Man zwaargewond na aanrijding met paard in Scherpenzeel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

missyjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 11:53

hallo allemaal. ik draai daar de manege en ben ook erg geschrokken helaas heeft steely dann het niet overleeft hij was op slag dood. de andere paarden makrn het na omstandig hede goed. zijn wel onrustig. de automobilist komt er weer boven op. er is contact geweest en heeft veel gebroken en.een hoofdwond. hoe de paarden ontsnapt zijn is een raadsel. het hek is niet kapot maar stond open. dit hek kan alleen met 3 mensen eraf gehaald worden. nalatigheid? om dat te lezen doet pijn! onze hekken zijn pas 4 jaar oud en worden steeds gecontroleerd. ik hoop dit nooit meer mee hoeven te maken. er is een onderzoek ingesteld hoe het kan.dat het hek niet kapot is alleen het stroondraad? expres gedaan?

Sjolvir

Re: Man zwaargewond na aanrijding met paard in Scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:06

Beterschap aan de automobilist, je zal daar maar rijden en dan ineens groep paarden voor je auto krijgen.....

vjseegers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:08

Wat een naar bericht. Hopelijk houdt de gewonde man er geen blijvend letsel aan over.
Gelukkig om te lezen dat de overige paarden er goed vanaf zijn gekomen.
Doet me eens te meer beseffen hoe onwaarschijnlijk veel geluk ik gehad heb toen onze paarden zondag 9 september ontsnapt waren.....krijg nog steeds de rillingen :brr: ....

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:13

missyjj schreef:
hallo allemaal. ik draai daar de manege en ben ook erg geschrokken helaas heeft steely dann het niet overleeft hij was op slag dood. de andere paarden makrn het na omstandig hede goed. zijn wel onrustig. de automobilist komt er weer boven op. er is contact geweest en heeft veel gebroken en.een hoofdwond. hoe de paarden ontsnapt zijn is een raadsel. het hek is niet kapot maar stond open. dit hek kan alleen met 3 mensen eraf gehaald worden. nalatigheid? om dat te lezen doet pijn! onze hekken zijn pas 4 jaar oud en worden steeds gecontroleerd. ik hoop dit nooit meer mee hoeven te maken. er is een onderzoek ingesteld hoe het kan.dat het hek niet kapot is alleen het stroondraad? expres gedaan?

:oo Sterkte met het verlies van je paard.
Het zou toch wat zijn als mensen het hek expres hebben opengezet :(

Mooi om te horen dat de man er wel weer boven op komt.

angela1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:26

[quote="sandycove"]Ik kan er ook niet uit herleiden of die paarden los liepen.

Wat denk je zelf???? Sorry, hoor, maar een nogal domme opmerking!

angela1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:26

missyjj schreef:

Heel veel sterkte!!!

sandycove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:36

Sterkte, missyjj, laten we idd hopen dat er geen opzet in het spel is geweest, dat zou wel heel ziek zijn. Sterkte en fijn dat die man goede kansen maakt!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 13:08

Mijn collega moest vanmorgen al omrijden omdat er een ongeluk gebeurd was maar dat het met paarden te maken had wist ze niet! Wat erg zeg...voor alle partijen. Heel triest van het paard. Sterkte voor de manege eigenaar! Ik wist trouwens niet eens dat er een manege is daar...

rosa_emmelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:17

gats... dat is hier 3 km vandaan!
aan die auto te zien is het geen zachte klap geweest! ik hoop dat het goed komt!

LexLester

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:27

zo hey wat heftig ! heel veel sterkte voor die man en ziellig voor het paard hopelijk heeft het paard niet zo lang geleden.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:37

sjonge da's heftig! sterkte!

weet iemand waar die paarden vandaan komen?
ik heb namelijk lang in scherpenzeel gereden...

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:11

Wat een ontzettend naar ongeluk zeg :(
Ik las in een reactie hierboven dat het met de bestuurder al beter gaat, gelukkig maar.
Sterkte voor de eigenaar(en) van het paard. Sterkte MissyJJ.

Elke keer weer is er iemand die het over het niet goed in orde hebben van de omheining heeft.. Waaarom? Er kunnen zoveel factoren zijn waardoor paarden losbreken/ontsnappen waar de beste omheining niet tegenop kan. Ik word daar zo sch**tziek van!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 18:32

Op de barneveldse weg zijn wel vaker aanrijdingen dacht ik!
aantal jaar geleden botste er twee auto's frontaal op elkaar om dat één of andere malloot met 70 km/u een zijweggetje kwam aangekart!
de eigenaresse van jessy was oogegetuige

mensen kijken steeds minder goed uit, ze maken er nooit een probleem van totdat ze zelf onder een auto liggen dan kan de automobilist een rechtzaak verwachten volgens mij!
malloten zijn het. :(

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 18:55

Lillian__ schreef:
mensen kijken steeds minder goed uit, ze maken er nooit een probleem van totdat ze zelf onder een auto liggen dan kan de automobilist een rechtzaak verwachten volgens mij!
malloten zijn het. :(

Nou nou, het is niet zeker dat de automobilist hier 'schuld' valt te geven. Immers, om 3 uur snachts is 't pikkedonker en er staan daar geen straatlantaarns. Paarden hebben geen lampjes op.

Als je daar rijd met 80 (wat toegestaan is en normaal ook gewoon veilig) heb je een remweg van like 30 meter. Op het moment dat die paarden je koplampenbundel in lopen heb je als automobilist écht geen tijd om nog te remmen. Ontwijken kan, wat ik begrijp heeft ie dat ook gedaan maar het was niet 1 paard maar 5....

Ik vind het echt heel sneu voor alle partijen, en als er iemand is geweest die dat hek moedwillig heeft opengezet is het wel echt heel ernstig....

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 19:02

paarden kunnen het zelf ook open gekregen hebben.. je weet het niet zo snel..

die man heeft echt geluk gehad die hele auto is echt in elkaar gedeukt!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 19:04

missyjj schreef:

Jeetje, ook heftig voor jullie zeg! Hopelijk komt er ook voor jullie duidelijkheid. Sterkte met het verlies van het paard.
T is te hopen dat het niet met opzet is open gezet! Toevallig niet iemand het hek NET niet goed dichtgedaan? (niet verkeerd bedoelt overigens!)

Die auto ziet er idd flink beschadigd uit. Dat de automobilist het overleefd heeft zeg. Heel veel sterkte voor hem en alle betrokkenen.

Ik word een beetje erg moe van sommige opmerkingen hier. Paarden kunnen door alle mogelijke manieren uit een weide komen en dat is absoluut niet alleen door nalatigheid van de eigenaren. Paarden in paniek gaan overal doorheen en ja dan lopen ze los, bij ons kwam een paard tijdens het rollen met een been in het draad en begon dus in paniek te trekken en trok de draad kapot..... Het is dus zo gebeurd.

En de automobilist de schuld geven? Midden in de nacht verwacht je geen paard op de weg :n En als je op zo'n weg (80km neem ik aan) gewoon 80 rijd en het is pikdonker, dan kun je gewoon niet op tijd meer remmen. T is al een wonder dat hij er maar 1 heeft geraakt en niet meer.

jeanetJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:09

Verschrikkelijk ook voor de automobilist! Hopelijk komt hij snel er weer boven op.

Ik woon er vlakbij en kom er dagelijks overheen. Zo meteen ook weer.
Ik denk dat de paarden van Camping de Lucht zijn. Ik weet dat daar zowieso een hafllinger staat en ik zag ook haflingers op de foto.

Maar wat een raadsel hoe ze ontsnapt zijn, ook omdat ze dan wel een stukje gelopen hebben!

Sterkte voor de de eigenaren van het paard!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:09

marijkedam schreef:
Cayenne schreef:
De andere paarden gingen er direct vandoor.

Klinkt net alsnof ze door zijn gereden na een ongeval....
nee, alle gekheid op een stokje.
Sterkte voor de gewonde man en de eigenaar van de paarden.

Gut, hier moest ik dus echt even heeeel hard om lachen!! Wel heel asociaal van die paarden zeg :')
Niet helemaal gepast, vanzelfsprekend vind ik het heel erg voor zowel de eigenaar van het paard als de man en alle andere betrokkenen. Hoop dat de man er snel bovenop komt en dat de andere paarden inmiddels weer veilig in hun wei staan!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 05:53

sandycove schreef:
Ik kan er ook niet uit herleiden of die paarden los liepen. Dat deze man het echter heeft overleefd in zo'n wrak vind ik ongelofelijk. Wat ziet dit er heftig uit! Mocht het paard zijn ontsnapt dan vraag ik me dus af: Hoe moeilijk is het om er voor te zorgen dat de omheining gewoon pico bello in orde is?

Misschien was de omheining pico bello in orde maar heeft een of andere grapjurk het hek open gezet (of draad open gedaan). Zal ook niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd namelijk ;)
Dus even verder nadenken voor je de staleigenaar indirect beschuldigd van slecht onderhoud.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 06:58

sandycove schreef:
Hoe moeilijk is het om er voor te zorgen dat de omheining gewoon pico bello in orde is?

Ik ben het, in algemene zin, helemaal met je eens.

Ook mbt het loslaten door onverlaten.
Aangezien dat in NL veel voor lijkt te komen op grond van wat eigenaars en posters hier zeggen na zowat elk ongeval, hoort er nl. een deugdelijk slot op.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 07:22

Sees schreef:
en wat voor omheining er ook staat, geen omheining is goed genoeg om een kudde (geschrokken) denderende paarden tegen te houden hoor.

Als dat zo zou zijn, zou het dan wel verantwoord zijn om paarden te houden in NL?

Hier ligt wel een man zwaar gewond in het ziekenhuis en het paard is dood.

´Tja kan gebeuren, geen hek wat zo´n dier tegenhoudt en bovendien; het hek stond open en onverlaten doen dat wel vaker.´

Zou je dit ook een redelijk argument vinden voor een loslopende stier of een neushoorn?

sandycove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 07:38

Vippie schreef:
sandycove schreef:
Ik kan er ook niet uit herleiden of die paarden los liepen. Dat deze man het echter heeft overleefd in zo'n wrak vind ik ongelofelijk. Wat ziet dit er heftig uit! Mocht het paard zijn ontsnapt dan vraag ik me dus af: Hoe moeilijk is het om er voor te zorgen dat de omheining gewoon pico bello in orde is?

Misschien was de omheining pico bello in orde maar heeft een of andere grapjurk het hek open gezet (of draad open gedaan). Zal ook niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd namelijk ;)
Dus even verder nadenken voor je de staleigenaar indirect beschuldigd van slecht onderhoud.

Hier word ik een beetje moe van. LEZEN!!!! :+
Er wordt helemaal niemand beschuldigd. Er wordt NERGENS met een vingertje gewezen. Ben het overigens deels met Rowo eens dat paarden in blinde paniek stomme dingen kunne uithalen maar denk niet dat dat hier aan de orde is geweest.

sandycove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 07:40

Huertecilla schreef:
sandycove schreef:
Hoe moeilijk is het om er voor te zorgen dat de omheining gewoon pico bello in orde is?

Ook mbt het loslaten door onverlaten.
Aangezien dat in NL veel voor lijkt te komen op grond van wat eigenaars en posters hier zeggen na zowat elk ongeval, hoort er nl. een deugdelijk slot op.

Dabbedoel ik. Het gebeurt best vaak dat je over ongevallen leest met paarden in het openbaar verkeer. Het gaat er niet om wie of wat er fout is het gaat er om wat je kunt doen ter voorkoming.
Wat als er een kudde olifanten in een dierentuin het op de heupen krijgt? Rennen ze dan ook door hekken?

Kellytjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 08:25

Heel veel sterkte voor alle betrokkenen! het is een naar ongeluk dat helaas voor het paardje
dodelijk is afgelopen. En mensen, we hebben er niks aan om over omheiningen te praten of wat dan ook.
Elkaar indirect de schuld te geven voor nalatig onderhoud! ik zou hier iedereen wel eens willen zien als
je zo iets overkomt! en Sandycove; vind je een beetje kinderachtig overkomen, zelfs in dierentuinen ontsnappen
er dieren.

Burgers zoo nog niet gekeken? en laten we allemaal maar omdat we een paard willen houden hekken van
4m hoog en minimaal 2 meter dik met stroomdraad bedekken, dat zal zeker wel helpen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 08:40

missyjj schreef:

wat naar zeg... steely dann die ken ik wel.
Ik snap niet hoe het kan dat die paarden ontsnappen inderdaad, als je dat had geweten was het niet gebeurd.

Dit is overigens een paar jaar geleden ook al gebeurd op dezelfde weg. Wel met andere paarden, maar toch...