Man zwaargewond door op hol geslagen paarden in Oudemirdum

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MickeyenVici

Re: Man zwaargewond door op hol geslagen paarden in Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:12

Jeetje wat een ongeluk weer!

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:13

In de kader van de politici... ''Doe normaal man!'' .. ''Doe zelf normaal man!''

Maar pfft.. wat erg zeg! Ben mijn paard net(opnieuw) voor de kar aan het beleren nouja.. eigenlijk mezelf aan het leren mennen :P Maar als je al die verhalen zo leest en de filmpjes zo ziet... Doe mij maar een zadeltje en een hoofdstel O:)
Vind het zo toch well een beetje eng worden :\
Ongeluk zit in een klein hoekje en kan overal mee gebeuren, daar ben ik me van bewust..
Maar toch wel weer ff schrikken.. Eerst hier in Nieuwehorne van de week.. Brrr

Is er al iets bekend over de oorzaak van de op hol slaande paarden? En hoe het met deze is..
Hopen dat de man en de vrouw snel weer opknappen!

Ik zie in het artikel staan; ''Op het moment dat de paarden voor de auto waren, draaiden ze weg en klapten beide paarden tegen de voorruit van de auto aan. De paarden renden vervolgens weg in de richting van de bossen.''
Tegen de voorruit en toen nog verder rennen :? Gewoon nieuwschierigheid hoor, maar hoe krijgen ze dat voor elkaar.. Heeft de kar er toen nog achter gezeten?
Kan het zich ff heel moeilijk voorstellen

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:26

Eerlijk gezegd hebben wwe van het ongeluk zelf niets meegekregen op dat moment. We vonden twee paarden in de sloot met kar eroverheen zonder menner in de buurt. Het belangrijkste voor ons was op dat moment bij de paarden blijven. Even later hoorden we de ambulance. Ik hoop zelf ook nog te horen hoe het met de mensen nu gaat en wat er nu echt gebeurt is.

RichtsjeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:09

De koetsier en zijn vriendin zijn kennisen van mij, hij heeft zijn ribben gebroken en zijn enkel en zij heeft een aantal vingers gebroken, haar neus, heup en knie beschadigd.
Het span waar ze mee reden was een zeer ervaren marathon span.
Wat ik gehoord heb is dat er een auto stevig geclaxoneerd heeft en een straal gas gegeven naast de paarden.
Zal morgen vragen hoe het met hun en de paarden gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:32

RichtsjeW schreef:
De koetsier en zijn vriendin zijn kennisen van mij, hij heeft zijn ribben gebroken en zijn enkel en zij heeft een aantal vingers gebroken, haar neus, heup en knie beschadigd.
Het span waar ze mee reden was een zeer ervaren marathon span.
Wat ik gehoord heb is dat er een auto stevig geclaxoneerd heeft en een straal gas gegeven naast de paarden.
Zal morgen vragen hoe het met hun en de paarden gaat.

Daarom wil ik niet in mijn eentje buitenom gaan ik vind het een beetje te link met dat drukke verkeer vandaag de dag, zijn nog maar weinig mensen die rekening houden met paarden....helaas

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:42

Wat een geluk dat het nog zo is afgelopen, ik was erg geschrokken toen al die ambulances en uiteindelijk een heli kwamen. Op dat moment denk je echt: dat is niet best! Wens maar beterschap uit oudemirdum!

naomifalkena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 13:33

Het komt ook steeds dichter bij huis. En wat zijn sommige mensen onnadenkend om naast een stel paarden te claxoneren en gas te geven. Ik heb gehoord, via mijn moeder.. die is bij de vrouw op bezoek geweest, dat ze blij zijn dat ze beide nog leven en dat het veel erger had kunnen aflopen.

Dressage4U

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 13:58

naomifalkena schreef:
Het komt ook steeds dichter bij huis.

Het is niet besmettelijk hoor. :Y)

RichtsjeW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 19:50

Net de zus van de man gesproken, beide hebben de rechter enkel kapot en de vrouw de neus en haar vingers ook.
De paarden maken het goed nog wat dikke benen maar verder okee zoals het nu lijkt.
Ik men in hetzelfde gebied en ben best geschrokken, ik blijf maar even in het bos de komende tijd.
Ze hebben echt geluk gehad en dat met een goed opgeleid span dat veel men/ marathon wedstrijden gelopen heeft en veel gewend is, het kan ons allemaal gebeuren zo zie je maar weer.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 19:54

Bedankt voor de update, wat sneu voor ze! Wat zullen ze een pijn hebben.
Is de automobilist nog aangesproken?

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 21:18

Dank voor de update Naomi en Richtsje! Hopen dat ze beide goed herstellen. Fijn dat het ook met de paarden goed gaat. Ze liepen redelijk goed toen ze uit de sloot kwamen, maar ja is toch altijd afwachten.
Ik blijf nog maar even lekker mijn fries onder het zadel rijden, want de schrik zit er toch wel in zo. En ja, natuurlijk kan er onder het zadel ook van alles mis gaan :j blijf maar even redelijk veilig in de bak.

Rocket3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:31

Ik doe daarom standaard met mennen een veiligheidshes aan, en als ik zie dat er van die :( te hard aan komen van beide kanten dan doe ik signaal tot langzaam aanrijden geven. Doen ze dit niet, dan grijp ik altijd even vriendelijk naar de menzweep :( en waarschuw mn schoonmoeder die dan ment van te voren hoe of wat.

Vaak zijn de mensen begrijpend en doen ze rustiger aan, maar onze eigen huisarts notabene scheurde ons eens achterlijk voorbij, die heeft de zweep op de ruit gehad en een dikke vinger.
En een week later kwam ik er achter dat het dus mn nieuwe huisarts bleek en die zat ff raar te kijken. Maar dan neem ik geen blad voor de mond en heb dus netjes gvraagd wat hem bezielde ipv hij aan mij wat mij mankeren deed ;)

Dit ongeluk is al heel zwaar, en had nog veel erger kunnen gaan, met meerdere botbreuken bij zowel mens als paard, en dat door een zo'n idioot. Hebben ze deze nog kunnen achterhalen?