Plan voor een mega-manege in Roosendaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:23

Ik vind het een prachtig plan en hoop dat we dan aan deze kant van Brabant eens wat vaker de kampioenschappen krijgen, want nu wordt je niet vrolijk hoe ver we er soms voor moeten rijden. Hoewel de outdoor volgend jaar wel meer aan deze kant is.

Ze organiseren best veel hoor, je kunt er vaak naar een oefenspringwedstrijd, doen ze ook een competitie in. Volgens mij is er komend weekend ook al een indoor menwedstrijd. Ik vind het de mooiste manege hier in de buurt.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:25

Meende dat ze zoiets ook hier in de buurt van Limburg wilden bouwen... Stond een mooi stuk van in de krant maar verder hoor je er niks meer van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:28

Kosta schreef:
Ik vind het een prachtig plan en hoop dat we dan aan deze kant van Brabant eens wat vaker de kampioenschappen krijgen, want nu wordt je niet vrolijk hoe ver we er soms voor moeten rijden. Hoewel de outdoor volgend jaar wel meer aan deze kant is.

Ze organiseren best veel hoor, je kunt er vaak naar een oefenspringwedstrijd, doen ze ook een competitie in. Volgens mij is er komend weekend ook al een indoor menwedstrijd. Ik vind het de mooiste manege hier in de buurt.

Vergeet niet dat het de enige manege is waar je voor 10 euro een uur lang in de springbak mag rijden, en gebruik mag maken van alle hindernissen. :)

Wat dat betreft ben ik heel blij dat vd pluijm er nu zit

kiepejanie

Re: Plan voor een mega-manege in Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 13:27

In Horst aan de maas ( lb ) zou idd een groot ruitersportcentrum komen maar hoor er ook niets meer van.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 13:28

Marloes, klopt en je mag dan ook nog een eigen instructeur meenemen, dat kan ook bijna nergens. Nee kom maar op met complex, ik zie het helemaal zitten.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 13:56

Helaas is het wel zo dat als deze Van der Pluijm het net zo goed doet als de andere uit Made toen het geen lang bestaans leven heeft;)

estherha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:04

Ik vrees alleen als de Goubergh zo groot wordt dat de verenigingen uit de buurt het niet kunnen betalen daar een wedstrijd te organiseren. Er zijn al veel verenigingen in de buurt die een ander onderkomen hebben moeten zoeken voor hun wedstrijden.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:07

Dan mogen ze wel hopen dat de regeringsplannen over paardenwelzijn er niet komen, want dan moeten ze toch echt allemaal een poos naar buiten per dag.

Ach, mega, supergroot, enorme faciliteiten, ik heb er niet zoveel mee. Maar evenementen naar NL halen is ook weer goed voor de economie, moeten we maar denken...

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:32

Das lekker dichtbij! Zou t wel gaaf vinden als dat er echt komt :)

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:02

Ik las het in de krant, zou heel gaaf zijn :)

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:17

Ik denk zelf dat ze nooit al het geld wat ze erin gaan stoppen terug kunnen verdienen, hooguit dat het hotel dan super goed moet gaan lopen. Zoals ik op de site kijk geven ze geen manegelessen meer?

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:28

Als ik dit soort plannen lees over hotels, megastallen, rijhallen etc altijd: komen er ook weilanden? Een stal van 4 bij 4 levert natuurlijk meer op dan een stuk gras, maar in hoeverre gaat er gekeken worden naar paardenwelzijn ipv exploitatie?

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:33

Ze houden nu al regelmatig grote concoursen, en iedereen in t springwereldje is er over te spreken! Ik denk dat het super gaat lopen. Vorig jaar met internationale concours merkte je dus wel dat wat meer ruimte wel fijn zou zijn. Dus kom maar op met die verbouwingen!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:34

Lijkt me wel gaaf *\o/*
Maar ik hoop dat de paarden niet 24/7 in de stal staan. gwn in de weide/paddock.

edelgold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:10

De eigenaar heeft ambitie .om zoveel miljoenen te investeren in een super de luxe paardensport centrum.
Dat, is ook prima voor de werk gelegenheid.

Emily_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:14

Ik twijfel wel of het er echt gaat komen, maar zou wel heel leuk zijn!

Woon daar super dichtbij dus eindelijk meer wedstrijden om te bekijken. :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:20

Als het klaar is, kun je het kopen voor E1,- (dan moet je wel alle schulden op je nemen :Y) )
Nog niet zo heel lang geleden zo'n mega(lomaan) project op de fles zien gaan.
Sommige mensen kunnen zich grote dromen veroorloven...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:32

Ik denk dat het ook wel nodig was om grote dromen te hebben met den Goubergh, het is een prachtige locatie die rustig ligt en toch dicht bij de snelweg is.
Op dit moment is er weide zat, maar als je je gaat richten op grote concoursen en daarbij stallen verhuurd, die paarden komen toch tijdens concoursdagen niet op de wei?

Geloof niet dat de particulier die 1 paardje heeft en deze zo natuurlijk mogelijk wil houden hun doelgroep is.

Ik ben in ieder geval benieuwd wat ze ervan gaan maken, denk dat dhr vd Pluijm echt geen gekke henkie is en wel doorheeft hoe het ondernemen moet.

balloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:51

Blijkbaar heeft de beste man niet naar de troonrede geluisterd... 8-)

Klinkt leuk. Jammer dat er hier in de buurt nooit zoiets wordt gedaan.

Drunten1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:16

Er wordt alleen maar over concoursen gesproken maar evenementen zoals bv Horse event of Paard en Koets zouden ook op zo'n lokatie gehouden kunnen worden. Ben benieuwd wat het gaat worden!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:23

olijf schreef:
midgie schreef:
Maar hopen dat als ze er toch zoveel geld in gaan steken dat ze ook aan de paarden denken en niet alleen aan geld en zichzelf.
Dus b.v paddocks waar de paarden gewoon veel buiten kunnen en niet het grootste gedeelte van hun leven binnen moeten staan enz enz

Volgens mij zijn die er al hoor.

Klopt er zijn , of tenminste toen ik er werkte , waren er altijd al een aantal nette paddocks bij de stapmolen.
En ook was er gewoon de gelegenheid als je wei huurde om je ( sport ) paarden op de wei te gooien..
Die van ons kwamen toch minstens elke dag daar wel op de wei.

Ben benieuwd, het was altijd al een mooi complex van vele gemakken voorzien..

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 23:12

olijf schreef:
midgie schreef:
Maar hopen dat als ze er toch zoveel geld in gaan steken dat ze ook aan de paarden denken en niet alleen aan geld en zichzelf.
Dus b.v paddocks waar de paarden gewoon veel buiten kunnen en niet het grootste gedeelte van hun leven binnen moeten staan enz enz

Volgens mij zijn die er al hoor.

Er zijn 3 paddocks, de rest is weggehaald voor parkeerplaatsen ;) Weide is er ook, maar daar wil hij het hotel en andere dingen gaan bouwen voor zover ik heb gehoord ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 01:27

Ik heb ze zo vaak langs zien komen: woeste plannen voor grote ruitersportcentra, met mogelijkheid om wel of niet vlakbij te gaan wonen.

En weet ik wat ik daarvan vindt? Ik zou het niet willen, een mega complex. Geef mij maar een bescheiden manege of pensionstal.
Wonen bij de manege? Nou nee, doe maar niet. Als je ruzie krijgt of je paard elders wilt stallen dan zit je nog aan de manege vast waar je oorpronkelijk je paard hebt gestald.
Geef mij maar een plek om te wonen in de buurt van een stal. Als ik het allemaal niet zelf in de hand heb hoe ik mijn paarden wil houden (dus stallen aan huis) dan kies ik manege waar ik alle vertrouwen in heb dat de paarden goed verzorgd worden, ik wat vrijheden heb om soms een keer een dag weg te gaan en mijn paarden evengoed buiten komen. Mega complexen houdt in mijn ogen in dat er geen zorg is voor ieder individu, of dit nu op twee benen is of op vier benen rondloopt....

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 06:43

Eehm.. Er is toch crisis?

To the point, ik zou er nooit willen staan. Hoe groter het complex, des te meer gezeik er is onder de stalleden.

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 07:01

balloon schreef:
Blijkbaar heeft de beste man niet naar de troonrede geluisterd... 8-)

Hahahaha _O-