'Streng optreden tegen paardenmest op straat in Hulst'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:18

iana schreef:
Een beetje verdraagzaamheid misschien? Tegenwoordig is er altijd wel iets...iets minder op de tippen van de tenen lopen en relativeren.
Auto's stinken ook...de tuin kan er alleen maar voordeel uit halen :D

Zou je de poep van jouw paard van een ander zijn scooter af willen schrobben? :)

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:21

Denk dat er nog wel meer gemeentes gaan volgen, hier in Almelo is het ook een issue aan het worden, zie maar eens wat ze bijvoorbeeld schrijven op de geleraaf en andere sites.

Toegegeven, er zijn leukere dingen om aan tetreffen op straat dan een hoopje paardenmest, als je er met de MTB noodgedwongen door moet als je weer eens wordt klem gereden door een auto ben ik toch maar blij dat mijn MTB spatbordjes heeft hahaha, anders had ik de paardemest al veel vuldig aan m'n bibs kleven.

Beste tip die ik kan geven is, "ruim je shit op" voordat een of andere bureaumuts op het gemeentehuis nieuwe plaatselijke verordeningetjes bekokstoofd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:22

Morganlefay schreef:
paardenmest of hondenpoep dat is een wereld van verschil. je weet wel carnivoor of herbivoor. het ene is mest en met het andere kan je niks. en tegen hondeneigenaren wordt niet opgetreden bah...
Gewoon die ambtenaren een extra rondje laten rijden en schuiven.

ik dacht juist iets voor de 65 plussers....die vaak aan het tuinieren zijn.
Lekker in beweging de straat op poep wegvegen :D

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:25

Ik vind dat ze het op moeten ruimen wat als er nu eens regen is en dan wordt het glad en iemand komt ten val.
Maar goed waar ik me wel aan erger is in onze buurt die man die zijn paarden af liet fikken heeft nieuwe paarden.
Friezen dus hou ik wel van maar hij laat die beesten poepen,overal en de nadere buiten rijders krijgen dan commentaar,terwijl wij weten dat het van hem is. :(
Ik vind opruimen die mest man laat die beesten echt overal poepen zeg dat dat lekker is.
En dan nog die hondenpoep,aanpakken die zaak,mijn paard heb ik geleerd in de berm te mesten dus ik hoef het niet op te ruimen,wie heeft er nu last van in de berm?.
Ik vind die man van die friezen zo vies en vuil zo erg dat andere rijders de schuld krijgen. -:(- Dat vindt ik niet normaal is gewoon azo.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:26

Tja, het is inderdaad wel gratis mest voor in je tuin. :D dus een pak goedkoper dan die dure meststoffen in de winkel die ook gemaakt worden van gedroogde koeien en paardemest. :+

Hondenpoep valt niet uit elkaar door de regen. Vogels gooien het ook open op zoek naar voedsel waar door het ook nog eens sneller wegspoelt. Verder vind ik het wel een idee om het door iemand van de gemeente te laten doen. Schept weer werkgelegenheid. :)

Wessel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:30

@ Haffie: Nou nou wat een frustratie.... rustig adem halen... :(:)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:30

Wat ik me dan afvraag? Hoe begin je eraan als ruiter? Met je schoenen de kant in schoppen? En extra -large poepzak meenemen?
Gelukkig moet ik nooit door een "poep"chique wijk rijden _/-\o_

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:31

petraaken schreef:
Tja, het is inderdaad wel gratis mest voor in je tuin. :D dus een pak goedkoper dan die dure meststoffen in de winkel die ook gemaakt worden van gedroogde koeien en paardemest. :+

Hondenpoep valt niet uit elkaar door de regen. Vogels gooien het ook open op zoek naar voedsel waar door het ook nog eens sneller wegspoelt. Verder vind ik het wel een idee om het door iemand van de gemeente te laten doen. Schept weer werkgelegenheid. :)

En kost ons meer belastinggeld.... :Y)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:32

iana schreef:
Wat ik me dan afvraag? Hoe begin je eraan als ruiter? Met je schoenen de kant in schoppen?

:j

petraaken

Re: 'Streng optreden tegen paardenmest op straat in Hulst'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:33

zou het er nog voor over hebben. We betalen nu toch ook al belastingen voor dingen die we misschien niet gebruiken en anderen misschien wel.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:35

Wessel2004 schreef:
@ Haffie: Nou nou wat een frustratie.... rustig adem halen... :(:)

Ik weet het het is niet leuk he.
Maar toch erger ik me eraan :o .
Toen eerst al door mevrouw koude kak op ons kop gehad.
toen zijn we naar huis gegaan en ging man lief erop af das toch wel lief he :P .
Maar ik snap ook wel dat zon zak onder de paardenstaart is niks ben ik ook o tegen en dat je met je goede laarzen schoenen het aan de kant moet schoppen :n .
Dat vind ik ook niks ik dacht dat er in Duitsland al paardenbelasting is.
Kunnen ze hier niet zulke goa;s plaatsen die dan zo iemand bekeurt die zijn mest laat liggen zo pakken ze de rotte appels eruit en wordt niet iedereen de dupe ervan :j .

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:39

Ik vind het gewoon ontzettend lui en egoistische van de ruiters/menners om te denken dat ze dat kunnen laten liggen, zijn we echt zo assiociaal geworden met zijn allen dat we het normaal vinden dat andere dat maar voor lief nemen of zelfs nog voor ons opruimen?!

En dan die 'smoezen' ook: stilstaan met een groep is lastig, ik kan niet meer opstappen, het is goed voor de rozen, ik heb goede schoenen aan, ect ect ect

:x

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:41

Dan ligt het er toch nog...te zot voor woorden vind ik dit onderwerp.
Ik neem nu wel aan als er héél veel ruiters passeren, bv omdat er dichtbij een manège is...of zoals gezegd; omdat er velen komen trainen met een koets.
Dan zou ik, op het einde van de dag even de straat afrijden en opruimen/ en de koetsiers verplichten een emmer mee te nemen met schepje.
Maar als het gaat om een hoopje mest af en toe is het ronduit belachelijk.
Waarschijnlijk gaat het hier wel om grote hoeveelheden neem ik aan, en als die scooters/fietsers/auto's dan als tegenprestatie zich dan ook keurig gedragen in het bijzijn van een paard, zou de wereld er nog veel mooier uit gaan zien...misschien...wie weet...ooit

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:45

zorg voor goede ruiterpaden; dan hoeven ruiters de autoweg helemaal niet te gebruiken...

Wessel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:46

AMEN iana _/-\o_ !!Ben ik het (met mijn smoesjes) ook helemaal mee eens!!

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:47

Groot gelijk. Hier thuis geniet ik er al niet van om de zooi van de rest op te ruimen (zal toch moeten :) ) en dan zou ik ook nog eens de stront van een ander van straat halen, zodat die lekker van zijn pleziertje kan genieten?? Nee dank je!

Het is jouw hobby, jij ruimt het op. Als je vuil op straat gooit en je wordt gepakt, krijg je ook een boete, laat ze dat hiervoor ook maar invoeren.

Buiten de bebouwde kom vind ik het dan weer een ander verhaal.

Als menner neem je een emmer mee (en als je het vies vind een paar handschoenen of een schepje) en als ruiter veeg je het maar onder de struiken of in de sloot ofzo. Als jij problemen hebt om dan weer op je paard te komen, heb je überhaupt niks op straat te zoeken.

Wessel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:53

Citaat:
Als jij problemen hebt om dan weer op je paard te komen, heb je überhaupt niks op straat te zoeken.

PARDON??!! En wie ben jij om dat te bepalen?? Ik vind dit (voor mij persoonlijk) een zeer kwetsende opmerking! Ik ben na een jaar revalideren ontzettend blij dat ik weer "normaal" kan paardrijden. En ik maak ook graag een buitenritje. Dat ik niet gemakkelijk op en af mijn paard stap heeft daar helemaal niets mee te maken!
Shahazai: zou jij even willen nadenken voordat je zoiets plompverloren neerkwakt? Dank.

vivana

Nou ik ruim liever paardenpoep op dan hondenpoep!!!!

En ook ik vind een poepzak BELACHELIJK...daarmee basta.
Laatst bijgewerkt door vivana op 07-09-11 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Leppie

Ik vindt het persoonlijk een beetje ver gaan om een mest zak onder je paard z'n staart te moeten hangen. ten eerste, lijkt het mij ongemakkelijk voor het paard.
ten tweede, ook met een mestzak zal er nog wel eens een drolletje naast liggen.
Afstappen tijdens een rit is ook geen optie. Volgens mij mag dit niet eens ( op de manege waar ik af en toe een paardje huur voor een buitenrit is het ten strengste verboden om af te stappen tijdens de rit )
Als ze dan echt willen dat de poep niet op de weg ligt zou ik een verbod voor paarden op de openbare weg uitbrengen. Alleen in de berm rijden dus. Mocht het dan toch gebeuren dat je moet oversteken en het paard denkt: hah, lekker even mesten, Haal het dan op na de buitenrit.

En nou maar hopen dat ze inzien dat een mestzak geen optie is ;)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:55

Wessel2004 schreef:
Citaat:
Als jij problemen hebt om dan weer op je paard te komen, heb je überhaupt niks op straat te zoeken.

PARDON??!! En wie ben jij om dat te bepalen?? Ik vind dit (voor mij persoonlijk) een zeer kwetsende opmerking! Ik ben na een jaar revalideren ontzettend blij dat ik weer "normaal" kan paardrijden. En ik maak ook graag een buitenritje. Dat ik niet gemakkelijk op en af mijn paard stap heeft daar helemaal niets mee te maken!
Shahazai: zou jij even willen nadenken voordat je zoiets plompverloren neerkwakt? Dank.

Het spijt me zeer en ik voel echt met je mee. Als je dan nog samen aan het rijden bent is het nog een ander verhaal, maar als jouw iets gebeurt en je bent 20 kilometer van huis en je kan er niet terug op komen... na ja, sorry.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:58

Hahaha @ Wessel2004...ik heb ook een krukje nodig := ...misschien vinden ze voor ons nog een handige borstel uit om mee te nemen, zo ééntje die je in elkaar kan klappen en aan je zadel kan hangen...dan hoef ik telkens ni af te stappen -:(-

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:00

Shahazai schreef:
Als menner neem je een emmer mee (en als je het vies vind een paar handschoenen of een schepje) en als ruiter veeg je het maar onder de struiken of in de sloot ofzo. Als jij problemen hebt om dan weer op je paard te komen, heb je überhaupt niks op straat te zoeken.

Ik zou het niet erg vinden om de mest even aan de kant te schoppen. Maar het gaat hier over mest binnen de bebouwde kom, daar heb je niet overal struiken of een sloot . Dus in principe blijft de mest dat op de weg liggen, zij het aan de rand van de weg.
Kortom, als ruiter is het onmogelijk om het goed op te ruimen, want niemand zal het ff in zijn zakken steken :D .

Leppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:00

iana schreef:
Hahaha @ Wessel2004...ik heb ook een krukje nodig := ...misschien vinden ze voor ons nog een handige borstel uit om mee te nemen, zo ééntje die je in elkaar kan klappen en aan je zadel kan hangen...dan hoef ik telkens ni af te stappen -:(-

Tjah, als wij een handige bezem krijgen die we in kunnen klappen en gemakkelijk mee kunnen nemen zou ik er ook geen problemen mee hebben. ^^,

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:01

Nou ik iig niet nee :+ Wat dat betreft heb ik hier mazzel, overal in de bebouwde kom zijn bermen te vinden.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:07

Tja tis overal iets, hier komt de hele wijk zijn honden uitlaten omdat we het "geluk" hebben in een landbouwersgebied te wonen...moet ik de hondenpoep trotseren en zo kunnen we eindeloos verder klagen en zagen maar daar begin ik niet aan...leven en laten leven *\o/*