaarlozing of zo iets gaat. Laten ze het eerst onderzoeken en dan pas bekend maken. Komt idd erg vaak voor dat het helemaal niet zo in elkaar zit als dat ze in eerste instantie zeggen.

En dan al die berichten van verwaardeloosde paarden die zo mager zijn. Komen ze er later achter dat het dier al dik 20 is> Tja, het is een rot jaar en sommige eigenaren hebben al moeite om hun eigen gezonde, normaal ronde paarden rond te houden. Dus een oudje die bijna geen gras heeft dit jaar en moeite heeft met kauwen en het weer, die kan wel eens wat magerder staan.
Het steeds maar wolf gillen, maar mij erg ongevoelig voor dit soort dingen.

Is er echt sprake van verwaarlozing en is dit aan te dragen, dan prima. Maar ik lees nergens in het artikel dat de andere ezels iets mankeerde of ziek waren of mager of wat dan ook. Misschien waren deze 3 wel oudjes of wat dan ook. tja, van de 15+ ezels kunnen er best 3 oudjes tussen hebben gezeten.
Maakt niet uit... ik bedoel te zeggen. Makkelijk een verhaal de wereld in te brengen met maar de helft van de informatie!

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:01

randalinpony schreef:
Ik wil er wel even op wijzen dat in het vorige artikel dat via de BLID op bokt werd geplaatst grote fouten stonden die later óók niet op bokt gerectificeerd zijn.

Helemaal met je eens. Ik trek nu zelfs de conclusie dat iedereen van alles op internet kan pleuren en het dan ineens 'waar' wordt.
Rectificaties blijven uit zodra blijkt dat het niet waar is, of dat er wat anders aan de hand is en het genuanceerder ligt.
Als er vers brood is aangetroffen in die wei betekent dat dat het niet is gegeten en er kennelijk wel voldoende gras was anders hadden die andere ezels het heus wel opgesnaaid als ze honger hadden.

Het probleem met dit soort berichten is dat het de aandacht afleidt van echte problemen die wel aantoonbaar kloppen.
Of dat er iets heel anders speelt waar ook aandacht aan geschonken moet worden, maar niet op deze manier.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:20

LecyTinker schreef:
(1)
IK vind altijd dat zodra er een dood dier ligt, gelijk de DB scheeuwd dat het om verwaarlozing of zo iets gaat. Laten ze het eerst onderzoeken en dan pas bekend maken. Komt idd erg vaak voor dat het helemaal niet zo in elkaar zit als dat ze in eerste instantie zeggen.
Is dat niet metalles zo.. mijn zoontje was bijna dood door een stier... was a een koe en B papa had hen gezegd dat hij inde sloot moest springen als de koe te dichtbij zou komen.. foto vertekend heel erg!)

En dan al die berichten van verwaardeloosde paarden die zo mager zijn. Komen ze er later achter dat het dier al dik 20 is> Tja, het is een rot jaar en sommige eigenaren hebben al moeite om hun eigen gezonde, normaal ronde paarden rond te houden. Dus een oudje die bijna geen gras heeft dit jaar en moeite heeft met kauwen en het weer, die kan wel eens wat magerder staan.
Het steeds maar wolf gillen, maar mij erg ongevoelig voor dit soort dingen.
(2)
ben ik niet met je eens.. oudjes hebben hun eigen voer, slobber, geweekte pulp of iets, maakt niet uit, maar mager hoeven ze niet te worden als je er iets meer tijd in steekt.

Is er echt sprake van verwaarlozing en is dit aan te dragen, dan prima. Maar ik lees nergens in het artikel dat de andere ezels iets mankeerde of ziek waren of mager of wat dan ook. Misschien waren deze 3 wel oudjes of wat dan ook. tja, van de 15+ ezels kunnen er best 3 oudjes tussen hebben gezeten.
Maakt niet uit... ik bedoel te zeggen. Makkelijk een verhaal de wereld in te brengen met maar de helft van de informatie!

Dat ben ik wel met je eens. net als de bv moord op gezin zus of zo.. door vader of moeder. Vertel niet zoveel, dan brengt het andere mensen ook niet op ideeen!!!
ps. ik heb de teks in het Quote gedeelte aangepast.