Eric van der Vleuten gaat door; Geen nieuwe ruiter Utascha

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Blue9

Re: Eric van der Vleuten gaat door; Geen nieuwe ruiter Utascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:15

Ik vind het zo gek dat Utascha niet meer overgehouden heeft. Ik zat het live te kijken en op het moment van de val zei mijn vriend tegen me, die is dood. Dat spartelen op de rug die paar seconden lang gadver, dat betekend normaal niks goeds.. Was ook een grote opluchting toen ze opstond en redelijk goed wegliep. Toch kan je de fout niet helemaal aan Utascha aanrekenen, dan was het vaker gebeurt. Voorderest had niemand er problemen dus ik denk dat Vleut zich dat toch ook zeker wel heeft aangerekend.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 16:19

top dat ie door gaat!! ik ken de fokkers van Utascha (heb daar vroeger stage gelopen) en dan houd je zo'n paard toch meer in de gaten.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:25

@blue, die val was echt een foute inschatting van Utascha zelf. Met een galopsprong extra had ie een perfect springbare afstand gehad, maar ze zag gewoon een sprong in de schaduw. Bovendien kan een ruiter het paard eigenlijk niet door een bepaalde hulp ruim een galopsprong te vroeg af laten zetten.
Ook paarden kunnen een fout maken, zeker zo'n betrekkelijk jong paard. Gelukkig geen blessures voor beide.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:33

Gelukkig maar! :D +:)+

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:29

wat fijn :)

elluh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:58

zo zo, goed van hem ! <<)

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 21:04

Hij is zo goed, Nederland kan gewoon niet zonder hem!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:43

Fijn de Vleut moet nog naar de OS, met een plak om je nek is het mooier afscheid nemen.

harrypiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:10

Natuurlijk gaat Erik door.
Die is nog veel te jong en te goed om nu al te stoppen.
Zijn droom is de Olympische Spelen rijden samen met zoon Maikel, en dat gaat niet makkelijk als je de cap aan de wilgen hangt.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 03:49

Super gaaf van hem!
Hoe is het met Utascha verder? Weet iemand dat?
Ik ga verder wel mee met 'schoentje' wat overigens niet meteen wil zeggen dat het paard dom is of wat, een fout(je) kan gebeuren , het is mens en dier.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 08:56

schoentje schreef:
@blue, die val was echt een foute inschatting van Utascha zelf. Met een galopsprong extra had ie een perfect springbare afstand gehad, maar ze zag gewoon een sprong in de schaduw. Bovendien kan een ruiter het paard eigenlijk niet door een bepaalde hulp ruim een galopsprong te vroeg af laten zetten.
Ook paarden kunnen een fout maken, zeker zo'n betrekkelijk jong paard. Gelukkig geen blessures voor beide.

Niet helemaal mee eens hoor. Ik ben er zeker mee eens dat Utascha last had van de schaduw maar Vleut verkeek zich er naar mijn idee ook op. Als je op zo'n moment van twijfel zelf je hand wegsteekt zal je paard afgaan. Zeker zo'n jong dier, die moet je in zo'n moment van twijfelen ondersteunen. Als het puur aan het paard lag hadden er meer ruiters last van gehad en dat was niet (denk aan R'dam waar ze om de boom van de schaduw in het licht rijden moesten).

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:31

je kan nog zo je hand weg steken, er zal geen een paard een galopsprong te vroeg afzetten. Vleut verkeek zich niet, want dan zou hij zelf ook de sprong ingezet hebben met zijn houding. Zelfs met een galopsprong extra had hij een mooie afstand gehad. Een ruiter op dat niveau verkijkt zich niet een hele galopsprong. Een paard ziet ooit rare dingen en kan zich dus wel verkijken. Dit is zoals ik het althans zie...

Ach, we zullen de precieze oorzaak nooit weten, omdat een paard nou eenmaal niet kan praten.