Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Loes'sCorner schreef:ik heb de eerste 3 seconden gekeken.....nee niet vol te houden echt een van de verschrikkelijkse dingen die ikm ooit heb gezien, en dat zijn dan dezelfde landen die hulp zoeken wanneer er een hongernood of epedimie heerst................bahhhh
Jana_en_Ik schreef:Nou.. ik was van mening dat ik het wel MOEST zien, al was het maar om mijn ogen niet te sluiten voor het gruwelijke geweld in deze wereld. Ik heb het na de eerste paar seconde (ezel was slechts uit balans geduwd) afgezet, want ik kon wel raden hoe het verder ging... Zoveel diervriendelijkere manieren om het diertje om het leven te brengen (los van of het uberhaupt ziek was!)...
jury schreef:Nee, jolliegirl, dit moet zeker niet kunnen. Maar omdat bokt ervoor gekozen heeft dit niet te door te linken verwachte ik gruwelijkere beelden.
Zoals ik dus zeg heb ik wel ergere beelden gezien (ook op bokt dus).
En ik leef niet in de prehistorie, maar in sommige gebieden in deze landen dus nog wel.
Edit, ik weet niet of jullie de beelden van ritueel slachten gezien hebben maar dat vind dus dagelijks tig x plaats in Nederland plaats. Deze beesten gaan een langere doodstrijd aan dan deze ezel.
Bah wat een walgelijke manier om een dier om het leven te brengen, hoe halen ze het in hun hoofd
PussInBoots schreef:Ik kan niet anders dan het met jury eens zijn. Natuurlijk is het afschuwelijk, vreselijk om een dier op deze wijze te doden. Maar dit is toevallig gefilmd, ik wil niet eens weten hoevaak het nóg erger is. Martelen en aan zijn/haar lot overlaten is in mijn ogen nog erger.....en hier zullen zelden beelden van zijn.
Voorlichting is alles, zolang hier gebrek aan is zullen zulke praktijken blijven bestaan.
Bovendien hoeven er geen 100 filmpjes te worden gemaakt om te bewijzen dat iets toevallig is gebeurd en gefilmd. 1 film is al te veel. PussInBoots schreef:Loes'sCorner schreef:ik heb de eerste 3 seconden gekeken.....nee niet vol te houden echt een van de verschrikkelijkse dingen die ikm ooit heb gezien, en dat zijn dan dezelfde landen die hulp zoeken wanneer er een hongernood of epedimie heerst................bahhhh
Jeetje, het een heeft toch helemaal NIETS met het ander van doen! Natuurlijk zou zoiets niet moeten kunnen maar onze westerse kijk op het houden van dieren is ook behoorlijk verstoord met hoe het ideaal is. Daar moet je bij sommige volkeren eens om komen. En dan meteen een heel land/bevolking afrekenen op één filmpje? Dat gaat in mijn ogen dus echt te ver!