Paarden doden verzwakte eend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:57

Jeetje wat naar voor het eendje :(:)
Het diertje zou uiteindelijk natuurlijk toch wel doodgaan maar het blijft sneu.

Vind het ook een beetje apart dat de man er gewoon maar bij bleef staan zonder te helpen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:58

suuzepuus schreef:
_Amigo schreef:
Ach jo zo is de natuur ;)

Als een hongerige vos een pony pakt praat je denk ik anders...
Dat is eerder de natuur dan dit!!

Hoezo is dat eerder natuur? :P

Easy_Pelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:59

Het is belachelijk dat je niks doet als je het ziet :(
Ik heb een hekel aan zulke mensen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:59

Die van mij ging altijd kipjes pletten. Erachteraan en dan de hoef erop.

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 15:00

Toevallig vertelde mijn zwager vandaag dat een stel jaarlingen kippen hadden gevangen en in stukken hadden gebeten, puur in het spel maar toch :r

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 15:30

Cayenne schreef:
Zoiets komt niet vaak voor, aldus paardengedragswetenschapper Machteld van Dierendonck uit Stroe.

Dan mag ze hier wel eens bij de jonge IJslanders in de wei komen kijken als daar eenden, konijnen of honden lopen. :x Zelfs de ***ganzen wagen zich niet binnen dezelfde draadjes als de dames. ~~}> :')

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 15:35

Ik vind dit helemaal niet raar.
Moest je eens weten hoevaak ik een dode vogel in de wei zie liggen :)

eenitraM

Re: Paarden doden verzwakte eend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 15:36

Waarom staat valt dit onder het kopje nieuws?

Wat een onzin zeg :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 15:38

Mijn merrie jaagt bewust op duiven, omdat die altijd op haar brokken azen (en als het even kan zoveel mogelijk van haar voer jatten). Op concours moet ik niet de pech hebben dat er duiven in de bak zitten, want daar stormt ze op af en ze probeert die beesten dan een tik te geven. (Gevolg: ik en lezer krom van het lachen, proef de mist in.) De vogels zijn altijd sneller, dus ik maak me er eigenlijk niet druk om. Als ze er echt 1 te pakken zou krijgen, dan had ik dat wel heel sneu gevonden, vooral als 'ie nog zou leven.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 15:39

_Lorette_ schreef:
Mijn merrie jaagt bewust op duiven, omdat die altijd op haar brokken azen (en als het even kan zoveel mogelijk van haar voer jatten). Op concours moet ik niet de pech hebben dat er duiven in de bak zitten, want daar stormt ze op af en ze probeert die beesten dan een tik te geven. (Gevolg: ik en lezer krom van het lachen, proef de mist in.) De vogels zijn altijd sneller, dus ik maak me er eigenlijk niet druk om. Als ze er echt 1 te pakken zou krijgen, dan had ik dat wel heel sneu gevonden, vooral als 'ie nog zou leven.

_/-\o_

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 15:45

Sneu voor die eend, maar het komt inderdaad vaker voor.

Daarnaast komt het ook voor dat in bepaalde begrazingsgebieden waar een tekort is aan bepaalde voedingsstoffen paarden en runderen soms ook een hapje vis/haas/vogel meenemen voor de extra vitamines.

suuzepuus schreef:
_Amigo schreef:

Dat zou ik graag willen zien, een vos die een pony pakt :)) . Pony's zijn net een maatje te groot voor een vos. Vossen zullen zich meer bij kippen, duiven, fazanten, ratten, dat soort werk houden.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 15:48

Joh die van mij heeft een grote rat in stal dood gestampt. Baasje vind het ook erg sympathiek van paard als ze een konijnen karkas achterlaat O:) . Ja echt helemaal opengereten (nee wij hebben geen vossen). En ik heb haar tijdens het uitmesten van stal eens achter 2 zwanen aan zien gaan. Gewoon spelen en stoer doen. Zwanen waren gezond en na herhaaldelijk te hebben te dreigen hebben ze toch maar besloten te vluchten. ;( Tja 1000 kilo is niet niks als dat op je af komt stormen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 15:49

Volgens mij doden hengsten die een kudde overnemen zelfs de veulens die geboren worden en niet van hem zijn, paarden zijn soms echte killers. Onze katten moeten ook niet in de bak gaan lopen als ons shettie er loopt want ze pakt ze.

nikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 15:53

Alle dieren die bij ons in de wei komen en er niet thuis horen, worden door minimaal twee van onze vier paarden achterna gezeten. Komt hij weg, heeft hij geluk anders is het jammer. Ik vindt dit geen raar iets, kan er ook niet zo wakker van liggen ( zeg nu natuurlijk weer wat verkeerds ) Naar mijn mening hoort er niets in de wei bij de paarden dan de paarden zelf.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 15:59

Bij ons lopen de kippen ook door de wei hoor.. Maar die blijven ongemoeid.

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:03

mijn oude verzorgpony's hebben wel eens kuikentjes van een eend in de wei doodgetrapt.
maar dat soort dingen gebeuren zo af en toe eens, daar kan je niks aan veranderen.
zo gaat het in de natuur, tenminste dat vind ik.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:05

Toch gek dat Machteld zegt dat het niet vaak voorkomt, want ik zie het toch regelmatig gebeuren; stalpaard gaat ook achter eenden aan, denk als er een zwaar verzwakte bij zit die wel wordt gepakt. Heb ook meegemaakt dat een schaap werd gedood en als je hier op bokt het al leest is het niet zo heel uitzonderlijk.

Tja, ik zou ook niet ingrijpen.... dit is toch de natuur. De zwakkere worden uitgeschakeld.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:12

Het hoeft ook geen jachtinstinct te zijn, kan ook het onbekende speelse zijn. En met een paard spelen is helaas wel een stukje anders als met een kat spelen.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:20

suuzepuus schreef:
_Amigo schreef:

Nee hoor, dan praat ik niet anders, zo is de natuur nou eenmaal.
Al gaat dat wel moeilijk met een vos :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:00

Cayenne schreef:
Zoiets komt niet vaak voor, aldus paardengedragswetenschapper Machteld van Dierendonck uit Stroe.

Het wordt tijd dat Machteld weer eens naar een ver land gaat om naar kuddes paarden te gaan kijken, net zoals de vorige keer toen ze ontdekte dat paarden kuddedieren zijn en daarna opeens de titel paardengedragswetenschapper (levert veel op als letterspel) aangemeten kreeg.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:04

Nou zeg,het wel kunnen fotograveren maar niet ingrijpen? :(
Ik neem de paarden niks kwalijk maar dat diegene niks deed wel,walgelijk om gewoon te staan toekijken en dan plaatjes ervan te schieten! _-:(

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:07

funnyhorses schreef:
Nou zeg,het wel kunnen fotograveren maar niet ingrijpen? :(
Ik neem de paarden niks kwalijk maar dat diegene niks deed wel,walgelijk om gewoon te staan toekijken en dan plaatjes ervan te schieten! _-:(

Eend had het anders toch niet overleefd, als die eend niet kan wegvliegen als er paarden op af komen, dan is er iets mis met die eend.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:08

sarabande schreef:
Cayenne schreef:

Het wordt tijd dat Machteld weer eens naar een ver land gaat om naar kuddes paarden te gaan kijken, net zoals de vorige keer toen ze ontdekte dat paarden kuddedieren zijn en daarna opeens de titel paardengedragswetenschapper (levert veel op als letterspel) aangemeten kreeg.

:D Helemaal mee eens. Wat een geneuzel in de ruimte. Er staan in dit topic alleen al voorbeelden te over waaruit je kan opmaken dat het best vaker voorkomt.

EmmaGonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:10

Het is sneu om te zien, maar wat wil je er tegen doen?
Gelukkig laat mijn paard de geiten en kippen heel, maar een hangbuikzwijn :(:)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:14

Sluit me bij sarabande aan. Paarden zijn wel vaker aan het moorden. Heb ook al regelmatig honden aan het randje van de verpletteringsdood gezien, kippen en schapen in het rond zien vliegen etc.

Waarom dit in vredesnaam voorpagina nieuws is....... :?