Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

pillow schreef:Schapenbiks ???? Dat is veel fijner qua brokje en zet niks meer uit dan paardenbiks. Je zult wel pulpbrok bedoelen dat moet je weken
randalinpony schreef:Ik wil er wel even op wijzen dat in het vorige artikel dat via de BLID op bokt werd geplaatst grote fouten stonden die later óók niet op bokt gerectificeerd zijn.
LecyTinker schreef:(1)
IK vind altijd dat zodra er een dood dier ligt, gelijk de DB scheeuwd dat het om verwaarlozing of zo iets gaat. Laten ze het eerst onderzoeken en dan pas bekend maken. Komt idd erg vaak voor dat het helemaal niet zo in elkaar zit als dat ze in eerste instantie zeggen.
Is dat niet metalles zo.. mijn zoontje was bijna dood door een stier... was a een koe en B papa had hen gezegd dat hij inde sloot moest springen als de koe te dichtbij zou komen.. foto vertekend heel erg!)
En dan al die berichten van verwaardeloosde paarden die zo mager zijn. Komen ze er later achter dat het dier al dik 20 is> Tja, het is een rot jaar en sommige eigenaren hebben al moeite om hun eigen gezonde, normaal ronde paarden rond te houden. Dus een oudje die bijna geen gras heeft dit jaar en moeite heeft met kauwen en het weer, die kan wel eens wat magerder staan.
Het steeds maar wolf gillen, maar mij erg ongevoelig voor dit soort dingen.
(2)
ben ik niet met je eens.. oudjes hebben hun eigen voer, slobber, geweekte pulp of iets, maakt niet uit, maar mager hoeven ze niet te worden als je er iets meer tijd in steekt.
Is er echt sprake van verwaarlozing en is dit aan te dragen, dan prima. Maar ik lees nergens in het artikel dat de andere ezels iets mankeerde of ziek waren of mager of wat dan ook. Misschien waren deze 3 wel oudjes of wat dan ook. tja, van de 15+ ezels kunnen er best 3 oudjes tussen hebben gezeten.
Maakt niet uit... ik bedoel te zeggen. Makkelijk een verhaal de wereld in te brengen met maar de helft van de informatie!