Welzijnsorganisatie voor ezels reageert geschokt op video

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Welzijnsorganisatie voor ezels reageert geschokt op video

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:41

Diep, diep triest, het arme dier! Bah! :r

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:42

Nou.. ik was van mening dat ik het wel MOEST zien, al was het maar om mijn ogen niet te sluiten voor het gruwelijke geweld in deze wereld. Ik heb het na de eerste paar seconde (ezel was slechts uit balans geduwd) afgezet, want ik kon wel raden hoe het verder ging... Zoveel diervriendelijkere manieren om het diertje om het leven te brengen (los van of het uberhaupt ziek was!)...

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:42

Ik kan niet anders dan het met jury eens zijn. Natuurlijk is het afschuwelijk, vreselijk om een dier op deze wijze te doden. Maar dit is toevallig gefilmd, ik wil niet eens weten hoevaak het nóg erger is. Martelen en aan zijn/haar lot overlaten is in mijn ogen nog erger.....en hier zullen zelden beelden van zijn.

Voorlichting is alles, zolang hier gebrek aan is zullen zulke praktijken blijven bestaan.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:43

ik heb de eerste 3 seconden gekeken.....nee niet vol te houden echt een van de verschrikkelijkse dingen die ikm ooit heb gezien, en dat zijn dan dezelfde landen die hulp zoeken wanneer er een hongernood of epedimie heerst................bahhhh

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:43

Dat er ergere dingen zijn weten we.... maar om dit dan te bestempelen als : valt wel mee..

DAARDOOR blijven dit soort dingen gebeuren : Wantja.. het kán erger... Dus laten we het maar zo en doen we er niets aan....

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:45

Loes'sCorner schreef:
ik heb de eerste 3 seconden gekeken.....nee niet vol te houden echt een van de verschrikkelijkse dingen die ikm ooit heb gezien, en dat zijn dan dezelfde landen die hulp zoeken wanneer er een hongernood of epedimie heerst................bahhhh

Jeetje, het een heeft toch helemaal NIETS met het ander van doen! Natuurlijk zou zoiets niet moeten kunnen maar onze westerse kijk op het houden van dieren is ook behoorlijk verstoord met hoe het ideaal is. Daar moet je bij sommige volkeren eens om komen. En dan meteen een heel land/bevolking afrekenen op één filmpje? Dat gaat in mijn ogen dus echt te ver!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:48

Jana_en_Ik schreef:
Nou.. ik was van mening dat ik het wel MOEST zien, al was het maar om mijn ogen niet te sluiten voor het gruwelijke geweld in deze wereld. Ik heb het na de eerste paar seconde (ezel was slechts uit balans geduwd) afgezet, want ik kon wel raden hoe het verder ging... Zoveel diervriendelijkere manieren om het diertje om het leven te brengen (los van of het uberhaupt ziek was!)...

Ik deel je mening heb het filmpje helemaal afgekeken. En het is afschuwelijk!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:51

jury schreef:
Nee, jolliegirl, dit moet zeker niet kunnen. Maar omdat bokt ervoor gekozen heeft dit niet te door te linken verwachte ik gruwelijkere beelden.
Zoals ik dus zeg heb ik wel ergere beelden gezien (ook op bokt dus).
En ik leef niet in de prehistorie, maar in sommige gebieden in deze landen dus nog wel.

Edit, ik weet niet of jullie de beelden van ritueel slachten gezien hebben maar dat vind dus dagelijks tig x plaats in Nederland plaats. Deze beesten gaan een langere doodstrijd aan dan deze ezel.

Op jouw laatste zin : Ik heb zeer mijn twijfels welk dier eerder dood is... Toevallig vorige week in een islamitische slachterij wat metingen mogen bijwonen... Ik durf er bijna om te wedden dat deze ezel langer heeft ''mogen'' lijden...
Uiteraard zullen beelden vertekenen, maar gezien de beuken, verdrukkingen, is dit niet in 1 klap gebeurt.

Sorry voor mijn botte post, maar ik snap gewoon niet dat iemand dit ''mee vind vallen''
Er zijn ergere dingen, dat weet ik, maar dat keurt dit toch niet goed??

Hoe dan ook.. dit dier had lijden bespaard kunnen worden... dit was dus onnodig....

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:51

Arm beest! Als het dan een ziekte heeft opgelopen die niet te behandelen is dan laat je het dier inslapen.

Dit zijn zieke acties.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:52

Bah wat walgelijk, alleen het verhaal aanhoren doet de haren in mijn nek recht omhoog staan en krijg er de tranen van in mijn ogen |( Bah wat een walgelijke manier om een dier om het leven te brengen, hoe halen ze het in hun hoofd %)

Cayenne, ik kan me goed voorstellen dat je hiervan van slag bent :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:56

PussInBoots schreef:
Ik kan niet anders dan het met jury eens zijn. Natuurlijk is het afschuwelijk, vreselijk om een dier op deze wijze te doden. Maar dit is toevallig gefilmd, ik wil niet eens weten hoevaak het nóg erger is. Martelen en aan zijn/haar lot overlaten is in mijn ogen nog erger.....en hier zullen zelden beelden van zijn.

Voorlichting is alles, zolang hier gebrek aan is zullen zulke praktijken blijven bestaan.

Dit is dan wel toevallig gefilmd, maar het drukt ons wel weer even met de neus op de feiten. Een dier aan zijn/haar lot overlaten vind ik net zo erg. Het ene heft het ander niet op. Beelden hier van zijn er trouwens wel degelijk ;) Bovendien hoeven er geen 100 filmpjes te worden gemaakt om te bewijzen dat iets toevallig is gebeurd en gefilmd. 1 film is al te veel.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:56

PussInBoots schreef:
Loes'sCorner schreef:

Jeetje, het een heeft toch helemaal NIETS met het ander van doen! Natuurlijk zou zoiets niet moeten kunnen maar onze westerse kijk op het houden van dieren is ook behoorlijk verstoord met hoe het ideaal is. Daar moet je bij sommige volkeren eens om komen. En dan meteen een heel land/bevolking afrekenen op één filmpje? Dat gaat in mijn ogen dus echt te ver!

Ik wilde eerst niet reageren, maar ik wil je gewoon even groot gelijk geven.
Jammer dat we allemaal als de grootste racisten uit de hoek komen vanaf dat we 1 filmpje zien uit een land met meer dan een 6e van de wereldbevolking! Ik snap echt niet dat alles altijd over 1 kant gescheerd moet worden, maar dat zal dan wel weer liggen aan het feit dat internetgemeenschappen nog gekker uit de hoek komen soms dan de echte realiteit.

Ik wil het filmpje niet zien en ben er zeker van dat het gruwelijk zal zijn, maarrrrr... Hoe vaak heeft er het afgelopen jaar op voorpaginanieuws geen nieuws gestaan over Nieuw Zeeland, Engeland, ... waar er shetlanders achter auto's werden gespannen, jongeren ze verdronken voor de lol, stukgesneden paarden in zakken werden gedumpt in rivieren, enzovoort? (ze zijn mij allesinds wél bijgebleven) Toch ook zo vaak, en dan wordt er niet meteen gezegd dat we die landen maar geen hulp meer moeten bieden omdat er een paar gekken rondlopen.

Zoals gezegd in het artikel is het ook tegenstrijdig met de Indiase wet voor dierenbescherming (dus dit land heeft er een wet voor!) en er zullen dan waarschijnlijk ook sancties volgen.

Desalniettemin, echt heel erg voor de ezel en heel ziek van die mensen, maar alsjeblieft, dit kan echt overal gebeuren...

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:59

Hier wordt ik nou in en in triest van. schiet m dan gewoon maar af. das veel humaner, heel vreselijk dat ze in sommige delen van de wereld nog zulke dingen hanteren :-s

GMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:15

Wat een gekke mensen heb je toch op de wereld ;(
Dit is gewoon te triest voor woorden! Ik wil het filmpje echt niet zien vind het verhaal al schokkend!!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:21

ik geef al jaren aan brooke's. :j
en al ben ik tegenstander van ritueel slachten,dan ben ik nog van mening dat dat sneller, en met minder pijn gepaard gaat als dit..(als het correct gebeurd, de misstanden daargelaten ).

cara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:23

Buiten alle culturen om , waar dan ook ter wereld, deze wijze van handelen toont Geen enkel respect voor leven

nenab8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:23

ooo wat vreselijk ..
ik kan het niet eens zien ..

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:52

Pfffff, vreselijk.
Alleen de wetenschap dat dit is gebeurt maakt me al misselijk.
Ik heb tot nu toe altijd alle filmjes op internet bekenen als het om slachtpaardentransporten etc. ging.
Ik vond altijd dat ik niet mijn kop in het zand moest steken voor dat soort dingen.... maar ik ben ermee gestopt ik lig er echt wakker van dit soort vreselijke dingen...

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:12

Waarom bijt de ezel eigenlijk in de dode hond aan het begin van het filmpje? Heeft hij zo'n honger? Is het uit verveling? De eigenaar had beter op zijn dier moeten letten, dan had dit helemaal niet gebeurd. Hij is degene die bepaald wat er met zijn ezel gebeurt. Die moeten ze als eerste de cel ingooien. Zijn er daar geen wetten tegen dierenmishandeling?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:19

Moderatoropmerking:
Het is begrijpelijk dat de emoties hoog oplopen na het zien van het filmpje maar het is nog altijd wel de bedoeling om met respect te reageren. Wat niet de bedoeling is om straffen te bedenken voor de daders of het filmpje gedetailleerd te omschrijven, dit soort reacties zullen worden verwijderd.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:20

Maareh, wat was dan het alternatief?
Even los van die stichting want blijkbaar was het dorp daar niet van op de hoogte.
Ik neem aan dat ze daar geen middelen hebben om een dier te laten inslapen, een geweer zal ook niet voor handen zijn geweest anders hadden ze daar toch voor gekozen neem ik aan.
Wat heb je dan nog voor optie's?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:21

De keel doorsnijden. Maar wellicht wilden ze neit in contact met het bloed komen ivm hondsdolheid.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:26

En logisch lijkt me, daarbij denk ik dat dat ook voor veel leed kan zorgen voor het dier omdat dat ws makkelijk net niet helemaal goed gedaan wordt.
Meer optie's?

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:27

Voorlichting geven aan deze landen? Er is in deze landen veel armoe maar er is in deze landen ook heel veel rijkdom, cultuur en religie. Respect voor jezelf,elkaar en het leven dat heb je of dat heb je niet. Landen als o.a india verschuilen zich maar wat graag achter hun zogenaamde armoede. Als dit land zijn inkomen wat eerlijker zou verdelen, ook dat is respect voor elkaar, valt het met de armoede best wel mee.

Shyso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:46

Zieke geest heb je als je zoiets zomaar kan doen tegen een levend wezen wat geen schijn van kans heeft tegen een grote machine.... Arm ding...